Pokrenuta smjena uprave
587

Delić tvrdi: Novalićeva vlada je pripremala teren za koncesiju Međunarodnog aerodroma u Sarajevu

Piše: A. Ku.
Foto: D. S./Klix.ba
Foto: D. S./Klix.ba
Ministar za rad i socijalnu politiku Federacije Bosne i Hercegovine (FBiH) Adnan Delić prokomentarisao je aktuelna dešavanja u vezi inicijative za smjenu uprave Međunarodnog aerodroma u Sarajevu i navoda o njegovoj koncesiji.
Kako je Delić kazao, da nije bilo inicijative iz Vlada Kantona Sarajevo 2022. godine, subvencija i odgovorne politike pitanje je gdje bi danas bio sarajevski aerodrom.

"U godinama 2023-2024. Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, ova 'izdajnička' za Aerodrom Sarajevo izdvojila 4.000.000 KM Godine 2022. Fadil Novalić (bivši premijer FBiH, op.a.) i njegova Vlada FBiH 0 KM, ali i Odluku o davanju dijelova Aerodroma pod koncesiju", kaže Delić.

Dodaje da je tadašnja Vlada FBiH, na čelu s Novalićem, ignorisala potrebe Sarajevskog aerodroma i donosila dokumente kojima je pripremala teren za koncesiju, za šta danas optužuju sadašnju Vladu FBiH.

"Vlada Kantona Sarajevo, koja ni po nadležnosti, niti po obavezi nema odgovornost prema ovom javnom preduzeću, uradila je ono što je trebalo uraditi. Prepoznala je problem i pružila pomoć. Godine 2022., na inicijativu Vedrane Vikić, Vlada Kantona Sarajevo započela je sa subvencijama za Aerodrom Sarajevo. Planirano je dva miliona konvertibilnih maraka iz Ministarstvo privrede Kantona Sarajevo, gdje sam u tom trenutku bio ministar, kako bi se podržali low-cost letovi, a ministar Zlatko Mijatović i Vlada premijera Nihad Uk realizacijom ovih sredstava, omogućili su Aerodromu da se razvije i, metaforički rečeno, prodiše, izvuče iz mraka u kojem često završavaju naša javna preduzeća zbog nesposobnosti i neodgovornosti politika koje njima upravljaju decenijama", ističe Delić.

Osvrnuo se i na izjave o tome da je uprava Međunarodnog aerodroma Sarajeva, a čija je smjena pokrenuta, bila najuspješnija u historiji.

"Ako je to zaista tako, postavlja se logično pitanje: zašto je tada Vlada Kantona Sarajevo morala intervenisati i pomagati? Zašto Federacija i premijer Novalić nisu učinili ništa za svoje vlastito javno preduzeće? Sad ga brane na Facebooku. Od nas izdajnika koji smo ga spasili od propasti iako nismo imali formalnu obavezu. Danas svjedočimo situaciji gdje isti oni koji nisu pružili podršku aerodromu tada, a morali su, sada kritikuju promjene u upravi. Čak i načelnik Semir Efendić, koji grčevito pokušava odbraniti svoje koalicione partnere, ulazi u igru očiglednog političkog revanšizma. Istina je da je najlakše prisvojiti tuđi rad i uspjehe, a pritom pokušati obezvrijediti one koji su stvarno pomogli. Međutim, činjenice su jasne i dostupne svima i možete ih pregledati u prilozima", kaže Delić.

Ponavlja da bi bilo pitanje gdje bi danas bio Aerodrom da nije bilo inicijative iz Kantona Sarajevo, subvencija i odgovorne politike prema razvoju aerodroma 2022. godine i odgovornog izdvajanja sredstava ove Vlade FBiH.

"Da se pitao premijer Novalić vjerovatno bi se njegova odluka realizovala i Aerodrom bi sasvim tiho i daleko od očiju javnosti bio koncesioniran. Ali nije. I neće nikad biti. Oni koji danas žele očuvati iluziju vlastitih zasluga trebali bi se prije svega zapitati šta su sami uradili da spriječe propadanje Aerodroma. Mi znamo da je to ništa. Znaju i oni, ali deluzije i iluzije su nešto na čemu se podižu i vraćaju nam retrogradne politike na velika vrata. Nemojte zaboraviti ovo - dok su neki donosili odluke o koncesiji Aerodroma i ni marke nisu za njegov razvoj izdvajali, a bili su obavezni, mi 'izdajnici' smo radili na tome da Aerodrom ostane u službi građana i razvija se na dobrobit svih nas", zaključio je Delić.