HR menadžerica
0

Jadranka Čulo Petrović: Aktivan život i sport su osnove poslovne kulture u JYSK kompaniji

Jadranka Čulo Petrovčić, Foto; Sandro Sklepić
Jadranka Čulo Petrovčić, Foto; Sandro Sklepić
Jadranka Čulo Petrović, menadžerica za ljudske resurse u skandinavskoj firmi JYSK, za portal Klix.ba govorila je o tome kako se radnici unutar ove kompanije potiču na napredovanje, zašto im je važna trka Wings for Life te kako ona doživljava posao kojim se bavi.

Na poziciju Human Resources (HR) menadžerice JYSK-a za tržišta Slovenije, Hrvatske, BiH i Srbije Jadranka Čulo Petrovčić došla je 2017. godine.

Većinu svog radnog vijeka provela je u ljudskim resursima u sektoru Retaila, a prve korake na menadžerskoj poziciji napravila je u kompaniji Mercator Hrvatska u kojoj je imala priliku usko sarađivati i razmjenjivati znanja s kolegama iz regije.

Kroz 20 godina radnog iskustva u Retail sektoru učestvovala je u razvoju raznih segmenata s područja HR-a od čega je posljednji Employer branding.

"I prije upisa na studij psihologije područje interesa mi je bila organizacijska psihologija. S obzirom na to da veći dio svog života provedemo upravo na radnom mjestu sa svojim kolegama interesovalo me koji su glavni izazovi s kojima se uposlenici suočavaju i kako se radno mjesto može učiniti atraktivnijim za radnika. Moje prvo radno mjesto bilo je u HR odjelu i tu se definitivno zacrtao moj karijerni put. Tada sam shvatila da je upravo rad s ljudskim potencijalima nešto što me ispunjava", kazala je na početku razgovora Čulo Petrovčić.

Fokus JYSK kompanije je motivacija radnika

Kako nam je ispričala, područje HR-a je opsežno, ali da i dalje, nakon niza godina radnog staža, mnogo uči, susreće se s novim izazovima i trudi uspješno suočavati s onima koji je dočekuju. Kako kaže, nije lako, ali je zabavno i veoma dinamično.

"Kao i u svim drugim stvarima u životu, tako je i saradnja s ljudima povremeno čisti užitak, a povremeno vrlo zahtjevan posao. Ovisi o problematici, osobi i trenutku, a naravno i o vašem raspoloženju u tom trenutku. Mislim da je u svim poslovima koji uključuju intenzivnu saradnju s ljudima važno voljeti taj posao i imati interes za ljude i njihove živote, a ostalo nekako dođe samo po sebi. Nakon 20 godina staža i susretanja s nizom ljudi, situacija i problematika još mogu ostati iznenađena. To je ljepota ovog posla", navela je.

Kaže da je za JYSK i njegovu poslovnu kulturu specifična vjera u uposlene i u to da kontinuiranim ulaganjem u razvoj i edukaciju postojećih kadrova, rukovodstvo kompanije postiže maksimalan efekat kada je riječ o zadovoljstvu i motivaciji radnika.

"U JYSK-u želimo ambiciozne uposlenike sa željom za razvojem i napredovanjem. Kad ih biramo, trudimo se odabrati one koji se žele razvijati i stvarati dugoročnu karijeru u našoj kompaniji. Imamo razvojne programe na nekoliko nivoa. Prvi je SMT (Store manager trainee) program u koji ulaze eksterni i interni kandidati koji imaju potencijal postati rukovoditelj prodavnice. Kroz pet modula u godini dana ih edukujemo i treniramo za novu poziciju. Također imaju svog mentora pa između modula imaju niz praktičnih dijelova i zadataka koje trebaju rješavati kako bi na kraju uspješno savladali program", rekla je naša sagovornica.

Jadranka Čulo Petrovčić, Foto; Sandro Sklepić
Jadranka Čulo Petrovčić, Foto; Sandro Sklepić

Osim toga, u ovoj kompaniji se istražuju i hobiji te interesi uposlenika, na osnovu čega je pokrenuta i kampanja koja je bazirana upravo na tome.

"Prije kampanje, kojom smo krenuli u potragu za 2.000 novih kolega, provedeno je istraživanje na postojećih 3.000 rukovoditelja kako bismo saznali više o njihovim interesima, hobijima i šta je to što ih pokreće. Te informacije bile su nam potrebne kako bismo usmjerili kampanju na pravi način i komunikacijski privukli nove kandidate koji će se lako uklopiti u postojeći tim", navela je.

Trka Wings for Life

Kako je istakla, podaci provedenog istraživanja su pokazali da 92 posto rukovoditelja održava kondiciju i živi aktivno.

