Provjerili smo kako se škole u Sarajevu pripremaju za početak nastave: Po učeniku 4 kvadrata
Shodno tome, posjetili smo OŠ "Malta" i provjerili da li je sve spremno za početak nove školske godine. Na ulazu u OŠ "Malta" dočekalo nas je dezinfekciono gazište, a zatim je uslijedila dezinfekcija ruku, kao i mjerenje temperature.
Osim toga, na svakom uglu ove obrazovne ustanove postavljeni su ilustrovani posteri koji će učenicima na zanimljiv način sugerisati i napominjati ih na održavanje fizičke distance, redovno pranje i dezinfekciju ruku, kao i nošenje maske ukoliko bude potrebno.
"Za nastavnike je obavezno mjerenje temperature na ulazu, a kada je riječ o učenicima, definisano je tako da škole ne mjere učenicima temperaturu jer bi se s obzirom na njihov broj izgubilo mnogo vremena na te aktivnosti. Zbog toga je ta obaveza prebačena na roditelje da oni na dnevnoj osnovi provjeravaju prije i nakon škole temperaturu učenicima, a da škola zadržava pravo ako nastavno osoblje primijete određene simptome, oni mogu izmjeriti temperaturu učeniku i interventno djelovati u smislu da se dijete pošalje. Imamo ranija iskustva sa sezonskim gripama da su roditelji slali djecu u školu jer nisu imali gdje da ih ostave, ali sada će ta praksa morati drugačije izgledati i roditelji će morati biti s te strane odgovorniji i zadržati djecu kući ukoliko imaju bilo kakav simptom", pojasnio nam je direktor OŠ "Malta", Asmir Hasičić.
Učenici će biti podijeljeni u dvije grupe
Hasičić je naveo da prema smjernicama po učeniku u učionicama moraju biti rezervisana četiri kvadratna metra i da se na osnovu veličine prostorija određuje i njihov broj u odjeljenju.
"Prosječna učionica u našoj školi ima otprilike 55 kvadratnih metara i to je otprilike dovoljno za 14 do 15 učenika. Sreća je da je u Kantonu Sarajevo prosječan broj učenika po odjeljenju 22,47 tako da će u većini škola u učionicama biti otprilike po 12 učenika s učiteljicom. Naglašeno je da samo učitelj može biti u učionicama s učenicima, ali s obzirom na to da našu školu pohađaju djeca s poteškoćama u razvoju, bit će odobreno da i lični asistenti budu uz njih u odjeljenju", kazao je Hasičić.
Inače OŠ "Malta" pohađa 750 učenika i kako nam je kazao direktor, zaključno s jučerašnjim danom, roditelji su uputili desetak zahtjeva da im djeca nastave pohađati online nastavu.
"Taj broj mi na neki način govori da roditelji imaju povjerenje u školu i očekivao sam da će biti veći broj zahtjeva, ali na sreću nije. Sada će od 1. septembra u školu krenuti blizu 400 učenika podijeljenih u dvije grupe od po skoro 200 djece u 17 odjeljenja što je i više nego dobro za poštivanje mjera jer imamo više od 2.500 kvadratnih metara unutar škole. Radit će se kombinovano, jedna grupa će pohađati online, a druga redovnu nastavu, pa će se na sedmičnom nivou smjenjivati", dodao je Hasičić.
Kako nam je kazao, predlaže se da se grupe učenika koje će pohađati nastavu ne miješaju, kako bi se u slučaju zaraze, ona u kojoj se to desilo mogla izolovati i prebaciti na online nastavu naredne dvije sedmice.
"To će pomoći u lakšem kontrolisanju zaraze jer se učenici neće miješati. Dakle, uvijek postoji opcija online sistema i ne bježimo od toga da može doći do takvih situacija koje su se dešavale i u daleko razvijenijim sistemima gdje se zaraze i nastavnici i djeca, ali je samo bitno da se tada ne diže panika i da se smireno postupi. U takvim okolnostima bi ta grupa učenika pohađala online nastavu, a ukoliko se u narednih 15 dana zaraza ne bi širila i sve bilo uredu, nastavnici i djeca bi se vratili u školu", naveo je.
Lijepo vrijeme će se iskoristiti za što više aktivnosti napolju
Prema mišljenju Hasičića, ovaj model kombinovane nastave koji je izabran u Kantonu Sarajevo, a kojeg je prihvatio i veći dio Federacije, je najsigurniji mogući za uvođenje učenika u škole.
"U Njemačkoj su, naprimjer, djeca četiri sedmice prije nas krenula u škole i naišli su na mnogo nedaća od problema javnog prijevoza učenika, kao i to da li djeca trebaju u školama nositi maske, a kod nas je olakšavajuća okolnost da učenici razredne nastave od prvog do četvrtog razreda, kako su to epidemiolozi utvrdili, ne moraju nositi maske jer bi to bili zaista otežavajući uslovi rada za malu djecu. Samo će učitelji nositi maske i pokušavati koliko god je to moguće da održavaju distancu s učenicima, a ako i nije imaju masku. I djeca, s druge strane, ukoliko ne budu mogla održavati distancu (od 1,5 metar), obavezna su u tom slučaju nositi masku", naglasio je Hasičić.
Direktor OŠ "Malta" je kazao da će se nastojati maksimalno iskoristiti lijepo vrijeme te tako većinu aktivnosti i nastave održavati napolju na čistom zraku, a ne u zatvorenim prostorijama.
