Poskupljenje za 50 posto
154

Aviokompanije pogođene pandemijom spremaju se za manje putnika i više cijene letova

Dž. L.
Foto: AFP
Foto: AFP
Aviokompanije širom svijeta, koje su prizemljile gotovo sve svoje avione zbog pandemije koronavirusa, očekuju da se suoče s višim troškovima u budućnosti, koji će neminovno biti prebačeni na putnike. To bi moglo značiti i poskupljenje letova za 50 posto.

Alexandre De Juniac, generalni i izvršni direktor Međunarodne asocijacije za zračni promet (IATA), upozorio je da će, kada se zrakoplovstvo ponovo pokrene, nadležni i zdravstvene vlasti sigurno nametati nova stroga pravila suzbijanja širenja epidemije. Ove buduće mjere odrazit će se i na poslovanje aviokompanija, piše Independent.

Prije svega, kako pojašnjava De Juniac, doći će do smanjenja broja putnika u pokušaju održavanja socijalne distance unutar skučenih prostora u avionima. To će značiti da će aviokompanije odrediti sjedišta koja moraju ostati slobodna.

"Ukoliko to zatraže civilno zrakoplovstvo i zdravstvena uprava, dezinfekcijom i neutralizacijom će biti oslobođeno po jedno sjedište u svakom redu između dva reda sjedišta na kratkim relacijama", rekao je De Juniac.

Naprimjer, avionu kompanije Ryanair, koji obično prevozi 189 putnika, uz oslobađanje sjedišta bilo bi dozvoljeno prevoziti samo 126 putnika.

"To je potpuna promjena poslovnog modela aviokompanija koje upravljaju avionima na kratkim linijama", dodao je šef IATA-e.

Ukoliko bi avioprijevoznici morali smanjiti broj putnika za jednu trećinu, cijene karata porasle bi za 50 posto, pojašnjava De Juniac. Ipak, tačno poskupljenje bi ovisilo o ponudi i potražnji putnika.

Američki avioprijevoznik Alaska Airlines već provodi svoj vlastiti postupak dezinfekcije blokiranjem srednjih sjedišta u većim avionima i sjedišta na prolazu u manjim avionima. Iz ovog prijevoznika također ističu: "Ako vam je neprijatno zbog udaljenost između vas i drugih na dan leta, premjestit ćemo vas na drugi let ili osigurati povrat novca".

CAA smjernice kažu da se toaleti u avionima moraju očistiti nakon svakog desetog korištenja.

Aviokompanije ne mogu prodavati posljednja tri reda sjedišta na međunarodnim letovima, jer moraju biti rezervisana kao karantinsko područje za moguće vanredne situacije tokom leta. Stražnji toalet na desnoj strani aviona pri tome bi trebali koristiti samo oni putnici koji su pod karantinom.

U smjernicama CAA navodi se i da će jedna stjuardesa biti dodijeljena za brigu o putniku ili putnicima u karantinu te kako bi se trebala suzdržati od bliskog kontakta s ostalim članovima posade.