Sporna lista
11

Zbog čega bh. filmaši padaju na konkursima: Fondacija za kinematografiju i metoda "fali ti jedan papir"

Piše: I. S.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Fondacija za kinematografiju Sarajevo odbila je podržati 35 projekata bh. filmskih radnika zbog formalno-pravnih "problema". Ukoliko pogledate tabelu odbijenih, ostaje nejasno šta su zaista pravi problemi.
Bh. scenaristica Ines Mrenica Mutevelić prva je javno progovorila o ovoj spornoj tabeli. Naime, navedeno je kako je Fondacija za kinematografiju Sarajevo ne želi dati za razvoj scenarija filma "Bijela traka" zato što prijava s pratećom dokumentacijom nije spiralno uvezana.

"Tok tajni", film Udruženja Društva umjetnika Deblokada, čiji su vlasnici Jasmila Žbanić i Damir Ibrahimović, odbijeno je zato što aplikant nije dostavio ranije referentne radove režisera.

"Kad sam bio hodža" Refresh Productiona u vlasništvu Ademira Kenovića, Pjera Žalice, Srđana Vuletića i Zijada Mehića odbijen je zato što aplikant nije uredno popunio prijavu.

Odbijeno je i Društvo za film i propagandu FIST Borisa i Vanje Pušić. Projekt "Jugoslavija, moja dežela" nije podržan jer nedostaju raniji referentni radovi režisera.

Arijana Saračević Helać nije podržana za projekt "Znao sam šta govorim" zato što nije priložila ranije realizirane radove. Kompletnu listu Fondacije za kinematografiju Sarajevo možete pogledati ovdje.

Nakon priloženog, postavlja se pitanje je li moguće da ovako veliki broj filmskih radnika ne barata papirologijom i ne zna prikupiti potrebne dokumente ili je riječ o tome da ih fondacija pronalaženjem sitnih grešaka želi obeshrabriti u radu. Kao da bh. kinematografija već nije do guše u problemima, metodom "fali ti jedan papir" ona pada dublje u ponor.