Mamac: Novi ljetni hit koji će vas natjerati da dobro pogledate u horizont prije ulaska u more
Glavni krivac za strah od toga hoćemo li ugledati peraju na površini mora je Steven Spielberg, reditelj koji je u ljeto 1975. godine s "Raljama" zauvijek promijenio holivudsku industriju.
Čuveni triler je oceane učinio jezivim mjestom i ustanovio negativan stereotip o morskim psima. "Ralje" su svojim uspjehom inicirale upotrebu termina blockbuster i nametnule trend ljeta kao perioda za lansiranje onih filmskih naslova od kojih njegovi producenti imaju najveća očekivanja.
Krivo je more
"Shark Bait" najnoviji je hit koji je poplavio kina i podigao razinu adrenalina kod publike. Radi se o punokrvnoj “survival” priči na otvorenom moru, u kojoj je učešće uzelo svega sedam glumaca. Grupa razuzdanih prijatelja uživa u praznicima na pješčanim plažama Meksika. Dolaze na ideju da ukradu nekoliko skutera kako bi se utrkivali, međutim nakon frontalnog sudara na pučini, jedan skuter će potonuti, pa će društvance ostati na onom koji još uvijek pluta, ali s momkom koji je upravo zadobio otvoreni prijelom potkoljenice. Skuter se ne može pokrenuti, sve više se udaljavajući od obale, dok slomljena noga polako krvari u more.
Miljama od obale, pravi užas počinje kada shvate da su prepušteni sami sebi u moru punom morskih pasa, a jedan kapitalni primjerak se uskoro i pojavljuje.
Od početka je fokus pažnje na prkosnoj djevojci Nat (Holly Earl) iz Kanzasa, koja se na otvorenom moru susreće s još jednom katastrofom, onom emotivne prirode. Ona je na ljetovane stigla s dečkom Tomom (Jack Trueman) i najboljom prijateljicom Milly (Catherine Hannay). Nat u večeri opijanja susreće prosjaka bez nogu u invalidskim kolicima. Dok mu daje nešto novaca, on joj kaže da je njegove donje ekstremitete odgrizla velika bijela psina. Tog detalja Nat će sjetiti onda kada već bude prekasno.
I prije nego što grupa mladih ljudi postane mamac na otvorenom moru, sve nam je odmah kristalno jasno (bilo je i na samom početku) oko toga ko će nastradati i kojim redoslijedom, a ko će ostati posljednji, jer ima najviše izgleda za preživljavanje. Ipak, film je više nego napet, trznut će vas nekoliko puta u kinu i natjerati vaše srce da zakuca malo brže, mada u njemu nećete pronaći ništa više do malo ljetne zabave. Po već klišeiziranom principu, svaka se glupost skupo plaća, a kukavičluk, izdaja i ostali "bugovi" u karakteru prvi završavaju u raljama morskih pasa. Možda i uz navijanje publike da to bude što krvavije.
Ono što "Mamac" reditelja Jamesa Nunna razlikuje od svih onih stereotipnih, ali zabavnih filmova o morskim psima koje gledamo godinama ("The Shallows", "The Reef", "Open Water"…), jeste da se potrudio biti više realan i da se nije baš previše oteo mašti u nemogućim CGI scenama. Iako su navedeni filmovi puno inovativniji u smislu potjere, “Mamac” vas neće preplašiti tamo gdje to očekujete. Dojmljiva je scena u kojoj je kosa glavne junakinje Nat zakačena za sat mladića kojeg velika bijela psina odvlači na dno. NIje savršeno, ali nije ni loše.