Šta će značiti adaptivno upravljanje saobraćajem u Sarajevu: Manje gužvi i zagađenja, više sigurnosti
Nedavno je objavljen tender za nabavku usluge nadzora i implementaciju ovog projekta čija je vrijednost procijenjena na sedam miliona eura. Novac će biti osiguran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i zbog toga će ova banka provesti tendersku proceduru.
Šteta je naveo da će se ovim nadomjestiti nedostaci zbog kojih se stvaraju velike saobraćajne gužve. To bi se trebalo ostvariti, kako je naveo, automatskim i poluautomatskim upravljanjem semaforima na svim značajnijim raskrsnicama. Najavio je da će prioritet u kretanju imati tramvaji.
"Semafori će funkcionisati shodno intenzitetu saobraćaja i opterećenosti javnog prijevoza. Sada semafori isto funkcionišu i kada je gužva i kada nije gužva. Novim upravljanjem prioritet će imati vozila javnog prijevoza. Čim dolazi tramvaj na raskrsnicu omogućava mu se kretanje kroz nju. Nakon rekonstrukcije pruge i kupovine novih tramvaja te uz ove promjene tramvajski prijevoz će biti puno brži", ukazao je i dodao da će prioritet imati vozila hitnih službi tokom njihove intervencije.
Osim toga, prilikom kretanja visokih zvaničnika više neće biti potrebno zatvarati saobraćaj u velikom broju ulica. I "zeleni val" će se prilagođavati intenzitetu saobraćaja.
Očekuje da će se kretanje vozila ubrzati i do 30 posto. Saobraćajem će se upravljati iz centra u kojem će se stanje pratiti videonadzorom postavljenim na raskrsnicama.
Prema Štetinim riječima, to će omogućiti da se prate nepravilnosti i nedostaci u saobraćaju te da se vozači i hitne službe informišu o problemima u saobraćaju. Primjera radi, da se brzo informišu o saobraćajnoj nesreći i da im se preporuče odgovarajući alternativni pravci.
Istakao je da će prije postavljanja tehničke opreme na raskrsnice biti izmjeren intenzitet saobraćaja na raskrsnicama, na osnovu čega će se razviti algoritam koji će upravljati semaforima.
Smatra da će krajem proljeća sljedeće godine biti spremna projektna dokumentacija. Pretpostavlja da će projekt biti implementiran kroz dvije godine, tj. do 2024. Ocijenio je da je dobro što učestvuje EBRD za čije je stručnjake naveo da imaju iskustvo u ovakvim projektima.
Šteta je najavio da će adaptivnim upravljanjem saobraćajem biti obuhvaćena i tramvajska pruga od Ilidže do Hrasnice za koju je ranije naveo da bi njena gradnja trebala početi sljedeće godine. Ovakvom organizacijom saobraćaja doprinijet će se poboljšanju sigurnosti u saobraćaju i smanjivanju zagađenja zraka.