"U takvim slučajevima onda ni nastavnici ne bi morali nositi masku ako je udaljen od djece i na otvorenom te bi mu to značajno olakšalo rad. Također, ako nas posluži epidemiološka situacija u Sarajevu, plan je da već od sredine septembra i drugu grupu razredne nastave koja prati online proces uključimo da isti dan nakon što bude završena dezinfekcija i čišćenje primimo i drugu grupu pa da nikako nemamo online nastavu, ali i da također za predmetnu nastavu (od petog do devetog razreda) uključimo kombinovani model nastave da jednu sedmicu idu u školu, a pola odjeljenja online i da se tako smjenjuju", ispričao nam je Hasičić.
Najkvalitetnija online nastava se ne može porediti s prosječnom redovnom
Hasičić se dotakao i važnosti redovnog obrazovanja i dolaska učenika u škole. Kako je kazao, onliin proces je uvijek dobra opcija u vanrednim situacijama, ali da se obrazovna karijera ne bi trebala nikada graditi na njemu.
Prisjećajući se kako je taj proces tekao prethodnih mjeseci naglasio je da se ni onaj najkvalitetniji online sistem obrazovanja ne može mjeriti s prosječnim redovnim.
"OŠ 'Malta' nije imala skoro nikakvog iskustva kada je riječ o online nastavi i to se desilo većom silom u martu i zbog toga je u početku bilo problema. Nismo imali opremu, slab je bio internet i mnogo drugih nedaća čak do toga da nismo samo nabavljali tablete već smo u nekimdomaćinstvima priključivali i struju s obzirom na socio-ekonomsku situaciju u našoj zemlji. Na kraju smo uspjeli zahvaljujući roditeljima i donatorima i različitim organizacijama koje su se uključile u pomoć djeci. Međutim, kada smo riješili tehnološke, onda su nastali problemi mentalne prirode pa su nastavnici imali poteškoća s tim kako izvršiti ocjenjivanje, evaluaciju i raditi testove, ali ipak smo do juna uspjeli spasiti ovu školsku godinu. Također, na svake dvije sedmice u KS će se analizirati i predlagati najnovije mjere te je to jedan od najadekvatnijih modela.", kazao je Hasičić.
Kako je kazao, u javnosti su se često isticali budžetski problemi, ali je dodao da s te strane ne postoji zabrinutost. Shodno tome, škole imaju svoje budžete koji jesu nešto umanjeni zbog trenutne situacije, ali to neće utjecati na nabavke i nedostatak sredstava.
"Ondje gdje bude nedostajalo sredstava Vlada je stavila sredstva na raspolaganje i rekla da će obezbijediti sve što je potrebno jer je primarni interes da se osigura higijena i sigurnost djece. OŠ 'Malta' je zaključno s jučerašnjim danom nabavila sve što je potrebno u smislu zaštitne opreme. Nabavili smo dovoljnu količinu dezinfekcionih, kao i sredstava za čišćenje površina (izosan), čak i maske za radnike ukoliko bude potrebno iako oni svi vode računa o tome i nose je. Tu su i određene količine maski za učenike u slučaju da je budu morali nositi. Sve je iz smjernica obezbijeđeno i najbitnije je da s početkom nastave vidimo da li one sve imaju efekta i poštuju li se", istakao je naš sagovornik.
Časovi će trajati 30 minuta i neće biti velikih odmora
U sklopu ove škole je 320 kvadratnih metara izdvojeno za djecu koja idu u produženi boravak. Kako je dodao Hasičić, riječ je o velikoj kvadraturi u kojoj će biti smješteno 80 djece što je manje od broja u redovnim uslovima.
Predviđeno je da časovi traju po pola sata (30 minuta) uz male odmore od pet minuta, dok velikog odmora neće biti.
"Časovi će i online trajati pola sata, a s obzirom na to da učiteljica ima tri do četiri časa dnevno to znači da će nastava trajati najviše dva sata ili čak i sat i po. I koristit će se prilika da se to vrijeme maksimalno iskoristi za razvoj funkcionalne pismenosti, prije svega znanja i vještina iz maternjeg jezika i matematike jer je to ključno, a svi ostali predmeti poput likovnog, fizičkog, muzičkog i sl., može se integrisati kroz interdisciplinarni pristup", pojasnio je.
Na kraju razgovora nam je Hasičić kazao da još ostaje nejasno kako će se organizovati nastava za srednje škole te da uvijek nastane problem kada dođe do preplitanja sektora.
"Ministarstvo obrazovanja i nauke KS je bilo zainteresirano, ali s druge strane, s aspekta sigurnosti saobraćaja se nije mogla garantovati zaštita učenika u javnom prijevozu jer nemamo kao Njemačka kaznu od 40 eura ukoliko neko naprimjer u tramvaju ne nosi masku. A s druge strane, mlađe učenike roditelji uglavnom dovoze u školu tako da su ipak zaštićeniji nego oni stariji. Također, u školi je kontrolisano mjesto za učenje, na svakom koraku su posteri i uputstva za pridržavanje distance i održavanja higijene, a koji utječu na to da su učenici uvijek upoznati i upozoreni da to moraju poštovati, a to učenici nemaju u porodici jer je ona po svojoj prirodi opuštena i nemaju restriktivnih mjera. Tako da smo s te strane mnogo opušteniji kada je riječ o sigurnosti, naravno da se može desiti da se neko zarazi, dešavalo se i u razvijenim zemljama, ali je bitno da sve to na miran i organizovan način riješimo", poručio je Hasičić.