Pročitajte detalje studije o najopasnijim lokacijama u saobraćaju Kantona Sarajevo
To je bilo moguće nakon što je kantonalna vlast donijela pravilnik kojim se tretira ovo pitanje. Nadležni tvrde da Kanton Sarajevo jedini u Federaciji Bosne i Hercegovine ima ovakav pravilnik.
Da bi se studija provela, bilo je potrebno prikupiti i analizirati iznimno veliki broj podataka, među kojima su i policijski zapisnici. To je bilo utoliko teže zbog toga što ti zapisnici nisu digitalizovani.
Najopasnije lokacije
Za identifikaciju najopasnijih lokacija isključivo su razmatrane lokacije na kojima su se desile saobraćajne nesreće koje su za posljedicu imale lakše i teže fizičke povrede, kao i one sa smrtnim ishodom.
Razmatrane su okolnosti nesreća na najopasnijim lokacijama, kao što su urbanističke okolnosti, pozicija saobraćajne signalizacije i drugo. Kao najopasnijima je ocijenjeno sljedećih 16 lokacija:
- Raskrsnica ulica Rustem-pašina, Ibrahima Ljubovića, Mustafe Pintola i Emira Bogunića Čarlija na Ilidži;
- Raskrsnica ulica Rustem-pašina, Edhema Eke Džubura i Butmirska cesta (kružni tok na Ilidži);
- Raskrsnica ulica Nikole Šopa, Briješćanska, Hifzi Bjelavca i Džemala Bijedića na Stupu;
- Dio glavne gradske saobraćajnice u ulici Džemala Bijedića kod pijace Heco, u pravcu Ilidže;
- Dio glavne gradske saobraćajnice u ulici Džemala Bijedića kod bivšeg Doma penzionera, u pravcu centra grada;
- Dio glavne gradske saobraćajnice u ulici Džemala Bijedića kod nekadašnjeg restorana McDonald's, u pravcu centra grada;
- Raskrsnica ulica Bulevar Meše Selimovića i Srđana Aleksića kod Olimpijskog bazena, u pravcu centra grada;
- Raskrsnica ulica Adema Buće, Safeta Zajke i Drinske u Buća Potoku;
- Raskrsnica ulica Zmaja od Bosne, Bulevar Meše Selimovića, Malta i Azize Šaćirbegović kod Veterinarskog fakulteta, u pravcu Ilidže;
- Raskrsnica ulica Alipašina i Betanija kod stadiona Koševo;
- Dio ulice Maršala Tita - od parka Hastahana do tržnog centra Sarajevo City Center (SCC), u pravcu Ilidže;
- Dio Alipašine ulice ispod mosta na Ciglanama;
- Raskrsnica ulica Alipašina i Husrefa Redžića na Ciglanama;
- Raskrsnica ulica Maršala Tita, Alipašina, Hamze Hume i Kranjčevićeva kod Alipašine džamije;
- Dio ulice Obala Kulina bana kod Pravnog fakulteta;
- Raskrsnica ulica Maršala Tita, Dalmatinska i Kulovića kod Centralne banke Bosne i Hercegovine.
Najveće koeficijente od 16 istaknutih ima sljedećih deset lokacija:
-
Raskrsnica ulica Maršala Tita, Dalmatinska i Kulovića sa koeficijentom 56,3;
-
Raskrsnica ulica Maršala Tita, Alipašina, Hamze Hume i Kranjčevićeva sa koeficijentom 39,6;
-
Dio glavne gradske saobraćajnice u ulici Džemala Bijedića kod pijace Hecco, u pravcu Ilidže, sa koeficijentom 31,5;
-
Raskrsnica ulica Bulevar Meše Selimovića i Srđana Aleksića kod Olimpijskog bazena, u pravcu centra grada, sa koeficijentom 31,3;
-
Raskrsnica ulica Zmaja od Bosne, Bulevar Meše Selimovića, Malta i Azize Šaćirbegović kod Veterinarskog fakulteta, u pravcu Ilidže, sa koeficijentom 29,6;
-
Raskrsnica ulica Rustem-pašina, Edhema Eke Džubura i Butmirska cesta (kružni tok na Ilidži) sa koeficijentom 28,9;
-
Dio ulice Obala Kulina bana kod Pravnog fakulteta sa koeficijentom 27,7;
-
Raskrsnica ulica Alipašina i Betanija kod stadiona Koševo sa koeficijentom 27,0;
-
Dio glavne gradske saobraćajnice u ulici Džemala Bijedića kod bivšeg Doma penzionera, u pravcu centra grada, sa koeficijentom 22,4;
-
Raskrsnica ulica Rustem-pašina, Ibrahima Ljubovića, Mustafe Pintola i Emira Bogunića Čarlija na Ilidži sa koeficijentom 20,1.
