Schmidtu i O'Brienu po prst u oko: Da li je Miloš Lukić ponovio krivično djelo za koje mu se već sudi pred Sudom BiH?
Da ovaj slučaj nije incident već praksa nadležnih u entitetu RS pokazuje i objava u Službenom glasniku RS-a od prije 17 dana kada je objavljena odluka o prodaji nepokretnosti u vlasništvu Republike Srpske na Jahorini neposrednom ponudom. Riječ je o površini od 486 metara kvadartnih, a za realizaciju prodaje je zadužuje Ministarstvo trgovine i turizma.
Također Vlada RS-a je prihvatila ponudu za prodaju 56 duluma zemljišta privatnoj firmi iz Teslića za 41 miliona KM.
Da bi odluka bila objavljena u Službenom glasniku RS-a, potrebno je da potpis stavi i v.d. direktora Službenog glasnika Miloš Lukić kojem se već sudi za neprovođenje odluka visokog predstavnika.
To znači da Miloš Lukić, potpisom o prodaji imovine koja je pod privremenom zabranom raspolaganja državnom imovinom direktno i ponovo krši Krivični zakon Bosne i Hercegovine nepoštujući odluke visokog predstavnika.
Slična situacija je bila sa predsjednikom entiteta Miloradom Dodikom i prijedlogom Zakona o nepokretnoj imovini RS-a.
Kada su shvatili da bi Dodik mogao ponoviti krivično djelo za koje mu se već sudi pred Sudom BiH, Narodna skupština RS-a je naglo povukla prijedlog na dodatno usaglašavanje i više ga nije stavljala na glasanje. Da je Dodik potpisao ukaz, to bi značilo da Tužilaštvo BiH argumentovano može tražiti i određivanje pritvora.
Da li će državni tužitelji sada tražiti određivanje pritvora za Lukića kao odgovorne osobe koja u Službenom glasniku objavljuje odluke koje su suprotne odlukama visokog predstavnika međunarodne zajednice u BiH?
Nepoštivanje zakona i odluka direktan je prst u oko, i OHR-u na čelu sa Christianom Schmidtom, ali i pomoćniku američkog državog sekretara Jamesu O'Brienu koji je prilikom nedavne posjete Sarajevu poručio da državna imovina pripada BiH, a ne entitetima.
"Postoji način da se razgovara o imovini tako što će se o tome govoriti u relevantnim institucijama. Ali je polazna tačka i dalje jasna: imovina pripada državi", bio je jasan.
Podsjetimo, Zakonom o privremenoj zabrani raspolaganja državnom imovinom zabranjuje se raspolaganje državnom imovinom kao što su rijeke, šume i šumsko zemljište, za koje je Ustavni sud Bosne i Hercegovine utvrdio da predstavljaju državnu imovinu u svojim odlukama u predmetima br. U-9/19 i br. U-4/21.
Također se zabranjuje raspolaganje poljoprivrednim zemljištem za koje je Ustavni sud Bosne i Hercegovine utvrdio da predstavlja državnu imovinu u svojoj odluci u predmetu br. U-8/19, zatim nepokretna imovina na kojoj je pravo raspolaganja i upravljanja imala bivša Socijalistička Republika Bosna i Hercegovina do 31. decembra 1991. godine; kao i nepokretna imovina koja pripada državi Bosni i Hercegovini na osnovu međunarodnog Sporazuma o pitanjima sukcesije, koji su 29. juna 2001. god. potpisale države Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Bivša Jugoslovenska Republika Makedonija, Slovenija i Savezna Republika Jugoslavija;
"Bez obzira na odredbe bilo kojeg drugog zakona ili propisa, državnom imovinom može raspolagati isključivo država Bosna i Hercegovina, kao njen titular, u skladu s odredbama ovog zakona. vaka odluka, akt, ugovor ili bilo koji drugi pravni instrument kojim se raspolaže imovinom iz člana 1. ovog zakona suprotno odredbama ovog zakona, ništav je", navedeno je u zakonu.