Muškarci u BiH sve češće posjećuju salone ljepote, a šišanje za 10 godina dvostruko poskupjelo
Saloni ljepote u BiH u posljednjih nekoliko godina pretvorili su se u male umjetničke radionice u kojima majstori zajedno sa svojim šegrtima rade na svojim umjetničkim kreacijama, a u ovom slučaju to čine na kosi, noktima i licu.
S obzirom na to da je sve više onih koji se, umjesto na konvencionalne usluge, odlučuju za nešto neobičnije varijante, frizeri i kozmetičari su bili primorani prilagoditi se novim kretanjima u svijetu pružanja estetskih usluga i bili su prinuđeni pratiti zbivanja na svjetskoj modnoj sceni.
"Frizerski zanat, kao i svaki drugi vid ljudskog djelovanja, dosta se komercijalizirao u proteklom periodu. Prije su ljudi dolazili kod frizera ili brice da se na najjednostavniji mogući način ošišaju ili obriju i to je to. U posljednje vrijeme klijenti su već počeli pratiti svjetske trendove i dolaze nam sa zahtjevima kako bi voljeli izgledati. Kada je riječ o cijeni usluga, možemo kazati da su one ostale relativno konstantne. Konkretnije, u proteklih desetak godina došlo je do blagog poskupljenja naših usluga zbog toga što su preparati za kosu koje nabavljamo u međuvremenu poskupjeli, ali bez drastičnih promjena", kazao nam je vlasnik lanca frizerskih i kozmetičkih salona Image Benjamin Šehić.
Cijene šišanja duplo skuplje
Kako nam je on kazao, prije deset godina su se muškarci mogli ošišati za od pet do osam KM, a sada se cijene kreću od 10 do 20 KM, u zavisnosti od toga žele li prati kosu i sređivati bradu. Šišanje za žene nekada je koštalo od 10 do 20 KM, a sada se cijene kreću od 20 do 40 KM.
"Muškarci su sve češće klijenti kozmetičkih centara, što nije bio čest slučaj u prošlosti. Međutim, i danas postoje retro muškarci koji nisu navikli da posjećuju frizerske i kozmetičke salone i koji dolaze samo kako bi se klasično ošišali. Njima je bitno samo da su uredni i ne žele ništa specijalno. S druge strane, postoje i oni muškarci koji su počeli brinuti o svom cjelokupnom izgledu i koji vode računa o svakoj dlaci na glavi. Njima je posjeta kozmetičkom salonu neka vrsta rituala", dodao je Šehić.
Osim frizura, kada je riječ o muškarcima u posljednjih nekoliko godina svjetski trend postale su i brade. Naime, sve je više onih muškaraca koji su se posvetili puštanju i održavanju brade, što je u proteklom periodu bilo, na neki način, društveno neprihvatljivo. Đani Zuhrić je mladi sarajevski frizer i berber koji nam je također kazao kako muškarci sve više pažnje usmjeravaju na vlastiti izgled.
Muškarci u kozmetičkim salonima
"Kada govorim o svojim klijentima, oni uglavnom na šišanje ili sređivanje brade dolaze svakih 15-ak dana. Bio je jedan period kada su brade bile skoro neprihvatljive u društvu, obično kod starijih generacija. Polovinom 2012. godine brade su postale trend u svijetu, a nakon nekih godinu i kod nas. Brade su bile u modi dvije-tri godine i onda su se počele skraćivati i brijati. Ovo govorim u kontekstu trenutnih trendova u svijetu, a kod nas, kao i obično, sve kasni, tako da nas u BiH tek očekuje period skraćivanja i brijanja brada. Što se cijena tiče, moram kazati da tu sama lokacija salona igra bitnu ulogu, ali je kvalitet rada ono što zapravo diktira cijenu usluge. Međutim, postoje i oni saloni u kojima su cijene visoke, a kvalitet ispod prosjeka", rekao je Đani Zuhrić, vlasnik brijačnice Gianni's Barbershop.
Kada je riječ striktno o kozmetičkim uslugama, u većini salona mahom se nude tretmani za lice, masaže, depilacija, manikir i pedikir, uvijanje trepavica i make up.
"Iako možda zvuči nevjerovatno, naši klijenti su uglavnom muškarci. Tu ubrajamo muškarce od 50 do 60 godina, koji su naše najčešće mušterije, a često nam se javljaju radi tretmana bora. S obzirom na to da koristimo aparat umjesto invazivnih igala za podmlađivanje, često radimo mezoterapiju lica i enzimski piling za prehranu kože. Mi imamo tretmane od 70 do 150 KM, što znači da nudimo za svaki džep ponešto. U principu, nama dolaze bolje situirani klijenti, jer je kozmetika danas luksuz, a manje potreba, iako nije rijetkost da nas posjete i osobe iz tzv. srednjeg staleža. Možda je važno reći da kod nas uglavnom dolaze strani klijenti kojima se više isplati u BiH uraditi tretmane koji su u evropskim državama pet ili više puta skuplji, kao što su skuplji i sami proizvodi", kazali su nam iz beauty salona Diamond Touch.