12 iznenađujućih psiholoških razloga zbog kojih se neko može zaljubiti u vas
Određeni faktori, kao što su sličnosti u karakteru, pogledi na svijet, pa čak i jednostavni pokreti, mogu utjecati na to hoće li se neko zaljubiti u vas. Psihološka istraživanja godinama su se bavila ovim pitanjem, pa je ustanovljeno da su neka uvjerenja zapravo mitovi, dok su se neki klišei pokazali kao istiniti, piše Business Insider.
Ovih 12 psiholoških razloga utječe na to hoće li se neko zaljubiti u vas.
1) Pravite se da vas je teško osvojiti
Studija iz 2014. godine otkrila je da muškarce više privlače žene koje izgledaju kao da ih je teško osvojiti, koje su nezainteresirane kada im priđu. Ipak, oni zbog toga imaju lošije mišljenje o takvim ženama. Ako se muškarci nisu zainatili osvojiti ženu koju nije lako osvojiti, njeno ponašanje ih je odbijalo, pa su gubili zanimanje.
2) Imate poželjne izraze lica
Sreća je općenito privlačna kod žena, ali prema studiji iz 2011. godine, to nije slučaj i kod muškaraca. U ovom istraživanju je sudjelovalo više od 1000 ljudi, koji su promatrali fotografije osoba suprotnog spola i odgovarali na pitanje koliko im je privlačna osoba koju vide. Rezultati su pokazali da su muškarci najbolje ocjenjivali žene koje su djelovale sretno, a najgore one koje su se držale ponosno. Žene, s druge strane, najviše ocjene su davale muškarcima s ponosnim stavom, a najmanje onima koji su na fotografijama izgledali sretno. Zanimljivo je da je sramežljivost kod oba spola označena kao veoma atraktivna crta.
3) Žene preferiraju poznato, muškarci novo
Muškarcima će se prije svidjeti novo lice nego ženama. U jednoj studiji iz 2014. godine muškarcima i ženama je prikazana serija lica, od kojih su se neka ponavljala. Oni su poslije toga trebali odrediti njihovu privlačnost. Muškarcima su poznata lica bila manje privlačna, čak i ona koja su vidjeli samo dva puta, dok su ženama atraktivniji bili muškarci koje su vidjele više puta.
4) Radite mnogo pokreta rukama
U studiji iz 2016. godine istraživači su promatrali žene i muškarce tokom brzih dejtova, a njeni rezultati pokazali su da je dvostruko više ljudi željelo vidjeti ponovo svog partnera s dejta ako je on imao izražene pokrete ruku, dok oni koji su sjedili mirno nisu bili toliko poželjni.
5) Veoma sličite jedno drugom
Desetljeća istraživanja pokazala su da je stari kliše da se "suprotnosti privlače" potpuno netačan. Partneri koji su slične prirode imaju slične životne principe, pa se bolje slažu i lakše razumiju. Ispostavilo se, prema rezultatima brojnih studija, da je ovo tačno i kada su u pitanju dugoročne veze i kada je u pitanju brak.
6) Imate tri osnovne podudarnosti
Prema radu kanadskog psihologa Erica Bernea, parovi koji najbolje funkcioniraju podudaraju se na tri različita nivoa. On tvrdi da svaka osoba ima tri "stanja ega": roditelj (što su vas učili), dijete (kako ste se osjećali) i odrasla osoba (što ste naučili).
Kada su dvije osobe kompatibilne, one se poklapaju na svim ovim razinama.
Roditelj: Imate li slične vrijednosti i uvjerenja o svijetu?
Dijete: Zabavljate li se zajedno? Znate li biti spontani? Mislite li da je vaš partner atraktivan? Volite li putovati zajedno?
Odrasla osoba: Mislite li jedno za drugo da ste oštroumni? Jeste li dobri u zajedničkom rješavanju problema?
7) Gledate jedno drugom u oči dvije minute
Tokom istraživanja psihologinje Joan Kellerman sa Univerziteta u Massachusettsu, provedenog 1989. godine, 72 učenika su spojena u parove i imali su zadatak dvije minute gledati se u oči. Oni su poslije toga tvrdili da se za to vrijeme razvila ili pojačala privlačnost prema osobi preko puta njih. Ovo je Kellerman navelo na zaključak da duži kontakt očima može povezati ljude i potaknuti kod njih osjećaj ljubavi, čak i ako se prvi put vide.
8) Odgovarate na "mamce" za pažnju i dobivate zadovoljavajući odgovor na vlastite "mamce"
Održavanje veze ovisi o načinu na koji partneri pristupaju jedan drugom. Poslije 40 godina proučavanja parova, psiholog John Gottman tvrdi da su "mamci" veoma važni. Naprimjer, ako supruga kaže suprugu da je neka lijepa ptica sletjela na drvo, on može ignorirati ono što je rekla ili ustati i pogledati pticu, podijelivši njeno ushićenje u vezi s tim, a takav znak pažnje veoma je važan u dugim vezama i u braku. To se pokazalo tačnim i prilikom drugog istraživanja, parovi koji su imali trenutke ignoriranja razveli su se poslije šest godina u 33 posto slučajeva, dok je 87 posto onih koji su podijelili ushićenje sa svojim partnerom i dalje u braku.
9) Mirišete kako treba
Studija Univerziteta u Južnoj Kaliforniji ustanovila da je ženama tokom ovulacije privlačniji miris majice koju je nosio muškarac s visokim nivoom testosterona. Ovo se poklopilo s drugim instinktima koje uzrokuju hormoni, nekim ženama koje su ovulirale bili su privlačniji muškarci s jakom vilicom.
10) Sličite njihovoj majci/njihovom ocu
Jedna studija je utvrdila da su nekim ljudima privlačnije osobe koje imaju sličnu kosu i boju očiju kao njihov roditelj suprotnog spola. Osim toga, utvrđeno je da su žene koje su odgajali roditelji stariji od 30 godina manje impresionirane mladošću i da ih više privlače zreliji muškarci nego što je to slučaj kod žena s mlađim roditeljima. Muškarcima su, s druge strane, za izbor partnerice bile važne samo sličnosti s majkom i njene godine.
11) Imate psa
Tokom eksperimenta iz 2014. godine 100 Izraelki je čitalo kratke priče o muškarcima, nakon čega se ispostavilo da su oni muškarci koji su u priči imali psa poželjniji i pogodniji za duge veze. Istraživači su zbog toga zaključili da kod žena muškarci koji imaju ljubimca stvaraju dojam pažljive osobe koja je spremna vezati se na duge staze.
Čak i ako nemate psa, dovoljno je biti viđeni s njim i odmah ste privlačniji. Do tog zaključka je došla jedna studija iz 2008. godine tokom koje je mladić u dvadesetim godinama prilazio ženama na ulici i tražio broj telefona. Ispostavilo se da je mnogo više brojeva dobio ako je sa sobom vodio psa.
12) Izgledate jednako privlačno ili manje privlačno u odnosu na partnera
Tokom jedne studije iz 2012. godine svaki od učesnika dobio je nasumične fotografije stranaca uz fotografije na kojima su oni smješteni pored tih stranaca. Nakon toga istraživači su ih pitali ko im je najprivlačniji, a kada su oni izabrali fotografije, ustanovljeno je da su ih najviše privukli oni koje su smatrali manje privlačnim od sebe ili barem podjednako privlačnim.