Šta je "Park and Ride" parking koji se planira u Kantonu Sarajevo
"P+R" parkinzi su najčešće upravo u predgrađima kako bi se smanjila saobraćajna gužva u samom gradu, prvenstveno u njegovim centralnim dijelovima. U blizini ovih parkinga su terminali javnog prijevoza koji mora biti funkcionalan kako bi i sam "P+R" bio funkcionalan.
Zapravo, "P+R" i javni prijevoz moraju biti jedan sistem, pa i u informacijskom smislu. To se odnosi i na sistem naplate karata - da u cijenu parkinga bude uključena i cijena javnog prijevoza ili da se parking uopće ne plaća. Osim toga, potrebno je da postoji sistem adekvatnog informisanja o dostupnosti parkinga i kojim će se spriječiti zloupotrebe.
Više je izazova za "P+R" parkinge, a jedan od značajnijih jeste utvrđivanje lokacija na kojima bi trebali biti. Napominjemo da moraju biti što bliže stanici za vozila javnog prijevoza.
Shodno onome što ovi parkinzi jesu, jedna od od potencijalnih lokacija jeste prostor oko autobuskog i tramvajskog terminala na Ilidži, prema kojem saobraćaju vozila javnog prijevoza i iz općina Hadžići i Trnovo. Riječ je o terminalu sa kojeg će prema Hrasnici saobraćati i tramvaji.
Još neki od izazova jesu uslovi parkiranja, tj. radno vrijeme i maksimalno vrijeme parkiranja, te sigurnost vozila na parkingu. U svrhu sigurnosti potreban je i videonadzor.
Primjera radi, u Beču u blizini metro linija postoji više "P+R" parkinga čija je dnevna karta 4,10 eura. Varšava ima skoro 20 ovakvih parkinga, a onaj posljednji je nedavno otvoren u blizini metroa i na njemu je parkiranje prvih 20 minuta besplatno. Ako se parkira duže, parking je besplatan za one koji imaju dnevnu, trodnevnu, vikend, mjesečnu i tromjesečnu kartu.