Globalno testiranje
1.2k

Učenici iz BiH veoma loše ocijenjeni na PISA testovima: Najbolji rezultat iz matematike

E. Lj.
Foto: T. S./Klix.ba
(Foto: T. S./Klix.ba)
U Sarajevu su danas predstavljeni rezultati PISA-e, najvećeg svjetskog istraživanja u obrazovanju koje se svake tri godine provodi na globalnom nivou. Ove godine je 79 zemalja učestvovalo u testiranju PISA-e, a među sedam zemalja koje su prvi put provele testiranje je i BiH.
U BiH je učestvovalo 213 osnovnih i srednjh škola (od 7. razreda osnovne do 1. razreda srednje škole). Ukupno je testirano 6.480 učenika. Testiranje učenika je trajalo 2,5 sata i sastavljeno je iz dva dijela. Učenici su radili test iz tri oblasti matematike, prirodnih nauka i čitanja. Kreativnost, saradnja, inovativnost i kritičko razmišljanje su neki od ključnih segmenata koji se vrednuju.

Iz testiranja u matematici učenici iz BiH su osvojili 406 bodova, iz čitanja 403, a iz prirodnih nauka 398 i ti rezultati su ispod prosjeka. BiH generalno ima slabiji prosjek u poređenju s referentnim zemljama, poput zemalja regije, uključujući i Austriju. Najbolje rezultate učenici iz naše zemlje su ostvarili u matematici, a najgore iz prirodnih nauka.

Svaki drugi učenik u BiH je funkcionalno nepismen, ocjena je PISA testiranja.

Vodeće zemlje su Kina, Singapur, Estonija, Kanada i slično. Bosna i Hercegovina je na začelju u regiji i od ukupno 79 testiranih zemalja, naša država je na 62. mjestu. Ipak je naglašeno da je Bosna i Hercegovina zadovoljila sve međunarodne standarde za ovo ocjenjivanje i to je prema ocjeni PISA-e dobar znak.

“Ulaganje u obrazovanje i rezultati na PISA testovima postoje, ali ta veza nije linearna”, poručili su iz OECD-a.

Iskustva su pokazala da se rezultati na PISA testovima poboljšavaju kada se poboljšaju uslovi za rad učitelja. Na bolje rezultate utječe i smanjenje broja učenika u razredima i brojni drugi faktori.

Ovo je prvi put da je BiH dobila realne, međunarodno mjerljive pokazatelje koliko je kvalitetno obrazovanje u našoj zemlji te kakvim znanjem, vještinama i kompetencijama raspolažu učenici iz BiH.

PISA mjeri funkcionalno znanje, vještine i kompetencije učenika, odnosno njihovu sposobnost za rješavanje problema te ukazuje koliko je znanje koje učenici posjeduju primjenjivo u daljnjem životu. Upravo se zbog toga PISA provodi među petnaestogodišnjacima, pomažući nam saznati u kolikoj su mjeri učenici nakon završenog obaveznog obrazovanja pripremljeni za nastavak školovanja, uključivanje u proces rada i aktivno učestvovanje u društvu.

Od 2000. godine PISA se provodi u trogodišnjim ciklusima, pod pokroviteljstvom Organizacije za ekonomski razvoj i saradnju (OECD). Bosna i Hercegovina je posljednja država iz regije koja se priključila ovom istraživanju.