Dizajniranje interijera sve zastupljenije u BiH, cijene usluga variraju
Dizajn interijera temelji se na maksimalizaciji vizuelnog dojma nekog zatvorenog prostora kroz optimalno korištenje boja, materijala, svjetlosti i samog prostora, vodeći pri tome računa o funkcionalnosti i stvaranju harmonične atmosfere. Najšire rečeno, dizajn interijera je uređenje životnog prostora, bilo da je riječ o kući, stanu, uredu, hotelu, restoranu itd.
Uvriježeno je mišljenje da se posao dizajnera unutarnjeg uređenja sastoji samo od odlučivanja o bojama zidova, materijalima i obliku namještaja, dekorativnih elemenata te njihovom razmještaju. Naime, on je puno kompleksniji i sastoji se od više faza.
Klijent na prvom mjestu
Kako su na početku razgovora za Klix.ba rekli Ena i Semir Imamović, sestra i brat koji stoje iza arhitektonskog studija Kota, razgovor s klijentom je ključna i početna faza kada se govori o dizajniranju interijera. Kazali su da arhitekt dizajner mora prije svega biti dobar slušatelj, imati i znanje i želju da razumije naručioca projekta. Naglasili su i to da dizajner mora s klijentom izaći na "teren" jer samo neposrednim uvidom se prostor može i "osjetiti".
"Nakon razgovora s klijentom slijedi izrada idejnog i izvedbenog rješenja, pri čemu dizajner vodi računa o čitavom nizu faktora kao što je životni stil naručioca, njegova dob i spol, estetski afiniteti itd. Pretakanje svih ovih elemenata u idejno rješenje predstavlja ujedno i najveći izazov. Samo prostor koji vlasnik osjeća kao dio sebe je prostor u kojem će i rado boraviti", na početku razgovora kazao je Semir te je dodao:
"Poslije prihvaćenih ideja i projekata dizajner kreće u potragu za konkretnim predmetima i namještajem, pri čemu je zadužen za pregovore o cijeni, rokovima isporuke i sličnim detaljima, kao i za koordiniranje kompletne realizacije projekta, usko sarađujući sa čitavim timom stručnjaka različitih profila".
Semir Imamović je istakao da se posljednja faza dizajniranja sastoji od konačne provjere da li je svaki element projekta na svom mjestu i u skladu sa željama investitora.
Zainteresiranosti ne manjka
"Cijene dizajniranja u BiH nisu jasno definirane zakonom pa se s obzirom na to ne mogu postaviti ni generalni rasponi cijena, dok su primjerice u inozemstvu cijene definirane određenom zakonskom regulativom, što doprinosi kvalitetnijem pristupu i odnosu dizajnera prema projektima, kao i samom statusu dizajnera arhitekte u društvu. To je jedna od bitnih razlika u djelovanju dizajnera interijera u BiH i nekim razvijenijim zemljama. Što se tiče znanja, prakse i praćenja savremenih trendova, mislim da ne zaostajemo za našom širom regijom", istakla je Ena.
Također, Ena Imamović naglašava da ne manjka zainteresiranosti bh. stanovništva za angažiranjem stručnjaka koji će mu pomoći da do savršenstva uredi svoj životni ili radni prostor.
"Zainteresiranost je sve veća uzmemo li u obzir da je estetski savršeno uređen prostor u posljednje vrijeme postao trend na neki način nametnut prisustvom društvenih mreža, fotografija i ideja s interneta s kojima se klijenti često pojavljuju u namjeri da i oni imaju perfektno dizajniran prostor, a svjesni činjenice da to ne mogu sami postići. Profile naših klijenata ne možemo jasno precizirati jer se svaki dan susrećemo s različitim investitorima i njihovim željama, ali svi zahtjevi su sublimirani u krajnji cilj da dobiju što ljepši i funkcionalniji prostor", govori ona.
Kreativni duo iz studija Kota naglašava da najčešće uređuje privatne stanove, hotele, urbane vile i ugostiteljske objekte.
Udobnost i funkcionalnost ispred trendova
"Ne postoje 'čudni zahtjevi' jer svaku želju investitora treba razumjeti kao izraz njegovog životnog stila, tradicije ili želje da dobije maksimum. Suština i zadatak dizajnera je da se njihove ideje usklade sa standardima i stvarnim prostornim, materijalnim i finansijskim kapacitetima", odgovorio je Semir na pitanje da li je tokom svog rada imao čudne zahtjeve klijenata.
Iako se mnogi pri izboru namještaja i generalno uređenja doma i ureda često vode trendovima, ovaj dizajnerski dvojac ističe kako je važnije od slijepog praćenja trendova prostoru dati bezvremenski stil koji ne izlazi iz mode.
"Trendovi su tu da se prate, međutim naš cilj u projektovanju interijera se ne zasniva isključivo na trendovima, nego na tome da se prostoru da bezvremenski stil, a to se uglavnom postiže materijalima koji su oduvijek prisutni kao što su drvo, kamen i slično, a koji ujedno nikad ne izlaze iz mode. Savremene trendove uglavnom primjenjujemo u dekoracijama, asesoarima i određenim komadima namještaja. Ako je potrebno i navesti neke od trenutnih trendova onda su to prema našem mišljenju statement podovi, sofe i stolice odvažnih boja, upečatljiva rasvjeta, kao i sve veći povratak na klasični stil enterijera u kombinaciji sa savremenim, modernim stilom", zaključuje Ena Imamović, kreativna direktorica Kote.