Sve češće avionom
12

Bh. građani putuju "na rate": Mlađi od 35 godina istražuju, a stariji se drže provjerenih lokacija

Piše: M. N.
Uoči praznika koji nam stižu u martu aranžmani u turističkim agencijama su velikim dijelom rasprodati. U odnosu na prethodne godine porastao je broj putnika koji se odlučuju na aranžmane koji uključuju avioprijevoz. Raste i procent onih koji svoje odmore plaćaju na rate ili šoping karticama.

Kako nam je rekao Muamer Lutvić iz Centrotoursa, veliki je broj slučajeva gdje se putnici odlučuju uplatiti akontaciju za ljetna putovanja za koja su rezervacije već počele, a do polaska isplate ostali iznos.

"Imamo dosta slučajeva i da plate cijeli iznos jer preko naše agencije putuju putnici različite platežne moći i različite generacije podjednako. Ovisno o aranžmanu putnici putuju autobusom ili avionom, ali ima i onih koji se odlučuju putovati vlastitim vozilom, a mi im organizujemo smještaj. Generalno raste broj putnika koji putuju avionom i mnogo ih je više nego ranije", kazao nam je Lutvić.

Adnan Terzić iz Ventura Travel Agency kazao je kako je primjetan porast broja putnika koji se opredjeljuju da svoja putovanja plaćaju na rate. Za avionske aranžmane u ponudi imaju plaćanje na 12 rata.

"Evidentan je porast broja takvih uplata. Mladi do 35 godina sve češće koriste egzotične destinacije poput Maldiva, Balija i slično kao opciju za medeni mjesec i vole istraživati, dok se populacija od 35 do 65 godina odlučuje više za uobičajena i provjerena putovanja. Mlađi od 35 godina više biraju da putuju samostalno u našem aranžmanu, dok stariji vole ići organizovano i u grupama", rekao je Terzić.

I on ističe kako je porastao broj putnika koji se odlučuju putovati avionom i njih je sada oko 30 posto, ali je mnogo više onih koji se odlučuju na autobuske aranžmane jer se prilagođavaju svojim budžetima.

"Naprimjer aranžman autobusom za Istanbul za šest dana i tri noćenja je 295 KM, dok je avionom oko 500 KM i to opet zavisi iz kojeg grada BiH dolaze", kazao je Terzić.

Sol Azur i Buena Vista su se već ranije profilirali kao agencija za mlade i prepoznatljiva je po studentskim putovanjima i ekskurzijama, ali imaju i stariju klijentelu u manjem procentu.

"Plaćanje zavisi od aranžmana, ali uvijek uplate avans pa onda ostatak izmire do polaska. Stariji plaćaju šoping karticama. Za martovske praznike više putnika se odlučilo za avionske aranžmane u odnosu na ranije godine, ali s druge strane studentsko putovanje u Rim se odvija autobusom i ono je popunjeno", kazali su nam iz ove agencije.

Stariji građani koji se odluče za luksuznija putovanja obično uplate cjelokupan iznos odmah, jer su dugo planirali takva putovanja, a ima i onih koji to mogu sebi priuštiti bez problema. S druge strane, postoji i određen broj građana koji podižu nenamjenske kredite kako bi otišli na ljetovanje, a onda ih narednih 11 mjeseci vraćaju.