Australija staje u kraj internet trolovima: Zakon odobrava otkrivanje identiteta korisnika
Najava je uslijedila nakon septembarske presude najvišeg suda Australije kojom je utvrđeno da se izdavači mogu smatrati odgovornim za javne komentare na internetskim forumima, prenio je Associated Press.
Prema zakonu, digitalne medijske kompanije poput Twittera i Facebooka smatrat će se "izdavačima", što ih čini odgovornim za moderiranje klevetničkog i pogrdnog materijala na svojim platformama. Morrison je rekao da će kompanije također morati ukloniti "digitalni štit" koji trenutno pružaju anonimnim trolovima na mreži, kao i dostaviti njihove korisničke podatke.
Dodao je da će vlada tražiti probne slučajeve koji mogu ojačati zakon kako bi digitalne medijske kompanije i anonimni korisnici mogli odgovarati Parlamentu i sudskom sistemu.
"Sloboda govora nije dozvoljena da se kukavički krije u vašem podrumu, kleveta i uznemirava ljude anonimno, i pokušava da uništi njihove živote", rekao je Morison, "To nije sloboda, to je kukavičluk, i za to nema mjesta u ovoj zemlji. U ovoj zemlji cijenimo slobodu govora, a sloboda govora znači da preuzimate odgovornost za ono što kažete."
Morison je rekao da u cilju zaštite građana zemlje, posebno žena i djece koji su žrtve online uznemiravanja, kompanije moraju imati procese za brzo i efikasno uklanjanje klevetničkog sadržaja.
Istraživanje Amnesty Internationala o zlostavljanju na mreži iz 2018. pokazalo je da je tri od 10 ispitanika iskusilo zlostavljanje ili uznemiravanje na internetu, a skoro polovina onih koji su odgovorili potvrdno bili su u dobi od 18 do 24 godine. Osim toga, 37 posto žena koje su iskusile zlostavljanje ili uznemiravanje na internetu reklo je da su ih barem jednom prilikom incidenti naveli da strahuju za svoju fizičku sigurnost.
"Ne bi trebalo da budete u mogućnosti da koristite plašt anonimnosti na internetu da širite svoje podle, klevetničke komentare", rekla je australska državna tužiteljica Michaelia Cash na konferenciji za novinare.
Cash je napomenula da će zakon također zahtijevati od kompanija društvenih medija da kreiraju sistem za pojednostavljenje obrade žalbi korisnika. Kada se podnese žalba, kompanija mora "žrtvama" pružiti informacije o anonimnom korisniku kako bi mogli pokrenuti pravni postupak protiv njih.