Punokrvni historijski spektakl: “Posljednji duel” okuplja holivudske zvijezde i progovara o seksualnom zlostavljanju
Ravno dvadeset godina nakon ultimativnog kino hita “Gladiator”, Ridley Scott je sjeo u rediteljsku stolicu još jednog historijskog spektakla, okupljajući holivudsku kremu s glumačke A liste. Matt Damon, Jodie Comer, Ben Affleck i Adam Driver oživjeli su historijsku knjigu ”The Last Duel: A True Story of Trial by Combat in Medieval France” Erica Jagera.
Ovo je drugi film dua Ridley Scott-Adam Driver ove godine, obzirom da je prije samo nekoliko dana objavljen trailer projekta “House of Gucci”, vizuelno zapanjujuće filmske rekonstrukcije fatalnog slučaja preljube u jednoj od najpoznatijoj modnih porodica.
Ova kriminalistička drama se fokusira na ubistvo modne ikone Maurizia Guccija (Adam Driver), koje mu je nakon saznanja o njegovoj nevjeri organizirala ljubomorna supruga Patrizia Reggiani (Lady Gaga). Adam Driver sada dolazi obučen u nešto stariju odjeću, onu iz modne sezone iz 14. vijeka, kada su se u Francuskoj nosili željezni oklopi.
Priča koju su scenaristički prilagodili Matt Damon i Ben Affleck govori o stvarnom dvoboju između francuskog viteza Jeana de Carrougesa (Matt Damon) i njegovog nekadašnjeg štitonoše Jacquesa LeGrisa (Adam Driver), koji je započeo kada je Carrougesova supruga Marguerite (Jodie Comer) tvrdila da ju je LeGris seksualno napao.
Nakon javnog suđenja, francuski kralj Charles VI (Alex Lawther) proglasio je dvoboj do smrti, što je bio posljednji legalni dvoboj u historiji Francuske. I dok se Adam Driver i Matt Damor bore do smrti, Jodie se bori za svoju istinu.
Riječ važnija od života
Kada je u pitanju kino opus Ridleya Scotta, slika zaista vrijedi više od hiljadu riječi. Od “Blade Runnera” iz 1982. godine, pa preko “Thelme i Louise”, zatim “Hannibala” ili “Robina Hooda”, filmovi britansko-američkog reditelja pogađaju suštinu filmske umjetnosti, a to je dobra priča koja nam se podastire uz vrhunski vizuelni aspekt filmske fotografije. Direktor fotografije je poljski snimatelj Dariusz Wolski, koji iza sebe ima niz impresivnih naslova, poput “The Martiana” i “Pirata s Kariba”.
“The Last Duel” nije još jedan projekat u kojem će “sijevati” posljednji dometi kompjuterske tehnologije i sve ono na šta su nas navikli holivudski producenti već snažna i napeta priča o srednjevjekovnoj brutalnosti, kada su čast, poštenje i riječ bili važniji od života.
Zanos pravednika koji drži mač jašući konja, beskompromisni principi vladara ogrnutih u krzno egzotičnih životinja i puno prolivene krvi, ponekad su dekor za vrlo jednostavnu motivaciju, možda i dokaz poražavajuće činjenice da su se veliki i prijelomni historijski trenuci u politici događali isključivo zbog strasti, nevjere i uglavnom radi žena. “The Last Duel” je neka vrsta srednjevjekovne #Metoo priče o seksualnom zlostavljanju i uznemiravanjužena od strane moćnika, koje valjda postoji od pamtivijeka.
Marguerite tvrdi da je silovana od strane muževog najboljeg prijatelja, a ukoliko Courrages izgubi duel, njegova žena će biti pogubljena kao lažna optužiteljica. Čini se da istina ovdje nije od prevelike važnosti, kao ni sam seksualni čin, koliko se ovdje zapravo radi o muškarcima na poziciji moći. To je uostalom i sadržano u jednoj rečenici koja je pozicionirana u trailer filma.
Roman se kritički bavi društvenim normama i posljedicama koje čekaju sve one koji se usude suprotstaviti Crkvi i plemstvu, a u vremenu kada žene nisu imale nikakva prava i kada su figurirale kao supruge i majke.
Inače, ovo je prva scenaristička saradnja na relaciji Ben Affleck-Matt Damon od Oscarom nagrađenog filma “Good WIll Hunting” iz 1997. godine. Film će premijerno biti prikazan na predstojećem Venecijanskom filmskom festivalu, a u distribuciju po svjetskim kinima kreće 15. oktobra.
Film je jedan u nizu onih očekivanih naslova koji su postali žrtve pandemijske 2020.-e, pa su svjetla kino dvorana morala ugledati ove godine, kada će donijeti dašak vremena kada se umiralo zbog časti.