Vozili smo novu Toyotu C-HR u Portugalu: Više hibridne snage, zabave i dinamike
Već na prvi pogled je jasno da novi C-HR ne izgleda značajno drugačije od prethodnog, ali je ovaj crossover ipak doživio promjene te donio određena poboljašanja. Treba istaći da je automobil dizajniran u Evropi te da je na njegovom razvoju radio tim od 200 ljudi koji su utrošili 120.000 radnih sati, dok je kompanija Toyota u ovaj projekt uložila 50 miliona eura. Trud dizajnera i uposlenika te veliki ulog su se, usudit ćemo se reći, dobro isplatili.
Atraktivan izgled, nove boje
Iz japanske kompanije su tokom dvodnevne prezentacije isticali da je novi C-HR dinamičniji, snažniji i zabavniji od prethodnog, da je sposobniji, elegantniji i daje više premium ugođaja u odnosu na prethodnika, kao i da ga krasi pofinjeniji i izražajniji izgled. Promijenjena su prednja svijetla koja sada imaju drugačiji potpis, LED dnevna svjetla su postavljena iznad glavnih, a novost je i integracija pokazivača pravca. Svjetla i maglenke su pomjereni više u uglove.
Izmjene obuhvataju i prednji branik, a maska je sada veća nego inače. Nazad su također svjetla u najnovijoj LED tehnologiji, kao i novi difuzor. Tu je i crni “most” koji povezuje stražnja svjetla, a dio njih su progresivni pokazivači pravca. Kada je riječ o bojama karoserije, dostupne su dvije nove, a to su Supersonic crvena i Hot Lava narandžasta koje se pridružuju ostalima. Ove boje su dostupne samo u kombinaciji s crnim krovom. Novi C-HR je dostupan sa 17 i 18-inčnim naplacima.
Oni kojima ni to nije dovoljno mogu odabrati novi krov srebrene boje koja je prvi put dostupna ove godine. Oni kojima se sviđa bijela boja krova vjerovatno će biti razočarani jer je Toyota više neće nuditi kao opciju.
Kada se sve uzme u obzir, može se reći da je novi C-HR primjetno ljepši od prethodnika iako itekako nalikuju jedan drugom.
Suptilne, ali značajne promjene unutrašnjosti
Što se tiče unutrašnjosti, ona je doživjela suptilne, ali ipak značajne promjene. C-HR je dobio novu sivu oblogu krova za koju dizajneri tvrde da čini kabinu prozračnom i većom, a udobna sjedišta presvučena crnom kožom su dostupna opciono. U ovim sjedištima je doslovno moguće provesti sate, a da se pritom ne umorite. Treba reći i da je suvozačevo sjedište sada u potpunosti prilagodljivo, a mnogo manje je i tvrde plastike što se vidi i na panelima vrata u čijoj su izradi korišteni mekši materijali.
Pored toga, C-HR je dobio poboljšani infotainment sistem s 8-inčnim ekranom osjetljivim na dodir i prilično bržim interfejsom te fizičkim dugmadima, a razlika je i u tome što je prethodni model podržavao Apple CarPlay, a sada podržava i Android Auto sistem te je kompatibilan s Amazonovim virtuelnim asistentom Alexa. To znači da C-HR nudi potpunu integraciju smartphonea, kao i “over the air” nadogradnje koje će omogućiti vozačima da koriste najnovije verzije mapa evropskih saobraćajnica. Svakako, audio sistem je očekivano na visokom nivou, izolacija unutrašnjosti je bolja, manja je buka motora, kao i turbulencija vjetra.
Dvije hibridne opcije, jedna posebno interesantna za BiH
Japanci su poradili i na tehničkim poboljšanjima tako da su unaprijedili 1,8-litarski hibridni sistem koji razvija 122 KS, a čija emisija CO2 iznosi 86 g/km po NEDC standardu, odnosno 109 g/km po WLTP standardu. Modeli s ovim pogonom sada imaju i poboljšani sistem upravljanja koji je i ranije bio za pohvalu. Upravo ovaj motor će biti posebno interesantan na bh. tržištu, stoga smo više vremena provedenog u Portugalu posvetili upravo ovom modelu. Ono što su šefovi iz Japana obećali, to smo i doživjeli. Bolja upravljivost, veća dinamika, tiša unutrašnjost su dokazani na djelu, kako na otvorenoj cesti, tako i u gradskom haosu tokom dnevne špice, dakle, sve ono što smo imali priliku iskusiti u "starom" C-HR modelu, samo je ljestvica podignuta za nivo više.
Međutim. sada Toyota je predstavila novi 2,0-litarski Hybrid Dynamic Force pogonski sistem koji isporučuje 184 KS. Ovaj model dolazi s unaprijeđenim sistemom upravljanja, ali i kompletnog ovjesa. Emisija CO2 iznosi 92 g/km po NEDC-u i 118 KS po WLTP-u.
Kao što je već poznato, Toyota bogato opremi svoje modele sigurnosnim i pomoćnim sistemima pa su vozaču na raspolaganju sistem za sprečavanje sudara, prilagodljivi tempomat, automatska duga svjetla, sistem upozorenja na napuštanje trake u kojoj se vozilo kreće, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, radar koji otkriva vozilo iza tokom izlaska s parkinga te u slučaju potreba aktivira kočnice, kao i još mnogo toga.
U Toyoti predviđaju da će ukupno 62 posto kupaca kupiti C-HR s 1,8-litarskim hibridnim sistemom. Potom slijedi 2,0-litarski hibrid s 33 posto kupaca, a u konačnici 1,2-litarski benzinac. Upravo je ovaj benzinac bez elektrifikacije još uvijek “u životu” jer i dalje ima potražnje iz nekoliko zemalja.
Inače, početak prodaje nove Toyote C-HR u BiH očekuje se krajem ove, odnosno početkom naredne godine.
Početna cijena benzinca iznosit će 43.600 KM, Hybrid 1.8 -će koštati 47.100 KM, a cijena 2.0 Hybrid C-LUB modela na našem tržištu bit će 58.800 KM.