Evo i zbog čega
6

Fontana di Trevi trenutno izgleda znatno drugačije: Turisti ne smiju bacati novčiće, a za to mogu dobiti i kazne

N. O.
Foto: Reuters
(Foto: Reuters)
Barokna fontana di Trevi u Rimu od ove subote izgleda prilično drugačije od onoga na šta su posjetioci navikli, a postavljena je metalna staza koja turistima nudi nešto drugačiji pristup dok radnici započinju mukotrpan proces pažljivog čišćenja.

Šetalište, napravljeno od građevinskih skela i prekriveno vinilnim tepihom, može primiti 130 ljudi istovremeno, pružajući turistima priliku da izbliza pogledaju statuu Oceanusa i njegove kočije.

Međutim, postoji i upozorenje za one koji posjećuju atrakciju jer je bacanje novčića u fontanu, što je dugogodišnja tradicija, sada zabranjeno. U stvari, svako ko to učini suočit će se s kaznom od 50 eura. Novčiće je dozvoljeno bacati samo u mali privremeni bazen između šetališta i trga.

Foto: Reuters
Foto: Reuters

Projekat čišćenja i restauracije vrijedan 330.000 dolara trajat će do decembra, rekao je gradonačelnik Rima Roberto Gualtieri u intervjuu za CNN .

"Cilj je poboljšati iskustvo posjetitelja kako bi se stvorilo jedinstveno iskustvo da se dive fontani i da se izbjegne pretrpanost. Zato postoji ograničenje za ljude koji mogu ostati na ovoj šetnici. Ali i nakon završetka radova na održavanju, bit će ograničen broj ljudi koji mogu prići fontani da joj se dive", pojasnio je.

Foto: Reuters
Foto: Reuters

Sa uzdignutog prolaza, detalji skulpture iz 18. stoljeća oduzimaju dah. Ipak, s ove tačke gledišta, također se vide milioni udubljenja u kamenom grebenu na ivici fontane od letećih novčića.

Vidljive su hiljade okruglih tragova hrđe sa novčića koji stoje u vodi. Svake godine, više od 1,5 miliona eura sitniša se ukloni iz fontane i predaje katoličkoj dobrotvornoj organizaciji Caritas, ali bacanje je uzelo danak na spomeniku.

Kada se fontana vrati u normalu i napuni se vodom, Gualtieri je rekao da bi grad želio da na kraju uvede sistem prodaje karata kako bi se ograničila gužva. Rekao je da će to također učiniti iskustvo boljim za turiste, od kojih su mnogi rado platili cijenu.