Publika opsjednuta novom Netflixovom serijom: Šta se dogodilo u "Šumi"?
Četvero tinejdžera je 1994. godine otišlo u ljetni kamp u šumi, odakle se nikada nisu vratili. Kako raste nada da bi sestra tužitelja Pawela mogla biti živa, tako se raspadaju svi segmenti njegovog porodičnog života, koje je očajnički pokušavao držati na okupu.
Triler serija "The Woods“ (2020.) sastoji se od šest epizoda i donosi priču o varšavskom tužitelju Pawelu Kopinskom, čija je sestra Kamila nestala prije 25 godina, kada je iz ljetnog kampa ušla u šumu, odakle se nikada nije vratila. Napeta priča događa se u dva vremenska razdoblja, u 2019. i 1994. godini, a pronalazak novih forenzičkih dokaza pokrenuće lavinu događaja iz prošlosti i niz neugodnih sjećanja i porodičnih trauma iz Pawelovog adolescentnog doba.
Tragovi pronađeni na tijelu ubijene žrtve iznenada će probuditi nadu kod Pawela da je njegova sestra, koja je misteriozno nestala prije dvadeset i pet godina, još uvijek živa. Ona je nestala zajedno s još jednim tinejdžerom u šumi pored ljetnog kampa, gdje je dvoje tinejdžera ubijeno. Skoro tri decenije kasnije misterija ponovo počinje proganjati sve one koji su poznavali žrtve. Tužitelj Pawel je neočekivano dobio zadatak da vodi istragu slučaja, u kojem je i sam učestvovao. Osim kostiju pronađenih u šumi, poispadaće i „kosturi iz Pawelovog ormara“, pa saznajemo gdje je njegova majka i razloge zbog kojih ga je napustila i otišla bez traga i glasa.
Od drveta ne vidi šumu
Ono što se zapravo dogodilo u šumi na ljetnom raspustu je splet neželjenih događaja i loših namjera s kobnim posljedicama. Pawel će ostvariti kontakt s djevojkom u koju je bio zaljubljen tada u kampu te će s njom evocirati stare uspomene. Laura Goldsztajn (Agnieszka Grochowska) je danas ugledna univerzitetska profesorica i kći je vlasnika kampa gdje se dogodio zločin. Pawel i Laura će pokušati dobiti odgovore od njenog oca, ali će ih zajednička istraga dovesti do neugodnih saznanja, koja će zauvijek promijeniti njihove živote. Ljubav, preljub i ljubomora su mlade ljude odveli u vrtlog fatalnih strasti, a neke emocije nikada nisu iščezle kod onih koji su iz šume izašli živi.
Pawela Kopinskog igra Grzegorz Damiecki, glumac koji je igrao u hit seriji "Čopor“ (HBO), a sjećamo ga se po manjoj ulozi u Spielbergovoj "Schindlerovoj listi“ (1993.). Poljska serija je svjetlo dana na streaming servisu ugledala 12. juna, a epizode nose simbolične nazive: "End of Innocence“, "Lies“, "You Know Nothing“, "What Lies Beneath“, "Your Sister is Dead“ i "Long Way Home“.
"The Woods" je još jedan projekat koji je Netflix realizirao u saradnji s piscem Harlanom Cobenom, nakon vrlo uspješnih i zapaženih serija "The Stranger“ i "Safe“. Roman "The Wood“ Coben je napisao 2007. godine. Priče američkog književnika se uglavnom događaju u New Jerseyju, ali su jednostavne za transponovanje u druga podneblja. Njegove misterije su pune kompleksnih preokreta, ali nisu zbunjujuće za čitatelje i gledatelje.
Pažnju svjetske javnosti Coben je na sebe skrenuo nakon britanske triler serije "The Stranger“, koju je Netflix snimio na osnovu njegovog romana iz 2015. godine. U rekordno kratkom periodu „Stranac“ je oduševio gledatelje. Radnja serije prati Adama Pricea, oženjenog oca dvoje djece, čiji će život nepovratno skliznuti u haos kada mu jedan stranac ispriča tajnu vezanu za njegovu suprugu, što pokreće niz nevjerovatnih događaja, među kojima će se ispostaviti i Adamova potreba da provjeri biološku povezanost sa svojom djecom.
Još nekoliko (samo)ubistava u šumi
Poljska filmska i televizijska produkcija sve više potvrđuje da publika nema ništa protiv toga da sluša poljski jezik, služeći se titlovima. Dokazuje to i serija “Močvara” ("Rojst“), zapažena originalna Netflixova produkcija realizirana 2018. godine u Poljskoj. Radnjom je smještena u osamdesete godine i vodi nas u psihološku izolaciju likova u malom gradu na jugozapadu Poljske, čija dnevna rutina biva uznemirena pronalaskom leševa prostitutke i mladog komunističkog aktiviste u obližnjoj šumi, te nizom samoubistava tinejdžera. U istragu će se uključiti dvojica novinara dnevnog lista, koji pišu o kriminalu. Njihovo traganje će početi odmotavati klupko zločina, čija nit vodi duboko u močvaru komplikovanih, patoloških odnosa, iz koje nema povratka, jer je društvo suštinski poremećeno i bolesno.
Ono što je zanimljivo u serijama koje se radnjom vraćaju u prošlost zemalja Srednje i Istočne Evrope s nekadašnjim socijalističkim ili komunističkim društvenim uređenjem, jeste dekor koji je balkanskoj publici prepoznatljiv i vrlo blizak. Bilo da se radi o starim automobilima, odjeći, specifičnim frizurama… i ostalim scenografskim i kostimografskim sredstvima uz pomoć kojih se dočarava historijsko razdoblje u filmovima i serijama, neki od nas, uz likove i kontekst u koji su oni postavljeni, evociraju vlastite uspomene.