Ruben Ostlund za Klix.ba: Sarajevo je izvrstan primjer razumijevanja društvenog aspekta filma
U razgovoru za Klix.ba je prokomentirao sama predavanja koja održava te šta je u njihovom fokusu istaknuvši koliki je zapravo značaj kamere i pokretne slike u vremenu u kom živimo.
"Teško je reći samo jednu stvar, ali razmislite o nečemu što je posebno zanimljivo za naše vrijeme, a radi se o činjenici da se udaljavamo od društva temeljenog na tekstu prema društvu utemeljenom na slikama. Tako da kamera sama po sebi i pokretna slika sama po sebi imaju mnogo veći utjecaj na nas sada nego ikad prije", započinje Ruben.
Upitavši: "Jeste li znali za primjer da u svijetu postoji 48 milijardi kamera?", naglašava alat kamere i utjecaj koji ona ima na ljudska bića i njihovo ponašanje, ali i činjenicu kako gledamo na svijet.
"Mi to zapravo ne shvatamo dovoljno ozbiljno", poručuje Ostlund.
Uzevši u obzir sve navedeno, ističe da u školama nema filma ili slike kao konstantne teme učenja, dok je, na primjer, pisanje tema od prvog razreda.
"To je pomalo staromodan način pristupa vremenu u kojem živimo ako uzmemo u obzir činjenicu koliko koristimo kameru. Moja produkcijska kompanija i dva reditelja napravili su dokumentarac koji se zove "And the King Said, What a Fantastic Machine" ("I kralj reče, kakva fantastična mašina"), a govori o historiji kamere i filma i prati prvu kameru i slijedi njen alji razvoj, potom kako smo počeli distribuirati filmove u kinima i kako se događa televizijsko emitiranje i kako se to danas događa na internetu, ali i kako izgleda ekonomska promjena sadržaja utječe na sadržaj. To su najvažnije stvari o kojima razgovaramo", pojašnjava.
Govoreći na press konferenciji uoči početka festivala Ostlund je istaknuo zajedništvo i gledanje filmskog sadržaja zajedno te govorio o kinematografiji iz tog aspekta.
"Kada sam bio mlađi učili su nas da ako je netko kreativni genij, ne govori o tome na čemu radi dok ne budu spreman isprezentirati remek djelo – ja pokušavam apsolutno obrnuto. Pričati sve i svakome o čemu radiš. Veselim se ispričati učesnicima svoje trenutne projekte, a isto tako volio bih govoriti o iskustvu gledanja filmova te potaknuti ljude da govore o kinematografiji u smislu gledanja filmskog sadržaja – zajedno. Kada to činimo, mijenja se način na koji obrađujemo sadržaj u odnosu na usamljeno sjedenje pred ekranom", kazao je.
Sarajevo, filmski festival i društvena dimenzija koju nosi
Kako je prošle godine Ostlund bio gost Sarajevo Film Festivala, gdje je nagrađen Počasnim Srcem Sarajeva - govorio je o značaju ovog festivala upravo iz aspekta zajedništva - te ga uporedio s Lopud Film Festivalom.
"Filmski festivali su postali puno važniji zbog vremena u kojem živimo i to je vrlo učinkovit način da se napravi događaj koji je atraktivan i gdje želite zajedno otići pogledati stvari", navodi reditelj.
S tim u vezi, ističe koliko su sarajevski i lopudski filmski festival uspjeli u toj društvenoj dimenziji koju nose.
"Festivali su mjesto gdje potičete društveni aspekt kinematografije raspravljati, razmišljati i stvarati nešto, ne samo gledajući to, već stvarati nešto nakon toga. Mislim da su i Sarajevo i Lopud izvrsni primjeri razumijevanja društvenog aspekta toga", zaključuje.
Ostlund je rođen je 1974. u Švedskoj. Njegov prvi igrani film, "Mongoloid s gitarom", osvojio je nagradu FIPRESCI na Filmskom festivalu u Moskvi 2005. godine. Počevši s njegovim drugim igranim filmom, "Neizvjesno", koji je premijerno prikazan u programu Un Certain Regard, svi Östlundovi filmovi prikazani su u Cannesu.
Zlatnog medvjeda u Berlinu osvojio je s kratkim filmom "Incident kod banke". Ostlundov treći igrani film, "Igra", premijerno je prikazan u programu Directors' Fortnight Filmskog festivala u Cannesu gdje je osvojio nagradu Coup de Coeur, nominacije za nagradu Evropskog parlamenta LUX te najprestižniju skandinavsku filmsku nagradu, Nordic Prize.
Njegov četvrti igrani film, "Turist", premijerno je prikazan u programu Un Certain Regard festivala u Cannesu, gdje je osvojio Nagradu žirija. Film je nominovan za nagradu Zlatni globus i ušao je u uži izbor za nagradu Oscar. I njegov peti igrani film, "Kvadrat", osvojio je Zlatnu palmu na festivalu u Cannesu i nominovan je za Oscara za najbolji film na stranom jeziku.
Osim što je osvojio Zlatnu palmu, Ostlundov uradak "Trougao tuge" otvorio je 28. Sarajevo Film Festival, a Rubenu Ostlundu je tom prilikom u znak priznanja za izuzetan doprinos filmskoj umjetnosti uručeno Počasno Srce Sarajeva.