Ko je za "Maksuziju"? Nije šala, Dubioza kolektiv ima svoj brend rakije i znamo po čemu je poseban
Jedan od najpoznatijih bh. bendova Dubioza kolektiv predstavio je svoj brend rakije, čuvene balkanske žestice koja se, osim za nazdraviti, koristi kao lijek, ali i dezinfekcijsko sredstvo. Pitali smo članove grupe da nam otkriju više detalja o svom podvigu, a u nastavku upoznajte Maksuziju.
Mnoge zemlje na našim prostorima smatraju rakiju svojim nacionalnim pićem pa tako i Bosna i Hercegovina.
To je često isticao i legendarni Izet Fazlinović u seriji "Lud, zbunjen, normalan", pozivajući ljude na "jednu maksuziju". No, dok je neki vide isključivo za nazdravljanje - bilo da su slavljeničke prigode ili kada treba "ublažiti duševnu bol", gotovo da nema osobe kojoj čašica "ljute" nije preporučena i kao prirodni lijek.
Od problema sa probavom i zuboboljom, poticanja cirkulacije, do bolova u mišićima i obloga za snižavanje temperature - u rakiju se uzda pri liječenju mnogih zdravstvenih tegoba, a tamo gdje one završe, ova tekućina se upotrebljava i kao dezinfekcijsko sredstvo.
Sve to su očito imali na umu i članovi bh. sastava Dubioza kolektiv, koji su predstavili svoju Maksuziju. Više o njoj otkrio nam je frontmen grupe Brano Jakubović kojeg smo, za početak, pitali kako se izrodila ova ideja.
"Sve je krenulo tako što smo dobijali mnogo ponuda za saradnju od različitih kompanija, uglavnom iz pivske industrije, da kreiramo naše kraft pivo. To nekako nije bilo u našem folu, no razmišljajući, ideja o rakiji se sama nametnula. Rakija prirodno ide uz našu priču. Možete ju vidjeti i u nekim našim spotovima", počinje Jakubović.
Do realizacije je došlo nakon njegove slučajne posjete destileriji Monogram, koja se nalazi u blizini sela gdje stanuje Branova baka.
"Moja familija, sa mamine strane je iz Botajice, sela pored Modriče. Sa jednim prijateljem sam u vrijeme pandemije odveo djecu u prirodu kod nas na selo, a on mi je predložio da odemo na ručak do okolne destilerije za koju nisam ni znao da postoji. Tamo smo dobili i turu kroz koju smo se upoznali sa čitavim procesom pravljenja vrhunske rakije. Kasnije, kroz priču s vlasnikom spomenuo sam da bi mi kao bend voljeli imati svoju rakiju, a oni su odmah ponudili da budu naši proizvođači. Sve se samo poklopilo", kaže nam Brano.
Maksuzija dolazi sa sloganom "disinfecting people" (engl. dezinficira ljude), a Brano nam objašnjava da njen logo pokazuje "mudrog starca sa brkovima i bradom u savremenoj hipsterskoj estetici", odnosno spoj tradicionalnog i modernog.
"U početku je dosta ljudi mislilo da je Maksuzija neka naša interna zezancija. Kada su shvatili da je to stvarni proizvod koji može da se kupi, reakcija je bila iznenađujuće dobra. Većini ljudi iz regiona se jako sviđa to što bend promoviše lokalni prozvod koji je i jako kvalitetan i iza kojeg stoji Dubioza. Zanimljive su nam reakcije ljudi po čitavom svijetu kada prvi put probaju Maksuziju. Uvijek sa sobom na turnejama imamo poneku flašu koje poklanjamo i reakcije su zaista odlične, pogotovo od ljudi koji nikada prije nisu pili ovu vrstu pića. Mislim da vrijeme rakije tek dolazi jer je praktično još uvijek neotkrivena u velikom dijelu svijeta, a ljudi uvijek žele probati nešto novo", govori nam Brano.
Budući da smatra kako ovo piće u svijetu još uvijek neotkriveno, pitali smo Branu i kakav je "položaj" rakije u Bosni i Hercegovini.
"Naša zemlja je poznata po proizvodnji rakije, pogotovo sjever Bosne gdje jako dobro uspijeva šljiva. Kažu da je Modriča tako i dobila ime - jer ljeti sve bude modro od roda šljive. Naša želja je da se rakija popularizira i predstavi u svijetu, a da u regionu zauzme puno bolje mjesto među alkoholnim pićima. Većina njih pravi se od različitih žitarica, šećerne trske ili kaktusa, jedino se rakija pravi od čistog i jako pažljivo probranog voća. Sama ta činjenica govori da se trebamo mnogo više truditi da ljudima u svijetu objasnimo kvalitet ovog pića", govori on, pa dodaje:
"Veliki svjetski alkoholni brendovi kroz filmsku industriju i pop kulturu već decenijama ulažu ogromna sredstva za promociju alkoholnih pića, dok se u našim krajevima rakija često ismijava terminima tipa: brlja, špajzara ili slično. Mi želimo da rakija bude prepoznata kao premium proizvod, jer ona to zaista i jeste", zaključuje Brano.
To mu je pošlo za rukom nedavno kada je "negdje na Jadranu" ispustio poruku u praznoj boci Maksuzije i obećao da će pronalazaču pokloniti jednu njihovu rakiju.
"Snimili smo to neplanirano. Bili smo s društvom na moru i poslije popijene flaše Maksuzije od dunje iz zezancije sam napisao poruku i ubacio je u bocu. Htjeli smo da napravimo eksperiment i vidimo da li pored svih globalnih modernih sredstava za komunikaciju jedna poruka u boci može pronaći put do nekoga", otkriva Brano.
Ispostavilo se da može. Bocu je pronašao Ivan iz Njemačke, koji je zajedno sa porodicom ljetovao u Dalmaciji na otoku Ugljan. Brano je ispunio svoje obećanje i poslao mu Maksuziju.
"Pored interneta, 5g mreže, društvenih mreža i vještačkih inteligencija, jedna obična poruka u boci sama je našla svoj put od mene do Ivana i započela jedno novo drugarstvo. Fakat, rakija connecting people", govori frontmen grupe u svojoj objavi.
Jakubović ističe kako je Dubioza kolektivu drago što mogu polako graditi imidž Maksuzije, što im omogućava da rade spontane i duhovite priče poput ove, a to im je, tvrdi, puno draže od uobičajenih načina za promociju.
"Planiramo ostati mali brend koji je prije svega posvećen proizvodnji kvalitetne rakije i promovisanju ovog pića kako u regionu, tako i u cijelom svijetu. Maksuzija od šljive je rakija koja je odležala tri godine hrastovom buretu. Kada sam je prvi put probao znao sam da to treba da bude oficijelno piće Dubioza kolektiva, jer želimo da promovišemo domaći proizvod čijim smo kvalitetom i sami oduševljeni", zaključio je Brano.
Osim u svim većim tržnim centrima u BiH, Maksuzija se može kupiti i u Hrvatskoj, Austriji, Sloveniji i Bugarskoj, a moguće je naručiti i preko njihovog web shopa, odakle je dostavljaju u sve države svijeta.
Dakle, ljubiteljima (ili korisnicima) ovog pića preostaje samo da naprave "jednostavan" izbor. Dunja, šljiva, kajsija ili viljamovka? Za nazdraviti, "izliječiti" dušu, zubobolju, grlobolju ili bol u mišićima? U svojstvu obloge ili sredstva za dezinfekciju? Fakat, za sve može. Nije šala.