Komunalnom policijom protiv nečistoće i nereda u Sarajevu: Ovo su detalji predloženog zakona
Kantonalno Ministarstvo komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša je u skupštinsku proceduru uputilo Nacrt Zakona o komunalnoj policiji.
Podrazumijeva postojanje komunalne policije i komunalnog inspektora. Nacrtom ovog zakona je propisano da broj komunalnih policajaca bude u omjeru jedan komunalni policajac na 5.000 stanovnika, ali da se pri tom uvaži i obim poslova, površina teritorije na kojoj djeluje i druge relevantne okolnosti. Broj inspektora bi određivala Kantonalna uprava.
Ovlasti komunalnih policajaca će biti:
-
Utvrđivanje identiteta subjekta nad kojim se vrši nadzor, kao i drugih lica značajnih u nadzoru;
-
Fotografisanje i snimanje osobe, poslovnih i drugih prostorija, objekata i opreme, postrojenja, uređaja i instalacija javne komunalne infrastrukture, gradilišta, javne površine, prijevoznih sredstava;
-
Saslušavanje stranke, svjedoka i drugih lica čija je izjava od značaja za utvrđivanje činjenica u vršenju komunalno-policijskog nadzora;
-
Traženje od subjekta nad kojim se vrši nadzor da u roku dostavi tražene podatke i dokumente, odnosno da se odazove pozivu da dođe u službene prostorije komunalne policije kako bi dao podatke u vezi s komunalno-policijskim nadzorom;
-
Preduzimanje upravne i drugih mjera u skladu s ovim i drugim relevantnim zakonima i propisima;
-
Preduzimanje preventivnih aktivnosti u vršenju komunalno-policijskog nadzora;
-
Izdavanje prekršajnog naloga u slučaju da se prilikom komunalno-policijskog nadzora utvrdi nepoštivanje zakona i drugih propisa;
-
Podnošenje zahtjeva za pokretanje prekršajnog postupka kada nije moguće izdati prekršajni nalog;
-
Uzimanje u postupak zahtjeve i prijave građana, preduzeća i drugih organizacija i o svom postupanju obavještava podnosioce zahtjeva i prijava;
- Upotreba sredstva prinude (fizičke snage, ručnog spreja sa nadražujućim dejstvom i službene palice) ako u obavljanju poslova na drugi način od sebe ili drugog ne može da odbije istovremeni ili direktno predstojeći protipravni napad, i to na način da "prvo upotrijebi najblaže sredstvo prinude koje je zavisno od konkretne okolnosti, odnosno koje je srazmjerno napadu".
Fizička snaga, ručni sprej sa nadražujućim dejstvom i službena palica se neće moći upotrebljavati nad osobama mlađim od 14 godina, bolesnim i iznemoglim osobama, osobama s invaliditetom i ženama, osim ako nemaju vatreno oružje, oruđe ili neki drugi predmet kojim mogu ugroziti život komunalnog policajca.
Komunalni inspektori će biti odgovorni za nadzor primjene Zakona o inspekcijama Kantona Sarajevo. I policajci i inspektori će morati preventivno djelovati, a što će podrazumijevati da:
-
Upoznaju subjekte nad kojima se vrši nadzor o obavezama iz zakona i drugih propisa i sankcijama;
-
Upoznaju subjekte nad kojima se vrši nadzor o pravima i obavezama koje imaju u postupku nadzora;
-
Ukažu na štetne posljedice koje mogu nastati zbog nepridržavanja zakona i drugih propisa;
-
Daju informacije i savjete subjektima nad kojima se vrši nadzor o djelotvornijem načinu izvršenja zakona i drugih propisa;
-
Predlože mjere za otklanjanje uzroka koji mogu dovesti do štetnih posljedica i o tome donose rješenje.
Komunalni policajci će moći tražiti asistenciju policije te će moći oduzeti predmete kojima je napravljen prekršaj. Moći će vršiti nadzor i operatera javnog prijevoza.
Svako ko prekrši zakon bit će kažnjavan u iznosu od 300 do 15.000 KM. Obrazložen je razlog za donošenje ovakvog zakona.
"Ovaj zakon na djelotvoran, pravedan, lako razumljiv, pristupačan i provodiv način pomaže održavanju i unapređenju komunalnog reda, a naročito omogućava planiranje aktivnosti i predvidivo postupanje komunalnih policajaca. Donošenjem ovakvog zakona Kanton Sarajevo bi utjecao na određeno ponašanje građana i pravnih lica", navedeno je i naglašeno da postojeća zakonska rješenja nisu u skladu sa normama Evropske unije.
Skupština Kantona Sarajevo bi Nacrt Zakona o komunalnoj policiji trebala razmatrati na sjednici zakazanoj za 19. april. Ako zastupnici prihvate nacrt, onda slijedi 30-dnevna javna rasprava. Potom se utvrđuje prijedlog zakona koji se upućuje u skupštinsku proceduru. Zakon stupa na snagu nakon što se usvoji prijedlog zakona.