Aerodrom u Tuzli nema više subvencija za letove, opozicija traži sjednicu Skupštine TK
Međunarodni aerodrom u Tuzli od polovine prošle godine nalazi se u problemu u kontekstu broja operacija koje se obavljaju, a broj prevezenih putnika je u padu. Sve je to uzrokovano povlačenjem dva Wizz Airova bazna aviona i drastičnim smanjenjem broja linija i sedmičnih operacija.
Pokušaj stvaranja novog zamaha uspostavljanjem subvencionirane saradnje s grčkom aviokompanijom Lumiwings je faktički propao.
Ono što je zasad poznato - Vlada Tuzlanskog kantona neće davati nove subvencije, već će se posvetiti realizaciji ranije započetih infrastrukturnih projekata.
"Odlučili smo ovu godinu posvetiti se realizaciji infrastrukturnih projekata, odnosno završetku onih započetih. Imenovali smo novi sastav Nadzornog odbora koji treba napraviti dugoročnu analizu plana i poslovanja Aerodroma i ovu godinu ćemo gledati da stabiliziramo i završimo te projekte. U kontaktima smo sa dosta aviokompanija i želimo dugoročno planirati njihove dolaske, a ne da to bude ad hoc, što se ne bi pokazalo dobrim", kazao je premijer TK Irfan Halilagić.
S druge strane, nezadovoljni stanjem na Međunarodnom aerodromu u Tuzli iz opozicije u Skupštini TK su zatražili održavanje tematske sjednice. Upravo na njoj bi se raspravljalo o stanju na tuzlanskom aerodromu.
U zahtjevu za održavanje tematske sjednice, 12 zastupnika navodi da je stanje u Međunarodnom aerodromu Tuzla izuzetno teško, a nakon što su, kako ističu, polovinom prošle godine aerodrom naglo, pod još uvijek nerazriješenim okolnostima napustili Wizz Air, koji je bio strateški partner aerodroma s dva bazna aviona, kao i Ryanair.
"Nakon toga je kroz subvencije angažovana aviokompanija Lumiwings, ali ubrzo se to pokazao kao vrlo loš poslovni potez koji je doživio krah krajem februara 2024. godine. Skupština je iz budžeta TK u 2023. godini za subvencioniranje aviokompanije Lumiwings izdvojila 2,5 miliona KM i umjesto boljih poslovnih rezultata i većeg broja prevezenih putnika, kao rezultat smo dobili naglo i nejasno povlačenje i subvencionirane aviokompanije", ističu zastupnici.
Nadalje navode da su zvanični podaci za januar 2024. godine o broju prevezenih putnika od samo 19.171 u odnosu na januar 2023. godine, bez subvencija iz budžeta TK, od 58.304 dovoljan pokazatelj pogubne poslovne politike koju provodi uprava aerodroma.
"Također podaci o broju prevezenih putnika i broju letova u februaru, martu i aprilu, upućuju da je stanje na aerodromu alarmantno i da je aerodrom pred zatvaranjem. S obzirom na to da je budžetom TK za 2024. godinu ponovno predviđeno izdvajanje za subvencioniranje aviosaobraćaja u iznosu od 2,5 miliona KM, a da nemamo zvaničan izvještaj od uprave preduzeća o efektima do sada uloženih sredstava i da imamo povlačenje subvencionirane aviokompanije, smatramo da je neophodno da Skupština TK kao osnivač Javnog preduzeća Međunarodni aerodrom Tuzla bude informisana o stanju u preduzeću, a kako bi postupala u okviru svojih nadležnosti", zaključuju zastupnici.