Trumpove carine na čelik i aluminijum stupaju na snagu, kreće trgovinski rat i izazov za Amerikance

Ova mjera podiže paušalne carine na čelik i aluminij koji ulaze u SAD na 25% i ukida sva izuzeća zemalja od davanja.
Nekoliko zemalja, uključujući Veliku Britaniju i Australiju, bezuspješno su pokušale osigurati izuzeće. Drugi, uključujući Kanadu i Evropsku uniju, rekli su da će uzvratiti.
Trump se nada da će carine povećati proizvodnju čelika i aluminija u SAD-u, ali kritičari kažu da će to povećati cijene za američke potrošače i usporiti ekonomski rast.
Američki institut za željezo i čelik (AISI), grupa koja predstavlja američke proizvođače čelika, pozdravila je uvođenje carina rekavši da će one stvoriti nova radna mjesta i podstaći domaću proizvodnju čelika.
Predsjednik grupe Kevin Dempsey rekao je da je tim potezom zatvoren sistem izuzeća, isključenja i kvota koji su omogućili stranim proizvođačima da izbjegnu carine.
"AISI pozdravlja predsjednikove akcije za vraćanje integriteta carina na čelik i implementaciju snažnog i osnaženog programa za rješavanje nepoštene trgovinske prakse", dodao je Dempsey.
SAD je glavni uvoznik aluminijuma i čelika, a Kanada, Meksiko i Brazil su među najvećim dobavljačima metala.
Carine znače da će američke kompanije koje žele da unesu metale u zemlju morati da plate porez od 25 posto na njih.
Ovo će vjerovatno dovesti do većih troškova za američku industriju, uključujući avioindustriju, proizvodnju automobila i građevinarstvo.
Michael DiMarino vodi Linda Tool, kompaniju iz Bruklina sa 17 ljudi koja proizvodi dijelove za avioindustriju. Sve što pravi uključuje neku vrstu čelika, od čega veliki dio dolazi iz američkih mlinova.
"Ako imam više cijene, prosljeđujem ih svojim kupcima. Oni imaju više cijene, oni to prenose na potrošača", rekao je DiMarino, dodajući da podržava poziv na povećanje proizvodnje u SAD-u, ali upozoravajući da predsjednikovi potezi riskiraju povratne rezultate.
Američko vijeće za automobilsku politiku, grupa koja predstavlja automobilske gigante kao što su Ford, General Motors i Stellantis, također je izrazila takve zabrinutosti.
Prije sedam godina, tokom svog prvog predsjedničkog mandata, Trump je uveo uvozne carine od 25% na čelik i 10% na aluminijum, ali je na kraju pregovarao o izdvajanju za mnoge zemlje.