U Kutchi kao kod kuće: Adna Ahmedić okuplja bh. umjetnike na jednom mjestu
Iako sve što vidite u Kutchi možete i kupiti ovo je mjesto na kojem možete organizirati izložbu, neki event, učestvovati na raznim kreativnim radionicama ili jednostavno doći, obići Kutchu i dobiti malo inspiracije. Bubinom šarmu nećete moći odoljeti jer će se vam se obradovati kao najboljem prijatelju, poželjet ćete da pomazite Mrkvicu čak i ako niste ljubitelj mačaka. O inspirativnosti, šarenilu i energiji prostora u kojem se nalazi Kutcha prepričavat ćete svima.
Sve je to djelo Adne Ahmedić, kreativne mlade magistrice arhitekture, koja je prije četiri godine napravila radionicu za restauraciju namještaja "Drvoredaktura". Hobi je prerastao u posao i izrađivala je unikatne stvari koje nije imala gdje izložiti. A onda je prošle godine, s obzirom na nepostojanje adekvatnog prostora, odlučila pokušati nešto sama. Konkurisala za dobijanje poticaja za mlade poduzetnike u općini Centar i dobila 15.000 KM što je za početak bilo sasvim dovoljno.
"Izlaganje stvari mi je uvijek predstavljalo problem, ja sam stvari koje pravim držala u dnevnom boravku što je nepraktično i neprofesionalno. Džaba ako nešto napraviš kada to nemaš kome i gdje pokazati. Nekako su ljudi skeptični prema internetu i ne vjeruju tome toliko. Ta ideja dugo postoji, dugo se to i kuhalo, a poticaj Općine Centar je prva stepenica da ovo napravim", prisjetila se Adna koja je do tada radila u arhitektonskom birou.
Siguran posao, platu i dobar projekt na kojem je radila napustila je u maju prošle godine da bi sto posto mogla raditi na ostvarenju svoje ideje. Priznaje da su joj ljudi govorili da je luda, ali ništa je nije pokolebalo. Slijedila je svoj san, a shvatila je i da nije sama.
"U oktobru prošle godine kontaktirala sam desetak umjetnika. Teško je nagovoriti nekoga da ti da svoje proizvode da nešto pokušaš, ali opet je bilo onih koji su rekli da će mi dati sve što tražim. Tako je krenulo, a onda su se ljudi počeli sami javljati", kaže Adna.
U Kutchi trenutno izlaže preko 25 umjetnika, većinom bh. kreativaca, a Adna se i u budućnosti planira širiti i okupiti što više kreativaca.
"Možda oni budu dobro komunicirali pa organizirali i neko udruženje kako bi im bilo lakše raditi i izaći na strano tržište. Od početka sam ovim htjela edukovati ljude, jer sam svjesna da se ovdje ne cijeni umjetnost niti neko ko svojim rukama nešto pravi", priznaje Adna.
Iako je Kutcha nedavno napravljena, a Adna tek na početku, kaže da je zadovoljna i da joj za sada ide dobro.
"Prvi mjesec sam mislila da ću propasti, ali sada prodaja ide dosta dobro i nadam se da će u budućnosti biti još bolje", kaže.
Iako je ljudima na ovim prostorima teško pokazati i približiti kvalitet proizvoda koji su rezultat rada bh. kreativaca, njena poruka mladima je da ne odustaju, jer je najvažnije raditi i biti hrabar i uporan.