Objašnjeno zašto kasni rekonstrukcija mosta na Ilidži i zbog čega ostaje trenutni režim saobraćaja
Istakli su da su 27. januara informirali sva sarajevska kantonalna preduzeća o početku radova te da su ih zamolili da odrede kontakt osobe kako bi izmjestili instalacije za koje su nadležni.
S izvođačem radova - kompanijom Hering, nadzorom, Općinom Ilidža i nadležnima za instalacije 31. marta imali su sastanak na kojem su, kako su naveli, dogovorili način i dinamiku rada.
Kašnjenja
Napomenuli su da su radovi počeli 8. maja te da je prvobitni rok za završetak radova bio 4. oktobar ove godine. Međutim, prema navodima Cesta FBiH, nedugo nakon 8. maja dešavaju se problemi. Tvrde da su za njih odgovorne kantonalne institucije. Obrazložili su koje su poteškoće bile s preduzećem Vodovod i kanalizacija (ViK).
"Izvođač radova prvo radi na desnoj strani s posebnim angažmanom da postavi vodovodne cijevi prečnika 500 milimetara na cijeloj dužini mosta, a da ViK uradi konekcije na postojeći vodovod kako bi se demontirale tri postojeće cijevi prečnika 250 milimetara, a izvođaču oslobodio prostor za rad na ploči. Desila se smjena ViK-ove uprave i smijenjeni su svi inžinjeri s kojima smo imali dogovor", naglasili su.
Kako su ukazali, ViK je na gradilište došao 5. jula, što je uzrokovalo kašnjenje od mjesec dana. Zatim su obrazložili poteškoće s demontažom javne rasvjete.
"U tom periodu smo razmišljali da pređemo na drugu stranu mosta, ali je na toj strani trebalo demontirati javnu rasvjetu. Ministarstvu komunalne privrede je 19. juna upućen dopis za demontiranje rasvjete i isključenje napona. Rješenje je potpisano 29. juna, a izvođaču radova je poštom dostavljeno tek 7. jula. 'Parku' se rješenjem nalaže da trajno demontira rasvjetna tijela, što je učinjeno tek 21. jula. Opet kašnjenje od mjesec dana", ukazali su.
Broj radnika
U Cestama FBiH su odgovorili na pitanje zašto je na gradilištu jedno vrijeme bio mali broj radnika.
"Dok se radila sanacija donjeg stroja mosta (reparaturni malteri, lijepljenje karbodur lamela, zaštitni premazi donje ivice ploče i stubova te demontaža opreme mosta) bio je angažovan potrebni broj radnika (10 do 15) i radovi su završeni u cjelosti. Čim je izvođač radova, ne svojom krivicom, došao u poziciju čekanja, smanjio je broj radnika i rasporedio ih na druga gradilišta", naveli su.
Istakli su da su se polovinom prošlog mjeseca stekli uslovi za ponovni angažman većeg broja ljudi.
"Izvođač radova je s malim zakašnjenjem vratio ljude koji su bili angažirani na ovom projektu. Sada je na gradilištu dvadesetak radnika koji rade na podizanju skele za šalovanje rubnih vijenaca, štemanju ploče zbog korekcije nivelete i pripreme prostora za izradu dilatacionih naprava te armiranje i betoniranje dodataka kolovozne ploče", objasnili su.
Ukazali su da je nadzorni inžinjer konstatirao da je od 15. jula do 5. augusta bio smanjen, kako su naglasili, progres radova te da je zatražio korekciju dinamičkog plana prema ugovorenom roku.
Regulacija saobraćaja
Tokom rekonstrukcije mosta na M17 isključeni su semafori u pojedinim dijelovima Ilidže i stvaraju se saobraćajne gužve. Semafor je isključen i na raskrsnici kod hotela "Previla", zbog čega pojedini vozači smatraju da je postalo vrlo rizično prolaziti kroz ovu frekventnu raskrsnicu.
U Cestama FBiH su podsjetili da je saobraćaj reguliran rješenjem Ministarstva saobraćaja i komunikacija Federacije Bosne i Hercegovine te da je ta regulacija, kako su zaključili, poboljšana nakon konsultacija sa Službom za saobraćaj Općine Ilidža.
Kantonalni ministar saobraćaja Adnan Šteta (SDP) je 23. maja zatražio od nadležnih da riješe saobraćajne gužve. U Cestama FBiH su komentirali taj zahtjev.
"Izvođač radova se 16. maja obratio Ministarstvu saobraćaja Kantona Sarajevo da mu izda rješenje o izmjeni režima saobraćaja. Ministarstvo saobraćaja je odgovorilo da rješenje ne bi bilo svrsishodno, jer se saobraća na saobraćajnicama koje nisu u nadležnosti Kantona, tako da su sve insinuacije o neobavještavanju Kantona političkog karaktera", ocijenili su.
Kako su naglasili, dnevnim praćenjem i obilaskom spornih lokacija je utvrđeno da se neće mijenjati postojeći režim saobraćaja. Također su objasnili zašto je tako zaključeno.
"Nisu uočeni zastoji koji zahtijevaju promjenu režima saobraćaja, a gužve u tzv. špicama ne mogu se izbjeći i one su postojale i prije ovog preusmjerenja", naveli su.
Ponovili su da je prvobitni rok za završetak radova bio 4. oktobar te da će ovaj rok biti produžen za 28 dana, iako su se desila kašnjenja od dva mjeseca . Istakli su da će rekonstrukcija mosta koštati 1,6 miliona KM i da je vrlo izgledno da će radovi biti završeni u skladu s ugovorenim budžetom.