Postoji pretpostavka da je kreativnost uvjetovana isključivo individualnom genijalnošću. Međutim, istina je da su veliki kreativni prodori društveni proces, koji se često dešava kada se udruži raznolika populacija.
Historijski, gradovi su bitan preduvjet za stvaranje velike umjetnosti, krenuvši od klasične Atine i renesansne Firence do poslijeratnog New Yorka i Londona.
Interesantno je da gdje god idu umjetnici, drugi ih slijede. Posljednjih decenija je proces gentrifikacije dobro uspostavljen. Akademik Richard Florida popularizirao je teoriju početkom 2000-ih da kreativnost omogućava urbani razvoj, tj. boemi i umjetnici prelaze u gradske, radničke ili napuštene industrijske zone u potrazi za jeftinijim smještajem i studijskim prostorom. Oni čine mjesto zabavnim i zanimljivim, a kreativnu srednju klasu privlače ove otvorene zajednice te kultura i sadržaji koji dolaze s njima.
U svojoj knjizi iz 2017. godine originalnog naziva "The New Urban Crisis" Florida tvrdi da su veliki međunarodni umjetnički gradovi postali žrtve vlastitog uspjeha, s ogromnim nejednakostima koje kulminiraju u njihovim, paradoksalno, najliberalnijim i najkreativnijim područjima. Četvrti se predaju bankama, velikim kompanijama i bogatašima. Do ovog trenutka, umjetnici su nerijetko prelazili u druga, manja mjesta kako bi pronašli mir.
Uzveši u obzir prethodno navedeno, međunarodna mapa umjetnosti se mijenja, a pojavljuje se i nova generacija kulturnih čvorišta, daleko od globalnih finansijskih centara, investitora i trgovaca umjetninama.
Iako je uvriježeno mišljenje da je jedan od preduvjeta da budete danas umjetnik da živite u Londonu, New Yorku i Parizu, nova generacija umjetnika odlučuje se preseliti u neke gradove o kojima se puno ne govori.
U prvih pet gradova koji su najpopularniji za savremene umjetnike BBC je uvrstio Mexico City, Sharjah, Dakar, Bangkok, ali i Beograd.
BBC piše da iako dugo odsječen od međunarodnih pokreta, Beograd je ponovo središte savremene umjetnosti u Evropi. Srbija je u procesu pristupanja u Evropsku uniju, a njen glavni grad Beograd, prema tekstu, ima posebnu draž.
Podstaknut živopisnom kulturom mladih, navodi se da Beograd brzo postaje najpoznatija svjetska destinacija za noćni život zahvaljujući zabavnoj sceni koja se proteže sve od ciganskog folka do hip hopa novog talasa. To je i destinacija za ljubitelje brutalističke arhitekture.
Također, u tekstu se spominje da je Beograd očuvai i svoje zanate te da je zadržao tradicionalan pristup i u modi, dizajnu, umjetnosti, ali i gastronomiji.