Muzičko obrazovanje ubrzava razvoj mozga kada su u pitanju mala djeca, a naročito u područjima koja su odgovorna za obradu zvuka, percepciju govora, razvoj govora te vještine čitanja.
Kontrolirano liječenje u toku kojeg se sluša i svira predstavlja također efikasan tretman za probleme mentalnog zdravlja. Istraživanja potvrđuju da dodavanje muzičke terapije u liječenju poboljšava društveno funkcioniranje osoba sa šizofrenijom.
Terapija muzikom se također pokazala efikasna i kao samostalni tretman za smanjenje depresije te hroničnih bolova.
Institut za mozak i kreativnost na Univerzitetu u Kaliforniji još je 2012. započeo petogodišnju studiju u saradnji s Filharmonijom Los Angelesa i Udruženjem Srce Los Angelesa ne bi li otkrili utjecaj nastave muzike na dječji kognitivni, socijalni i emocionalni razvoj.
Početni rezultati studije, koji su bili objavljeni u naučnim časopisima, pružili su dokaze o prednostima takvog obrazovanja u vrijeme kad su mnoge škole smanjile ili čak izbacile muzički i umjetnički program.
Tokom studije su naučnici iz područja neurologije pratili razvoj mozga te ponašanje u grupi od 37 mališana iz siromašnijih četvrti Los Angelesa. Djeca su učila svirati instrumente poput violine u ansamblima i grupama i vježbali su do 7 sati sedmično.
Studija je pokazala kako nastava muzike ubrzava sazrijevanje slušnog puta u mozgu te povećava njegovu efikasnost.
Naučnicu su uspoređivali djecu-muzičare s vršnjacima koji su trenirali fudbal te onima koji nisu imali dodatnih programa.
U roku od dvije godine su otkrili da osjetilo sluha djece-muzičara sazrijeva brže nego kod ostale djece, prenose mediji.