Pogledajte kako napreduju radovi na Južnoj obilaznici Mostara: Mijenja se pogled na dolinu Neretve
Ovaj infrastrukturni projekt o kojem se decenijama priča kao o velikom strateškom projektu, rasteretit će saobraćaj kroz najveći grad na Neretvi.
U oku posmatrača s postojeće ceste Mostar - Čitluk prostire se jedinstveni pogled na buduću modernu saobraćajnicu , a posebnu pažnju plijeni vijadukt "Marijanovića Draga" koji je vješto uklesan u brdovitom tlu iznad mostarskih naselja.
Impozantna građevina sa dužinom 200 metara i visinom stubova preko 30 metara u kamenitom tlu je i najzahtjevniji objekat u izazovnom savladavanju Kobilovače, pored probijanja brda koje se trenutno izvodi za izgradnju najvećeg tunela u Bosni i Hercegovini, vrijednog 25 miliona KM.
Prije tri sedmice je građevinska firma Hering d.d. Široki Brijeg koja izvodi radove sa Azvirt LLC iz Azerbajdžana, počela s miniranjem brda za ulazni portal tunela čijom će izgradnjom veći dio ove obilaznice biti završen.
Tunel Novi, kako će nositi naziv ovaj infrastrukturni objekat na budućoj trasi Južne obilaznice na dionici od Miljkovića do Rodoča i veze s magistralnom cestom M-17, bit će dug 900 metara. Projekt se financira iz kreditnih sredstava Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a nadzor, u vrijednosti od 725 hiljada KM, provode IGH d.o.o. Mostar, Integra d.o.o. Mostar i Divel d.o.o. Sarajevo.
Radovi na tunelu Novi su nastavak aktivnosti koje implementira JP Ceste Federacije BiH, urađenih u sklopu projekta Južna obilaznica Mostara LOT 1, a koje obuhvaćaju radove na trasi od rotora Varda do ulaza u tunel Novi dužine 1.700 metara, uključujući i vijadukt Marijanovića Draga dužine 200 metara.
Podsjetimo da je prvi dio južne mostarske obilaznice od Pologa do Miljkovića, u dužini od 6,7 kilometara, završen krajem 2019. godine, a za završetak kompletnog projekta potrebno je završiti još 8,2 kilometra na zahtjevnoj trasi.
Direktor JP Ceste FBiH Ljubo Pravdić je ranije kazao da radovi na tunelu Novi trebaju biti završen do ljeta 2024. godine, kad očekuje i završetak kompletne saobraćajnice koja će u potpunosti modernizirati putnu komunikaciju u tom dijelu naše zemlje.
Pored izgradnje tunela Novi, u planu je izgradnja još jednog manjeg tunela od 180 metara, kao i vijadukta od 180 metara, a kako bi se obilaznica spojila s magistralom M-17, potrebno je izgraditi i treću dionicu. Njezina je dužina 3,2 kilometra i ići će od vijadukta Rodoč do čvorišta magistralne ceste. Taj dio ceste predviđen je kao brza cesta s četiri trake i dva kružna toka.
Ova saobraćajnica će na južnom izlazu iz Mostara omogućiti povezivanje s autocestom na koridoru 5C i evropskom mrežom puteva, što će biti od velikog značaja, ne samo za Mostar nego i cijelu BiH, ali i regiju.