INZ objavio vodič za unapređenje sigurnosti i procedure za sportsko-rekreativne aktivnosti
Procedure su usaglašene sa referalnim preporukama Svjetske zdravstvene organizacije, nadležnih federalnih institucija i sličnih institucija u okruženju, a cijeneći značaj sporta za normalan rast i razvoj, te psiho-fizičko zdravlje stanovništva, posebno mlađih dobnih skupina.
Bitno je istaći da se procedure, koje INZ objavljuje, odnose na period još uvijek prisutne, ali smanjene opasnosti od novog koronavirusa, te su namijenjene zaposlenicima sportsko-rekreativnih ustanova, sportskim savezima, udruženjima, klubovima, profesionalnim sportistima, teretanama, fitness centrima i sličnim objektima, upraviteljima školskim salama u kojima se provode sportske aktivnosti koje nisu vezane za nastavni proces, te cjelokupnom stanovništvu.
Iako su prevashodno upućene, zbog obaveze INZ-a, u ovakve ustanove u Zeničko-dobojskom kantonu, primjenjive su u cijeloj državi i svim ustanovama i savezima.
Od neprocjenjive je važnosti, ističu u Institutu, urediti način ulaska i boravka u zatvorenim sportskim objektima, kao i pristup otvorenim sportskim terenima za profesionalno i rekreativno bavljenje sportom, te dječijim igralištima, da ne dođe do infekcije i obolijevanja od koronavirusa, što bi imalo neprocjenjivo negativne posljedice po rad i funkciju ustanove, ali i građana.
Zato se u Vodiču navode tri vrste biosigurnosnih mjera, preporuka za formiranje Operativnog kriznog tima, koji bi tretirao i definirao rizične tačke i momente tokom bavljenja određenih aktivnosti. Navedena je i moguća izrada strategije djelovanja, akcije koje trebaju poduzeti nadležni, kao i mjere koje će prilagoditi svakodnevne aktivnosti trenutnom stanju.
"U procedurama se treba definirati sve, od kontakta sa dostavljačima i dobavljačima opreme i proizvoda, do tretiranja vidno ili potencijalno bolesnih korisnika. Date su i upute za organizaciju i provođenje sportsko-rekreativnih aktivnosti, postavljanje dezinfekcionih barijera za noge i ruke, ograničenje broja ulazaka u zatvoreni prostor, pratnju djece na i sa treninga, 'primopredaju' djece treneru, organizaciju rada sa korisnicima i druge neophodne aktivnosti", stoji u saopćenju.
Ovaj dokument tretira i realizaciju poteza poput upotrebe korisnikove opreme, rada u turnusima, ponašanja zaposlenika van objekta, ulaska "trećih osoba" i dostave potrepština u objekat, čišćenja i rada spremačica, prozračivanja i rada spremačica, kao i čišćenja i dezinfekcije prostora, mobitela, posebne radne odjeće i obuće, maski za lice i rukavica, prostorija za izolaciju, edukaciji i tretiranja bolesnih zaposlenika ili trenera.
Dokument donosi i upute vezane za direktni trenažni proces, opremu i rekvizite, raspored i trajanje treninga, organizovani prijevoz korisnika, rad fizioterapeuta, korištenja vozila za prijevoz aktera, pa do mjerenja tjelesne temperature i tretiranja otpada koji se potencijalno smatra infektivnim.