"Podaci koje smo dobili opisuju prirodnog vođu kao pozitivnog, odlučnog, uvjerljivog radnika spremnog na rizik. Također rukovodiltelj u JYSK-u, u prosjeku, ima 29 godina i 14 godina obrazovanja. Čak 86 posto njih je zainteresovano za kuhanje, a 93 posto njih zanima uređenje interijera. Također, 63 posto uposlenih na rukovodećim pozicijama u JYSK-u živi sa partnerom u zajedničkom domaćinstvu", dodala je.

Govoreći o sportu i aktivnom životu, Čulo Petrovčić je istakla da je to izuzetno prihvatljiv koncept za JYSK.

"Poznato je koliko je aktivan život neophodan za zdravlje neovisno o dobi i vrsti aktivnosti. Stresne situacije na poslu na koje ne možemo utjecati češće su pravilo nego iznimka. Međutim, možemo utjecati na način na koji se nosimo sa stresom. Danas nas radno mjesto i posao okupira do te mjere da ponekad nije lako izdvojiti slobodno vrijeme za dodatne aktivnosti. Posebno je izazovno kad imate porodicu i/ili djecu pa je to vrijeme zapravo vrijeme koje bi proveli s njima", pojasnila je.

Shodno tome, spomenula je i trku Wings for Life Run koja se održava na svjetskom nivou, a u kojoj su učestvovali uposlenici JYSK-a, te i ona lično.

"Prvi put smo učestvovali kao kompanija 2019. godine i tada nas je trčalo 18. Prošle godine smo trčali putem online aplikacije pojedinačno. Ove godine JYSK life club tim od 25 JYSK trkača je istrčao 213 km, a iznos svih uplaćenih kotizacija bit će utrošen na istraživanja povreda kičmene moždine Svake godine nam se priključuju novi članovi, neki su u međuvremenu potakli i svoje porodice da nam se pridruže, tako da vjerujem da će ta brojka samo rasti. Mi kao kompanija na ovaj način dajemo primjer i potičemo u mladima razmišljanja o drugima koji nisu u mogućnosti živjeti uobičajen život i kojima je potrebna naša pomoć", smatra Čulo Petrovčić.

Planira se dalje širenje JYSK kompanije

Govoreći o daljim planovima JYSK kompanije, Čulo Petrovčić je naglasila da je postavljen jasan cilj, a to su ekspanzija i kontinuiran rast.

"Upravo smo proslavili 3.000 trgovina i ambiciozno smo postavili novi cilj. Na globalnom nivou, plan nam je proširiti poslovanje na 5.000 trgovina, a da bi se to ostvarilo, svaka država mora doprinjeti svojim napretkom. Tako se i u BiH u narednih nekoliko godina planira rast i povećanje broja prodavnica. Kako bi bili spremni za takvu ekspanziju potrebno je zaposliti kvalitetne uposlenike na vrijeme i obučiti ih za rad u timu", kazala je.

Jadranka Čulo Petrovčić, Foto; Sandro Sklepić
Jadranka Čulo Petrovčić, Foto; Sandro Sklepić

JYSK u BiH posluje više od 10 godina, a kako je istakla Čulo Petrovčić, u narednom periodu planiraju otvaranje novih prodavnica i daljnje širenje na ovom području.

"Više smo nego zadovoljnim kontinuiranim rastom od gotovo 12 posto te planiramo nova otvorenja u narednih godinu i zapošljavanje otprilike 25 novih djelatnika. Također, kako bi bili što atraktivniji za naše kupce, u planu nam je preurediti sve postojeće trgovine na novi koncept 3.0. Radi se o skandinavskom načinu uređenja trgovina koji se ističe jednostavnošću i inspirativnošću s ciljem da svaki kupac osjeti poseban doživljaj kupovine", pojasnila je.

Najvećim uspjehom kompanije Čulo Petrovčić smatra njen kontinuiran rast u regiji Slovenije, Hrvatske, BiH i Srbije i to ne samo kada je riječ o broju prodavnica i uposlenika već se to odnosi i na rast prometa uprkos izazovnim godinama i krizama poput pandemije.

"Upravo u ovakvim situacijama se prepoznaje stabilnost kompanije. S druge strane, svaka od kompanija sa ekspanzijom i rastom poslovanja ima obavezu odgovornog ponašanja kako prema prirodi tako i prema ljudima. Kako kompanije rastu i imaju veće utjecaje na svijet (i pozitivne i negativne), postaje sve važnije fokusirati se na održivost", navela je.

Kako je na kraju razgovora navela, posljednje dvije godine pokrenuli su i neke značajne projekte.

"Poduzeli smo značajne korake a akcijama su prethodila vrlo detaljna mjerenja i analize sa ciljem reduciranja CO2 emisije. Općenito, fokusirani smo na proizvodnju od odgovornijih sirovina, smanjenje klimatskih utjecaja vlastitog poslovanja i poticanje našeg opskrbnog lanca da čini isto", poručila je Čulo Petrovčić.