Šminkanje kao manipulacija: Koriste li žene fizički izgled za napredak na poslu i bolju zaradu?
Prema istraživanju, žene koriste šminku kako bi se bolje pozicionirale na poslovnom planu i bolje zaradile, navodi Psypost.org.
"Obzirom na to da su istraživanja pokazala da životinje promjene u izgledu koriste kako bi se sakrile, zastrašile druge ili zaštitile, odlučili smo istražiti može li se sličan učinak stvoriti upotrebom šminke među ženama", objasnila je autorica studije Angela Cristiane Santos Póvoa s Papinskog katoličkog univerziteta u Parani u Brazilu.
Kada ljudi manipulišu fizičkim izgledom uz pomoć kozmetike, konkretno žene, povećava se ne samo percepcija atraktivnosti, već i drugi atributi poput pouzdanosti. Ovo se naročito odnosi na žene koje više zarađuju, zaključili su naučnici.
"Percipirana pouzdanost je nešto čim ljudi mogu do određene mjere manipulisati koristeći 'vizualne resurse' poput kozmetike, filtera za fotografije na društvenim mrežama. Ti resursi ne stvaraju samo personalne koristi poput povećanja samopouzdanja, već i učinkovitost u međuljudskim interakcijama koje zahtijevaju saradnju, koordinaciju i povjerenje", tvrde naučnici.
Također nije jasno kako da se ovo primjeni i na muškarce. Postoji li sličan mehanizam koji muškarci mogu koristiti za postizanje istog učinka? Kakvi su učinci koji proizlaze iz nošenja brade, brkova ili farbanja kose, pitali su se naučnici.