Uputili javno izvinjenje
2

Balenciaga o kontroverznoj kampanji: Ovo nije bila namjera, osuđujemo zlostavljanje djece

I. B.
Balenciaga je odlučila uputiti javno izvinjenje nakon kontroverzne kampanje (Foto: Twitter)
Balenciaga je odlučila uputiti javno izvinjenje nakon kontroverzne kampanje (Foto: Twitter)
Modna kuća Balenciaga uputila je javno izvinjenje nakon šokantne kampanje koju su mnogi protumačili kao promociju dječije pornografije.

Podsjetimo, Balenciaga je podijelila niz fotografija nove kampanje koje prikazuju djevojčice koje drže plišane medvjediće s kožnim pojasima, ovratnicima i mrežastim košuljama na sebi, dok su se na stolu ispred njih mogle vidjeti prazne čaše za vino.

Kontroverznu kampanju dodatno je "zaokružila" i jedna od fotografija koja pokazuje odluke Vrhovnog suda Sjedinjenih Američkih Država o zakonima o dječijoj pornografiji, te su društvene mreže ubrzo preplavile brojne negativne reakcije.

Mnogi korisnici su shvatili ovo kao promociju BDSM-a, odnosno vrste seksa koja podrazumijeva uspostavljenu dinamiku moći.

Počeli su se nizati oštri komentari, nakon čega je modna kuća uklonila sve "dokaze" kampanje s profila, a sada se odlučila i javno izviniti.

"Snažno osuđujemo zlostavljanje djece i nikada nam nije bila namjera da takvo što bude dio naše priče", započeli su u saopštenju na njihovom zvaničnom Instagramu i dodali kako "preuzimaju odgovornost".

Zatim su odlučili "obrazložiti" svoj potez.

"Prva kampanja, kampanja prikupljanja poklona, ​​predstavljala je djecu sa vrećicama medvjedića obučenih u ono što su neki označili odjećom inspirisanom BDSM-om. Naše torbe za medvjediće i kolekcija poklona nisu smjeli biti predstavljeni djeci. Ovo je bio pogrešan izbor Balenciage, u kombinaciji s našim neuspjehom da procijenimo fotografije. Odgovornost za ovo leži isključivo na Balenciagi.

Druga, zasebna kampanja za proljeće 2023., koja je imala za cilj da replicira okruženje poslovnog ureda, uključivala je fotografiju sa stranicom u pozadini presude Vrhovnog suda Sjedinjenih Američkih Država V. Williamsa iz 2008. godine koju smatra nezakonitom i nezaštićenom od slobode govora promovisanja dječije pornografije.

Sve stavke iz ovog snimanja dala je treća strana koja je pismeno potvrdila da su ovakvi rekviziti lažni kancelarijski dokumenti. Ispostavilo se da su to papiri koji su vjerovatno 'potekli' sa snimanja televizijske drame. Uključivanje ovih neodobrenih predmeta u dokumentima je rezultat bezobzirnog nemara zbog kojeg je Balenciaga podnijela žalbu.

Preuzimamo punu odgovornost za naš nedostatak nadzora i kontrole pozadinskih dokumenata i mogli smo stvari učiniti drugačije", istakli su.

Kompanija je dodala da su "interne i eksterne istrage u toku" i da rade na provođenju jačih protokola u svojim kreativnim procesima i "koracima validacije".

"Postavljamo temelje s organizacijama koje su specijalizovane za zaštitu djece i imaju za cilj okončanje zlostavljanja i eksploatacije djece. Želimo učiti iz svojih grešaka i identificirati načine na koje možemo doprinijeti. Još jednom želimo uputiti izvinjenje za uvredu koju smo izazvali i izviniti se i našim partnerima s kojima surađujemo", zaključili su u saopštenju.

Inače, poznata modna kuća podnijela je tužbu od 25 miliona dolara protiv kompanije North Six i scenografa Nicholasa Des Jardinsa koji je osmislio spomenutu kampanju.