Lista čekanja na ove krokete je 43 godine, ali ljudi ih i dalje svakodnevno naručuju
Nalazi se u gradu Taksago u zapadnoj japanskoj prefekturi Hyogo.
Mesnica je osnovana 1926. godine i prodaje meso samo iz svoje prefekture. Desetljećima je prodavala Kobe govedinu, a nakon Drugog svjetskog rata su u ponudu uveli i krokete od Kobe govedine.
No, tek su u ranim 2000-tim godinama ovi kroketi postali internetska senzacija što je i dovelo do suludo duge liste čekanja. Novinari CNN-a su o toj popularnosti razgovarali sa Shigeruom Nittaom, trenutnim vlasnikom mesnice.
Najtraženiji proizvod mesnice su "Ekstremni kroketi“, a uz njih se nude još tri vrste kroketa s Kobe govedinom za koje je lista čekanja značajno manja. Dok se Ekstremna verzija čeka 43 godine, Premier kroketi dostupni su već za četiri godine.
Nitta je ispričao kako su webshop pokrenuli još 1999. godine. Tada su se odlučili na hrabar potez. Prodavali su Ekstremne krokete po cijeni od 1.56 eura po komadu iako je govedina u njima koštala 2.49 eura.
"Prodavali smo povoljne i ukusne krokete kako bi predstavili svoju trgovinu. Nadali smo se da će kupci toliko uživati u kroketu da će kupiti našu Kobe govedinu čim prvi put probaju kroket", kazao je.
Početci su bili skromni, mesnica Asahiya proizvodila je tek 200 kroketa tjedno. Danas se rade svakog dana, u njima nema konzervansa, a čak je i krumpir koji se koristi u njima s lokalne farme. Na koncu, ovaj koncept je privukao veliku pažnju medija. Kada je 2000-tih izašla vijest o kroketima, popularnost im je skočila u nebo.
"Htjeli smo prestati s prodajom 2016. jer je lista čekanja narasla na više od 14 godina. Razmišljali smo prestati s narudžbama ali ljudi su ih konstantno naručivali", kazao je. Nastavili su prihvaćati narudžbe, ali su povisili cijenu na 3.11 eura po komadu. Kažu da su to napravili zbog povećanja poreza na proizvodnju.
Sada proizvode 200 kroketa dnevno, a Ekstremni kroket je i dalje njihov najpopularniji proizvod. Ipak, otprilike polovica mušterija koje pokušaju naručiti krokete usput naručuju i Kobe govedinu, pa je Nittin marketinški plan donekle uspio.