Anketa Klix.ba
1.5k

Da li podržavate zabranu kretanja bicikala, romobila i motocikala u centralnim sarajevskim ulicama?

B. R.
Titova ulica, Sarajevo (Foto: T. S./Klix.ba)
Titova ulica, Sarajevo (Foto: T. S./Klix.ba)
Prijedlog nezavisnog gradskog vijećnika Jasmina Skorupana da se razmotri zabrana saobraćanja bicikala, romobila i motocikala u centralnim dijelovima Sarajeva izazvala je brojne reakcije.
Predložio je Ministarstvu saobraćaja Kantona Sarajevo da kretanje spomenutih vozila bude zabranjeno u ulicama Titova i Ferhadija te, kako je naveo, užem dijelu Baščaršije. Smatra da od zabrane trebaju biti izuzeti biciklisti dostavljači.

Gradove koje je istakao kao primjer ove zabrane su Amsterdam, Kopenhagen i Pariz. Smatra da će se zabranom poboljšati sigurnost pješaka.

Ovaj prijedlog je neprihvatljiv za profesora Fakulteta za saobraćaj i komunikacije Univerziteta u Sarajevu (FSK UNSA) Osmana Lindova.

"E moj dobri nezavisni ekspertu Skorupan. Zabrani motornim vozilima, bavi se nečim drugim. Dosta nam je ovih 'ovisnih eksperata'. Sad nas i vi ubijate svojim ekspertizama. 'Nezavisni eksperti' popustite ovaj saobraćaj. Bavite se hortikulturom. Ubiše nas motorna vozila po Sarajevu, a ti zabranjuješ bicikla. Aferim 'ekspertu'", napisao je Lindov u reakciji.

Dio javnosti je pozdravio Skorupanovu inicijativu, dok je dio mišljenja da je riječ o pogrešnom pristupu - da je u centru Sarajeva potrebno omogućiti sigurno kretanje svih učesnika u saobraćaju, pa i biciklista i onih koji koriste romobile.

Sve je više gradova širom svijeta u čijim centralnim ulicama je onemogućen saobraćaj motornih vozila i omogućeno je kretanje isključivo pješaka, biciklista, romobila i vozila javnog prijevoza. To podrazumijeva postojanje odgovarajuće saobraćajne infrastrukture. Razlog za to jeste smanjivanje saobraćajne gužve, poboljšanje saobraćajne sigurnosti i zaštita okoliša.