Tajnoviti putevi
10

Kako su Željeznice FBiH izbjegle obnovu pruge u Jablanici i sprema li se ulazak privatnog operatera?

Piše: D. Be.
Posao obnove pruge u Donjoj Jablanici preuzela je kompanija Cengiz (Foto: I. L./Klix.ba)
Posao obnove pruge u Donjoj Jablanici preuzela je kompanija Cengiz (Foto: I. L./Klix.ba)
Željeznice Federacije BiH kao javno preduzeće nisu angažovane na obnovi željezničke pruge u Donjoj Jablanici. Zašto je to tako, pitanja je mnogo.

Nakon skoro dva mjeseca čekanja obnovu pruge je preuzela turska kompanija Cengiz i to na način da će donirati i radove i novu konstrukciju. Federalni premijer Nermin Nikšić je kazao da je ova kompanija "odlučila svima koji su se krili iza straha od odgovornosti očitati lekciju i donirati radove i konstrukciju za konačno rješenje sanacije."

I tako je javno preduzeće Željeznice FBiH izbjeglo da odradi svoj dio posla među kojima su i održavanje i saniranje željezničkih pruga. Ovo preduzeće među zaposlenima ima i inžinjere i stručnjake, ali i montažne mostove za vanredne situacije baš poput one koja je zadesila Donju Jablanicu.

Željeznice FBiH su tako stopirale sanaciju dijela pruge iako imaju radnike i stručnjake na platnoj listi čija je obaveza po pravilniku da se moraju odazvati na prirodne katastrofe. Također, u vanrednoj situaciji kakva je ova, u Donjoj Jablanici se mogla postaviti montažna konstrukcija koja bi služila do trajnog rješenja odnosno obnove dijela pruge.

Jedan takav montažni most se nalazi u Bihaću, a dijelovi konstrukcije postoje na Bradini i u Konjicu i namijenjeni su upravo za ovakve situacije.

Mnogi smatraju da je sve ovo dio skrivenog plana - uvođenja privatnog operatera u poslove željeznica u Federaciji BiH.

Davanje licenci i ulazak drugih operatera na domaće pruge znači i uzimanje dijela posla javnom preduzeću. Naprimjer, kada je PPD ušao u luku Ploče, državni operater Hrvatske željeznice izgubio je gotovo sav posao i danas Hrvatske željeznice u Pločama faktičke i ne postoje.

Sada postoje glasine da će se ŽFBiH podijeliti na "Infrastrukturu" i "Operater" što faktički znače dvije firme od jednog preduzeća. Da sve ide u tom pravcu govori i činjenica da se u vozni park i infrastrukutur Željeznica FBiH godinama ne ulaže. Tome u prilog idu i brojna oštećenja na prugama, naprimjer na Bradinskoj rampi koje godinama nisu sanirane i gdje su vozovi iskakali iz šina.

Mediji su ranije pisali i o misterioznom nestanku imovine u vlasništvu Željeznica FBiH u višemilionskim iznosima.