Ko je odgovoran
1.1k

Sarajevska "megagrađevina": Tramvajska stanica koju rekonstruišu već godinu dana

B. R.
Tramvajska stanice na Otoci trenutno (Foto: T. S./Klix.ba)
Rekonstrukcija tramvajske stanice na Otoci (Foto: T. S./Klix.ba)
U nedjelju, 28. februara bit će godinu dana od početka rekonstrukcije tramvajske stanice u sarajevskom naselju Otoka. S druge strane, za manje od godinu dana napravljena je vakcina protiv koronavirusa.
Sudeći po vremenskoj dužini trajanja rekonstrukcije, za kantonalne vlasti je ovo megagrađevina. Rad na njoj je počeo krajem februara prošle godine i nedugo poslije je stao.

S pandemijom koronavirusa je utihnulo gradilište. To se desilo ne zbog virusa, već zbog vlasti. Ako se pita prethodni saziv kantonalne vlade predvođen Strankom demokratske akcije (SDA) kriva je vlada Šestorke.

"Gradnja tramvajskog stajališta na Otoci stoji iz razloga što neko nije pogledao u projekat i vidio da je tramvajsko stajalište u koliziji s odvodnjom pruge. Da smo završili to stajalište mi bismo ga morali rušiti. Da li to ide? Oštetili bismo budžet, mi se moramo odgovorno ponašati prema novcu građana", izjavio je u septembru prošle godine u intervjuu za naš portal bivši ministar saobraćaja Adi Kalem.

Tada je tvrdio da se dva puta objavljivao javni postupak da se postavi cijev.

"Prvi put se niko nije prijavio, a drugi put iznos bude duplo veći od procijenjenog. Sada imamo direktni sporazum sa sadašnjim izvođačem da se i taj posao završi. Procesi su dosta spori u realizaciji bilo kojeg projekta. Ne može se ništa brzo riješiti", smatra Kalem.

I dok se čekalo da se odriješi birokratski čvor, propušteno je najpovoljnije vrijeme za građevinske radove - tokom lockdowna ili zaključavanja u Sarajevu.

Šteta: U martu kraj radova

Grad se otključao, a gradilište na stanici je živnulo pred lokalne izbore. Aktuelnom ministru saobraćaja Adnanu Šteti također nije jasno zašto godinu dana traje rekonstrukcija. Mišljenja je da je odgovorna prethodna vlast.

"Nije ni meni jasno zašto se gradi ovoliko. To treba pitati bivšeg ministra i bivšu vladu jer to nisu završili u svom mandatu. To se moglo završiti", poručio je.

Rekonstrukcija tramvajske stanice na Otoci (Foto: T. S./Klix.ba)
Rekonstrukcija tramvajske stanice na Otoci (Foto: T. S./Klix.ba)

Očekuje da će rekonstrukcija konačno biti okončana sljedeći mjesec. Najavio da će uslijediti rekonstrukcija stanice u naselju Nedžarići i to pored pruge u pravcu od Ilidže do Sarajeva. Istakao je da bi njena rekonstrukcija trebala biti završena u maju.

Šteta uvjerava da će onda početi rekonstrukcija tramvajske pruge, a nakon čega će se modernizirati i preostale stanice.

Šta bismo trebali dobiti

Podsjećamo, stanice će biti zatvorene, imat će prostor za prodaju karata, pomične kapije i ulaz odnosno izlaz prilagođen osobama s invaliditetom i roditelje koji djecu voze u dječijim kolicima. Bit će postavljeni taktilne ploče za kretanje osoba s oštećenim vidom. Cijeli prostor će biti pod videonadzorom.

Također će biti postavljena mapa sa šemom javnog gradskog prijevoza, elektronski informator sa zvučnim signalom za dolazak vozila i pozivni terminal u slučaju nužde.

Rekonstrukcija tramvajske stanice na Otoci (Foto: T. S./Klix.ba)
Rekonstrukcija tramvajske stanice na Otoci (Foto: T. S./Klix.ba)

Zbog rekonstrukcije stanice na Otoci je izmještena postojeća stanica, a zbog toga je morao biti zaustavljen saobraćaj motornih vozila u traci za skretanje u dužini od nekoliko desetaka metara. Zbog toga često nastaju i saobraćajne gužve, a ugroženi su i putnici jer je stanica izmještena odmah pored saobraćajnice bez odgovarajuće zaštite.