Istaknuto je da je u posljednje tri godine najviše ljudi poginulo na raskrsnici kod Alipašine džamije (devet), dok je najmanje poginulih bilo na dijelu glavne gradske saobraćajnice u ulici Džemala Bijedića, kod bivšeg McDonald'sa. Ukazano je na deset ulica na kojima se desio najveći broj nesreća, a to su:
-
Bulevar Meše Selimovića (107);
-
Džemala Bijedića (99);
-
Safeta Zajke (80);
-
Zmaja od Bosne (76);
-
Alipašina (67);
-
Maršala Tita (39);
-
Adema Buće (39);
-
Obala Kulina bana (36);
-
Butmirska cesta (23)
-
Put Mladih muslimana (20).
Kantonalni ministar saobraćaja Adnan Šteta (SDP) je najavio poboljšanje saobraćajne sigurnosti na 16 navedenih lokacija, što će zapravo značiti primjenu ove studije.
Najučestalije vrste nesreća
U navedenom periodu bilo je ukupno 1.158 saobraćajnih nesreća, od toga najviše na području Novog Sarajeva (225), a najmanje na području Trnova (četiri). Izdvojeni su i podaci o vrsti i broju saobraćajnih nesreća:
-
Udar u zadnji dio vozila (315);
-
Bočni sudar (146);
-
Udar u pješaka (122);
-
Udar prednjim dijelom vozila (93);
-
Sudar (91);
-
Izlijetanje sa kolovoza (83);
-
Direktan sudar (79);
-
Sudar prilikom skretanja (52);
-
Neprilagođena brzina (41);
-
Direktan udar u pješaka (30);
-
Preticanje, obilaženje (17);
-
Skretanje, precticanje, obilaženje, uključivanje, mimoilaženje (14);
Tu su i druge vrste saobraćajnih nesreća, ali kojih u posljednje tri godine nije bilo više od po deset.
Vremenski uslovi
Najviše nesreća se desilo na suhom kolovozu (546), a potom na mokrom kolovozu (225), na kolovozu sa snijegom (21), na poleđenom kolovozu (1). U 365 slučajeva nije poznato u kakvom stanju je bio kolovoz u trenutku nesreće.
U 739 slučajeva nije poznato da li je bilo maglovito, oblačno ili vedro u trenutku nesreće. Poznato je da se 301 nesreća desila kada je bilo vedro, 117 kada je bilo oblačno i jedna kada je bilo maglovito.
U 675 slučajeva nije poznato da li je vidljivost bila dobra ili loša. Poznato je da su se 482 nesreće desile kada je vidljivost bila dobra i jedna kada je vidljivost bila loša.
Za pretpostaviti je da je razlog zašto je znatno manji broj saobraćajnih nesreća kada su vremenski uslovi nepovoljni taj da su učesnici u saobraćaju tada dosta oprezniji.
Mnogo više nesreća se desilo tokom dana (818), nego tokom noći (340). Najviše nesreća se dešavalo petkom (190), a najmanje nedjeljom (114).
Ministar Šteta je istakao da kantonalna vlast više ne može čekati na više nivoe vlasti kako bi se poboljšala sigurnost, odnosno da će učiniti dodatne napore za rješavanje problema u saobraćaju.
Ti problemi bi se trebali rješavati i angažmanom drugih ministarstava, kao i adaptivnim upravljanjem saobraćajem. Šteta očekuje da će se adaptivnim upravljanjem protok saobraćaja poboljšati za 30 posto.
S obzirom na to da se saobraćajne okolnosti mijenjaju, zaključeno je da će biti potrebno kontinuirano provoditi studije kojima će se identificirati problemi i opasnosti.