Ukoliko ste čuli za Crnu Goru (a svakako da jeste), onda ste čuli i za Budvu. Ukoliko ste posjetili Crnu Goru, mala je vjerovatnoća da niste bar popili kafu ili ručali u Budvi. Ovaj grad zovu metropolom turizma i brendom Crne Gore, a mnogi podaci svakako potkrepljuju te tvrdnje.
Gradić na obali mora s predivnim pješčanim plažama u zimskom periodu ima svega 20.000 stanovnika. Tokom godine domaćinski dočeka blizu 800.000 gostiju koji ostvare blizu 5 miliona noćenja. Impresivno, zar ne? U čemu je tajna? Budvanski smještajni kapaciteti spadaju u najekskluzivnije u regionu. Wellness i spa sadržaji, konferencijske sale i kasina privlače turiste, posebno organizovane poslovne grupe za boravak na moru i tokom zimskih mjeseci. Hotelijeri i oni koji izdaju privatni smještaj se svake godine na pravi način prilagođavaju promjenama na turističkom tržištu pa Budva nudi smještaj turistima najrazličitije platežne moći. Samo u posljednjih nekoliko godina turistička ponuda grada obogaćena je otvaranjem nekoliko malih luksuznih hotela kao što su "Budva", "Moskva", "Bracera" i "Majestic". Privatni smještaj postaje sve kvalitetniji, kao odlična dopuna hotelskom i cjenovno i više nego konkurentan.
Pored luksuznih hotela i privatnih apartmana, pješčanih plaža i skrivenih uvala, predivnih restorana s nacionalnom i internacionalnom kuhinjom, Budvani su posebno ponosni na autohtona sela u lijepom zaleđu. Uređene staze i seoski putevi vode vas do kamenih kuća i domaćinstava gdje se turizam još uvijek njeguje lijepom riječi domaćina, domaćom rakijom pod odrinom vinove loze, sirom, pršutom i nesvakidašnjom tišinom, nadomak uzavrele ljetne vreve.
Panoramske pješačke staze, za sve turiste u dobroj kondiciji, kreću od mora, obrisima planina na nadmorskoj visini od 600 do 800 metara, a na pojedinim dijelovima završavaju na čak 1.200 metara nadmorske visine.
Inspirisana raskošnim zaleđem i potencijalima za razvoj ruralnog turizma, Turistička organizacija općine Budva prošle godine je pokrenula projekt "Ruralne pijace". Svake subote u poslijepodnevnim satima u gradskom parku, u neposrednoj blizini Starog grada, turistima se nude domaći proizvodi: voće i povrće, sokovi, rakija, vino, med, čajevi i još mnogi drugi, direktno od proizvođača. Sve svježe i zdravo! Ako je tačno da jedan narod možete upoznati po hrani koju jede, onda vam svakako preporučujemo da posjetite ovu lijepu, malu pijacu.
U Budvi možete biti očarani seoskim predjelima, jednako kao i lijepom obalom, dan vas može povesti u hedonističko uživanje u ribi i vinu, a noć u najprestižnije evropske diskoteke. Svejedno. Vi ste već postali dio Budve, "uhvaćeni" u mrežu njenih mnogobrojnih ljepota pa je potrebno samo da se prepustite.
Ukoliko želite da na jednom mjestu sastavite više toga, da osmislite sebi cjelodnevni provod, preporuka je – Aquapark Budva, hit ljeta u Crnoj Gori!
Smješten u prelijepom okruženju brda Topliš, s jedinstvenim pogledom na Budvu, Aquapark Budva je ovoga ljeta nezaobilazno mjesto za ljubitelje vodene zabave na sunčanoj obali južnog Jadrana. Prostire se na površini od 41.800m2, a kompleks obuhvata niz najzabavnijih i najuzbudljivijih vodenih atrakcija – tobogana i bazena, dječji dio koji ima više od 50 atrakcija, veliki restoran, 3 bara, dječiji kafić, prodavnicu, fotokabinu i druge atraktivne sadržaje. Adrenalinski ugođaj osiguran je na nekoliko nivoa - od prvog za djecu, do ekstremnog za odrasle!
Mogli bismo o Budvi i njenim potencijalima pisati još mnogo, ali je lijepo da nešto sačuvamo i za sljedeći put. Možda priču o prestižnim festivalima, gradu starom 2.500 godina, svjetskim turističkim brendovima koji su željeli baš Budvu kao još jednu adresu ili priču o jednoj od najstarijih maslina na svijetu, tajnom receptu za Zmaj tortu?
Ostanite nestrpljivi do sljedećeg druženja s Budvom, a u međuvremenu otiđite na tamo i donesite nam svoj zapis, podijelite s nama svoj doživljaj!