Sedmica dizajna u Milanu
267

New York Times piše o namještaju iz Konjica: Spoj stogodišnje tradicije i modernog dizajna

N. O.
Foto: Zanat
Foto: Zanat
Milanska sedmica dizajna omogućava kompanijama i dizajnerima da izraze jedinstvenu tačku gledišta, a među onima koji su se predstavili je i bh. kompanija Zanat o čemu piše i New York Times.

Naveli su kako slijedeći navedenu premisu, sav ručno rezbareni namještaj koji je pokazao Zanat "odražava posvećenost zanatu koju su vlasnici naslijedili od generacija članova porodice koji su se bavili drvorezbastvom, iako su međunarodni dizajneri dali svoj doprinos grupi".

Zanat, bh. kompanija namještaja koju vodi Orhan Nikšić, potomak generacija koje su se bavile obradom drveta, u Milanu se predstavila sa desetak novih proizvoda koje su dizajnirali eminentni međunarodni dizajneri.

New York Times navodi da je među predstavljenim proizvodima je i stolić Genken koji je dizajnirao Japanac Naoto Fukasawe, a dobio je ime po japanskoj riječi za hodnik. Ploča stola dočarava raširene ruke domaćina u znak dobrodošlice, a kutija za odlaganje prikazana na površini inspirisana je školjkom koja u sebi krije blago (u ovom slučaju ključeve od kuće).

Foto: Zanat
Foto: Zanat

Predstavili su i Buna stolicu, ručno rađeni komad koji "teče poput rijeke". Duguljaste površine i kratke noge definišu stočić Sinja Sebastiana Herknera, komad koji odražava tradicionalne niske stolove oko kojih bi porodice u BiH večerale. Kolekcija, uključuje i trpezarijski sto i klupu Jean-Marie Massauda ​​te krevet (prvi u kompaniji) i noćni ormarić Michelea de Lucchija, a može se pogledati od utorka do nedjelje u Salone del Mobile.

Priča konjičkog "Zanata" traje gotovo sto godina. Gano Nikšić iz Konjica iz hobija se počeo baviti rezbarenjem drveta. Svoju ljubav prema tom poslu prenio je na sinove Saliha, Mehu, Asima i Adema, koji ju je pretvorio u uspješan biznis i 1927. osnovao firmu.

Ono što je pradjed započeo kao hobi, njegovi praunuci Orhan i Adem digli su do razine ozbiljne proizvodnje, izvoza na četiri kontinenta i saradnje s najvećim svjetskim dizajnerima.

O proizvodima i jedinstvenom dizajn identitetu brenda Zanat tokom godina je pisao veliki broj uglednih svjetskih časopisa za dizajn i arhitekturu, kao što su Wallpaper, Vogue, Architecture Digest, Domus, Residence, Plaza Deco, Frankfurter Algemeine Zeitung, a osvojili su i brojne nagrade.