Vlada FBiH ubrzava gradnju autoputa kroz Sarajevo: Od Butila do Darive za samo šest minuta
Kako saznajemo, ministri su voljni podržati prijedlog te bi projekt o kojem se priča decenijama na sjednici Vlade FBiH u četvrtak trebao biti proglašen javnim interesom Federacije.
U prijedlogu koji je ministar Denis Lasić dostavio kolegama predviđeno je da se pristupa izradi investicijsko-tehničke dokumentacije, pribavljanju urbanističke saglasnosti, postupku eksproprijacije, odnosno početku realizacije projekta izgradnje sarajevskog gradskog autoputa.
Jedan od prioriteta u Federaciji BiH
Predviđeno je da za realizaciju ove odluke budu zaduženi Federalno ministarstvo prometa i komunikacija, Ceste Federacije BiH te Vlada i Direkcija za ceste KS.
Kako se navodi u obrazloženju, izgradnja autoputa/brze ceste u Sarajevu je jedan od prioritetnih projekata u Federaciji BiH, a njegovom realizacijom značajno bi se smanjile trenutne saobraćajne gužve, skratilo vrijeme putovanja i poboljšala sigurnost svih učesnika u saobraćaju na pravcu Stup - Buća potok – Pofalići - Velešići - Bentbaša.
"U toku implementacije ovog projekta neophodno je obaviti veliki broj poslova, kao što su pribavljanje saglasnosti od vlasnika nekretnina i instalacija, rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, pribavljanje urbanističke saglasnosti i građevinske dozvole, nakon čega slijedi priprema dokumentacije i provođenje postupaka javne nabavke radova i usluga nadzora", navodi se u obrazloženju prijedloga.
Kako se dalje navodi, sve navedeno je složen, obiman i dugotrajan posao i zbog toga se implementator projekta, JP Ceste FBiH obratio Ministarstvu prometa i komunikacija sa zahtjevom da Vlada FBiH donese odluku o proglašenju javnog interesa.
"Cijeneći sve navedeno, smatramo da je donotešenje odluke opravdano i da će se na taj način stvoriti preduvjeti za efikasniju i bržu implementaciju projekta", zaključuje se u obrazloženju.
Izdvojen dio novca za dokumentaciju i ekspropijaciju
Aktivnosti za nastavak gradnje gradskog autoputa, odnosno brze ceste su počele prošle godine, kada ja na prijedlog Odbora za promet i komunikacije PFBiH Vlada FBiH izdvojila određena sredstva za izradu projektne dokumentacije, a prije nekolika mjeseca i dio sredstava za izgradnju i eksproprijaciju.
"Da bi se projekat realizovao, pribavile neophodne saglasnosti potrebne za građevinsku dozvolu, Vlada je zadužila Ceste FBiH, kao pravnog nasljednika bivšeg Fonda za puteve, koji je ranije vodio aktivnosti oko ovoga projekta, kada su urađeni tuneli kroz Koševsko Brdo i dio stubova u Velešićima, da pokrene neophodne aktivnosti, u okviru čega je i proglasenje općeg interesa.
Elmedin Voloder, građevinski inženjer i zastupnik u Federalnom parlamentu, a koji je angažiran na ovome projektu, objašnjava u razgovoru za Klix.ba da je u toku je izrada studije i dijela projektne dokumentacije, odnosno glavnog projekta od sadasnjeg kraja autoputa do buduće petlje Buča Potok.
Gradnja dionice do Buča Potoka krajem godine?
"U narednom periodu će se projektovati nastavak sve do kraja, odnosno do Darive. Plan je da se grade manje dionice, kako bi gradnja krenula što prije, a i zbog finansijskih sredstava koje treba osigurati, tako da bi gradnja dionice do Buča Potoka trebala početi krajem ove ili početkom naredne godine", objašnjava nam Voloder.
Prema njegovim riječima, brzina izgradnje će zavisiti od spremnosti svih sudionika da seuključe u realizaciju projekta, od općina, kantona i federalnih ministarstava. Kako podcrtava, politika ne bi trebala smetati da se ovakav kapitalan projekat gleda kao stranački ili bilo kojih interesa a koji nisu interes građana.
"Vrijeme putovanja od Darive do Petlje Butila će biti oko 6 do 8 minuta umjesto sadasnjih 30 do 60 minuta, zavisno u koje doba se vozi. Mogucnost uključenja i isključenja na više mjesta u gradu, vožnjom bez ukrštanja, bez kružnih tokova, semafora u mnogome ce rasteretiti gradske saobraćajnice, a sav tranzitni saobraćaj više neće prolaziti kroz grad", objašnjava Voloder.
Kako dodaje, brže i kraće povezivanje saobraćaja iz istocnog dijela BiH pa i dalje će povećati promet na koridiru Vc, a time i veće ubiranje prihoda od putarina i brzeg vremena putovanja.
"Novac za ovako značajan projekat je jednostavno osigurati, s obzirom na ekonomsku opravdanost, rentabilnos i znacaj koji ima, ne samo stanovnike Sarajeva, nego za sve one koji dodju ili prolaze pored Sarajeva. Za sada su to sredstva koje Vlada FBiH izdvaja iz dobiti javnih preduzeca, a trebaju se proširiti na ostale izvore koji su uobicajni. I Kanton Sarajevo treba osigurati dop sredstava", zaključuje Voloder, upitan o načinu finansiranja.