Haram Clothing: Ljubav prema simbolima, astrologiji i geometriji
Jedan od novih je Haram Clothing, koji predstavlja pravo osvježenje na ovoj "sceni", a radi se o brendu majica inspirisanih zodijakom i geometrijom, odnosno projektu dvoje najboljih prijatelja koji se "druže i prave neke super majice."
Iza projekta Haram Clothing stoje dvoje mladih ljudi - Ena Kukić i Haris Jašarević. Ena Kukić je apsolventica arhitekture i uposlenica arhitektonskog biroa gdje radi na dizajnu brodova, a ljubav prema uređivanju prostora često ispoljava i kroz dizajn namještaja. Haris je grafički dizajner i vlasnik štamparije, te je time upoznat sa čitavim procesom izrade štampanih predmeta.
Spoj njihovih znanja i vještina, te želja za stvaranjem nečeg svog, zajedničkog, doveli su, kako kažu, do evolucije njihovih izlazaka u radna druženja.
Haram Clothing su proizvodi nastali upravo u tom procesu zajedničkog druženja dvoje najboljih prijatelja - željeli su, kako kažu, stvoriti nešto veliko zajedno, nešto što predstavlja njih dvoje i nešto što bi i sami nosili.
Zodijak kao jedan od najutjecajnijih simboloških sklopova
A otkud baš ljubav prema astrologiji?
"Ne vjerujemo u slučajnosti i vjerujemo u simbole. Jedan od najutjecajnijih simboloških sklopova jeste zodijak, sa karakteristikom da apsolutno svako ima svoj znak, vjerovao u njegove osobine ili ne. To, i činjenica da mi vjerujemo u njega, doveli su do ove zahtjevne ideje dvanaest različitih dizajna u prvoj kolekciji", pojašnjavaju Ena i Haris u razgovoru za Klix.ba.
Ena je, kao inžinjerka arhitekture, opsjednuta oštrim linijskim stilizovanjem svega i nekom, kako kaže, sopstvenom verzijom minimalizma, što jedovelo do filtriranja njihovih ideja i finalnog proizvoda koji predstavlja baš ono što oni i jesu - Harisova ljubav ka mitologiji i Enina ka geometrizmu mogu se prepoznati u svakom od 12 znakova.
Ovaj kreativni duo je svoje radove i Haram Clothing kolekciju predstavio prošlog mjeseca u prostorijama sarajevskog art kina Kriterion. U sklopu izložbe, predstavljeno je 12 plakata – 12 znakova Zodijaka koji se nalaze i na njihovim majicama, a posjetitelji su mogli kupiti i majice i cekere sa originalnim simbolima.
"Haram": I zabranjeno i sveto
Još jedan od zanimljivih i detalja koji svakako privlače pažnju na prvu jeste i sam naziv brenda – Haram Clothing. Ena i Haris pojašnjavaju kako su, tražeći akronim koji predstavlja njih dvoje, a istovremeno je upečatljiv, došli do riječi za koju su bili sigurni da će biti zapamćena od strane publike.
"Nakon dobrog promišljanja o tome šta time gubimo, a šta dobijamo, te istraživanja o porijeklu riječi, saznali smo da ona, u zavisnosti od akcenta, ima trojno značenje. Prva dva su kontrastna, što predstavlja naš uočljivi kontrast na majicama, i znače 'zabranjeno' i 'sveto'. Treće značenje, ono bez akcenata kakvo se ovdje izgovara, jeste 'piramida', sveti geometrijski oblik. Nije li zgodno?", kažu.
Pored majica i cekera, u Haram Clothing ponudi će se uskoro naći i novi proizvodi budući da asortiman neplanirano raste iz dana u dan.
"Nas dvoje smo takvi - ono što nam padne na pamet (a dosta nam toga pada na pamet), provedemo u djelo. Srećom, imamo i svoje bolje polovice koje nas spuštaju na zemlju te mislimo da je krajnje realna procjena da se od novembra u prodaji nađu i dukserice, te poneki limited edition proizvod u crnoj boji", najavljuju autori.
Fokus na univerzalnim i snažnim znakovima
Haram Clothing ima jako interesantan način na koji komuniciraju sa posjetiteljima na svom Facebook pageu, kao i način pakovanja svojih majica – tu su "haram teglice". Kažu kako vjeruju da jedan proizvod treba da bude potpuno dizajniran, a dio tog proizvoda je i njegovo pakovanje, koje je u njihovom slučaju - od stakla. Haram teglice dolaze sa stickerima, od kojih su tri sa logotipom, a četvrti sa karikiranim osobinama svakog pojedinačnog znaka.
Na upit o tome na koji način žele da ljudi doživljavaju njihov brend, te koje je to glavno mjesto po kojem se razlikuju od ostalih, Ena i Haris kažu:
"Kad smo se odlučili baviti ovim, primijetili smo da je tržište dosta zasićeno patriotskim simbolima. Vjerujemo da se nikad nećemo baviti njima, već se fokusirati na univerzalne i snažne znakove koje naša ciljna skupina (a ona nije ograničena na naše tržište) prepoznaje i pronalazi se u njima. Voljeli bismo da oni koji nose naše majice zbog njih imaju više samopouzdanja i češće se socijaliziraju, te budu odvažni, odnosno da prenesemo na njih naš entuzijazam i pozitivnu energiju."