Neriješena pitanja
94

Sarajevo će dobiti pravilnik o reklamiranju u javnom prijevozu, obrazloženo zašto su nova vozila žuta

B. R.
Tramvaji švicarskog Stadlera koje je kupio Kanton Sarajevo (Foto: Vlada KS)
Tramvaji švicarskog Stadlera koje je kupio Kanton Sarajevo (Foto: Vlada KS)
Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta (SDP) je najavio izradu pravilnika za isticanje reklama na vozilima javnog prijevoza i na svemu ostalom što čini javni prijevoz.
Sa Štetom smo razgovarali o ovom pitanju nakon što je gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević najavio da će se ukloniti reklame sa tramvaja i autobusa ovog glavnog grada. Prema njegovim riječima, na njima će biti plava boja po kojoj su prepoznatljivi.

Širom Evrope postoje različiti pristupi po ovom pitanju - u nekima su vozila potpuno prekrivena reklamama, što je slučaj u Sarajevu, u nekima su djelomično prekrivena reklamama, a u nekima reklama nema nikako.

Na to je podsjetio i naš sagovornik te najavio da će ministarstvo, na čijem je čelu, napraviti pravilnik kojim će se tretirati ovo pitanje.

"Ići ćemo ka izradi pravilnika koji će se odnositi na marketinško oglašavanje na svemu što ima veze s javnim prijevozom. To se ne odnosi samo na vozila, već i na stanice, kontaktnu mrežu, na sve ono što čini javni prijevoz. Do sada te stvari nisu bile sistemski uređene", naglasio je Šteta.

Napomenuo je da preduzeće GRAS ima cjenovnik za oglašavanje na njihovim vozilima, ali da će ubuduće onaj ko upravlja javnim prijevozom, a to je Ministarstvo saobraćaja, određivati pitanje reklamiranja.

"Jasno će biti definisano da li se može reklamirati, ako može, pod kojim uslovima, koliko će to koštati i za šta će se trošiti novac osiguran naknadama za reklamiranje", ukazao je.

Istakao je to da se privatnim kompanijama, koje pružaju usluge u javnom prijevozu, neće moći u potpunosti određivati uslovi reklamiranja, ali da će im se dati opće smjernice. Prema njegovim riječima, to će značiti koje boje će vozila morati biti, a kako bi se znalo da pripadaju javnom prijevozu Kantona Sarajevo i kako bi kao takva bila prepoznatljiva građanima.

Šteta je najavio da će se prilikom donošenja pravilnika razmotriti to kolike su finansijske koristi od isticanja reklama u javnom prijevozu te da će u izradu pravilnika biti uključeni stručnjaci iz više oblasti - saobraćaja, ekonomije, marketinga. Naglasio je da će prilikom izrade tog pravilnika biti utvrđeno da li će vozila javnog prijevoza moći biti potpuno prekrivena reklamama, djelomično ili reklama neće biti nikako.

Također je napomenuo da na 35 novih trolejbusa bjeloruskog proizvođača BKM i 15 novih tramvaja švicarskog proizvođača Stadler neće biti reklama zbog toga što bi u suprotnom bila narušena garancija na ova vozila. Najavio je nastavak isporuke novih trolejbusa, a do kraja ove godine u Sarajevu bit će ih 25, a početkom sljedeće godine nastavit će se isporuka preostalih 10 vozila. Poteškoće u isporuci su nastale nakon početka agresije Rusije na Ukrajinu, ali su one otklonjene uz pomoć Ambasade Bosne i Hercegovine u Poljskoj. Obrazložio je zašto su nova vozila u žutoj boji.

"Mi smo imali dvije-tri potencijalne varijacije boja. Odlučili smo se za žutu boju, jer je ona postala prepoznatljiva na vozilima javnog prijevoza. Vozila javnog prijevoza u dosta evropskih gradova su žute boje. Žuta boja će biti dominantna i u Sarajevu", naveo je.

Poručio je da je prioritet nabavka novih vozila, završetak rekonstrukcije tramvajske pruge, izgradnja tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice, produžetak trolejbuske mreže od centra grada do Vogošće te uređenje sistema naplate karata.