Veliki apetiti
0

Kako kineske kompanije koriste nogometni Euro u globalnoj borbi za dominaciju

B. R.
Hisense bio prvi kineski sponzor Evropskog nogometnog prvenstva (Foto: Shutterstock)
Hisense bio prvi kineski sponzor Evropskog nogometnog prvenstva (Foto: Shutterstock)
Četiri kineske kompanije su sponzori ovogodišnjeg Evropskog nogometnog prvenstva. Smatra se da je to korak u cilju da postanu globalne kompanije.

Proizvođač kućanskih tehničkih uređaja Hisense je bio prva kineska kompanija koja je postala sponzor Evropskog nogometnog prvenstva. To se desilo 2016. godine, a na ovogodišnjem prvenstvu je ponovo sponzor, zajedno sa još četiri kineske kompanije.

Kako je objavila američka televizijska kuća CNBC, na ovaj način osvajaju nova tržišta i stvaraju globalni prestiž među kupcima na domaćem tržištu.

"Kineski brendovi ne koriste fudbal samo za reklamiranje na domaćem tržištu, već i da bi otvorili nova tržišta, posebno ona u Evropi", ukazao je Pierre Justo, direktor u konsultantskoj agenciji Kantar.

Kineska vlast podstiče brzorastuće domaće kompanije da počnu poslovati na međunarodnom tržištu.

Hisense

Iz Hisensa, čije je sjedište u gradu Qingdao, koji je smješten u provinciji Shandong, su saopćili da im je cilj da do 2025. polovinu ukupnih prihoda ostvaruju izvan kineskog tržišta. Pretpostavlja se da njihov prihod trenutno iznosi 23,5 milijardi dolara, što je trostruko više u odnosu na prošlu godinu.

Kako su naveli iz ove kompanije, u prvih pet mjeseci ove godine na evropskom tržištu su uduplali prodaju u odnosu na godinu ranije. Tome je doprinijela i velika potražnja za frižiderima u Francuskoj.

Hisense na Starom kontinentu posluje više od 10 godina i tvrdi da ima više od 8.000 radnika, s uredima u Njemačkoj, Španiji i 20 drugih država. Kompanija je sponzorisala i Svjetsko nogometno prvenstvo 2018. godine, a potpisala je ugovor za sponzorisanje Svjetskog nogometnog prvenstva 2022.

Vivo, Alipay i TikTok

Kineski proizvođač pametnih telefona Vivo je također sponzor Eura 2020. Prema njegovim navodima, na evropsko tržište je ušao u oktobru prošle godine i njegove uređaje koristi 400 miliona ljudi u 50 država.

Osim spomenutih, sponzori iz najmnogoljudnije države svijeta su Alibaba, tj. njegov Alipay i sve popularnija društvena mreža TikTok.

Alipay je 2018. potpisao osmogodišnji sponzorski ugovor, a to znači da će biti sponzor i najveće evropske nogometne smotre 2024. Kako piše poslovni magazin Financial Times, sponzorski ugovor vrijedi 200 miliona eura. Podrazumijeva oglašavanje na engleskom i kineskom jeziku.

Iz UEFA-e su saopćili da ne mogu otkriti koliko koštaju sponzorski ugovori s kineskim kompanijama, a da je to posljedica klauzule o povjerljivosti.

Alipay je jedan od dva glavna kineska operatera za mobilno plaćanje. Poslovanje je pokušao proširiti radeći s inozemnim trgovcima i kineskim turistima.

Prijenosi utakmica na online platformi iQiyi

Među kineskim kompanijama koje očekuju da će profitirati od Eura 2020 je i iQiyi, koja ima pravo na online prijenos utakmica. Ima skoro 100 miliona pretplatnika, ali je u ovom kvartalu imao gubitak od 193,4 miliona dolara.

Prema riječima direktora ove kompanije Lingxiao Yua, saradnjom s UEFA-om nastoje povećati broj pretplatnika te saradnjom s Volvom, Heinekenom, Volkswagenom i Meituanom stvoriti sebi nove prilike. Odbio je kazati da li im je povećan broj pretplatnika, a pravo prijenosa utakmica ima državna televizija CCTV, objavio je CNBC.