U galeriji Muzeja dekorativne umjetnosti u Parizu otvorena je izložba na kojoj je predstavljeno svih 700 modela popularne Barbike koji su proizvedeni od 1959. godine do danas.
Izložene Barbike odjevene su u kreacije poznatih brendova Chanel, Dior, Maison Margiela i Jeremy Scott.
Barbika je u proteklih skoro šest decenija bila najprodavanija igračka na svijetu, a različiti modeli te lutke su do sada pravljeni u 27 različitih nijansi boja tena, 22 boje očiju i 27 različitih frizura. Lutke su pravljene u likovima Marie Antoinette, doktorice, poslovne žene, pjevačice, veterinarke, sportistkinje i drugih zanimanja.
Kustos izložbe Anne Monier je za AA kazala da ova postavka simbolizira praznik popularne igračke koju vole sva djeca svijeta, ali da na specifičan način i odraslima ukazuje na sve historijske i sociološke promjene koje je ta lutka kroz decenije prolazila.
"Barbika jeste igračka, ali je ujedno i kulturni fenomen. Ona je u početku kreirala i odražavala način života u SAD-u. Kasnije se prilagođavala globalnim tokovima i postala simbolom vremena", kazala je Monier.
U razgovoru sa novinarom AA, 72-godišnji Britanac Richard je kazao da je došao da vidi odlično pripređenu izložbu Barbika koje su nezaobilazni dio historije čovječanstva.
"Izložba pokazuje i sve transformacije ove lutke. Te transformacije su pokazatelj i promjena u svijetu tokom vremena. Nekada su Barbike imale samo karakter bijelih Amerikanki, a sada imam Barbike koje su simboli svih žena svijeta", kazala je 63-godišnja Lydia.
Modna dizajnerica Haile Lidow (20) ističe da je rasla sakupljajući lutke i da je njen modni opus karakterističan po roze boji, što je uticaj upravo te lutke.
Kolekcionarka Mariane (61) tvrdi da u svojoj kolekciji ima više od 300 Barbika i da joj se stari modeli te lutke mnogo više sviđaju od novijih. Izložba u Parizu će biti otvorena za posjetitelje do 18. septembra.