NP Sutjeska
156

Istinski ljubitelji prirode vodit će turiste kroz kanjon Hrčavke

Klix.ba
Sutjeska je nedvojbeno područje povijesnog i prirodnog značaja kako za ovu zemlju tako i na globalnom nivou. Kako je potrebno još puno napora da bi se razvio turizam unutar parka koji bi pružio ekonomske pogodnosti lokalnoj zajednici, WWF s partnerima razvija novi turistički proizvod zbog kojeg je posljednjih dana održana obuka za vodiče za kanjoning na rijeci Hrčavci koja upravo danas završava.

Predstavnici Slovenskog kanjoning saveza su u periodu od 22. do 31. maja 2017. godine održali obuku za buduće vodiče. Održana obuka je nastavak prošlogodišnje kojoj je cilj dodatno obučiti buduće vodiče za sigurno spuštanje turista kroz kanjon.

"Kanjoning je disciplina koja čovjeka brzo osvoji izazovima i stijenama. Tokom spuštanja šum rijeke postaje sve jači, svaki kamen predstavlja novi izazov, kuda proći, kako zaobići kamen te sigurno krenuti dalje. Kanjon Hrčavke je jedan od najljepših prizora u Bosni i Hercegovini“, izjavio je jedan od deset polaznika obuke koji su izuzetno zadovoljni profesionalnim pristupom svojih instruktora.

Doživjeti avanturu i uživati u ljepotama kanjona uskoro će biti sastavni dio ponude NP Sutjeska. To će biti rezultat jedne od mnogobrojnih aktivnosti WWF-ovog programa "Zaštićena područja za prirodu i ljude". Trenutno se počinje s izradom marketing strategije, a finalni proizvod – nezaboravni kanjoning Hrčavkom – očekuje se već ove jeseni.

Ranije ovog mjeseca na Tjentištu se okupilo Saradničko vijeće koje je formirano još prošle godine. Potreba uključivanja lokalnog stanovništva u upravljanje parkom pokazala se neophodnom za bolje funkcioniranje samog zaštićenog područja. Na sastanku se razgovaralo o stvaranju preduvjeta za izradu strateškog marketing plana NP Sutjeska te mogućnosti integracije turističke ponude na području parka.

Voditelj procesa izrade strateškog marketing plana je prof. dr. Almir Peštek, jedan od vodećih stručnjaka za razvoj turizma u Bosni i Hercegovini. Prezentacijom "Profiliranje turističke ponude i izrada strateškog marketing plana" naglasio je potrebu da se uvezuju turističke ponude.

Prema riječima profesora Almira Pešteka "Veliki izazov predstavlja privlačenje novih domaćih i inozemnih turista i njihovo zadržavanje u NP Sutjeska. Članovi Saradničkog vijeća koji predstavljaju različite sektore trebaju se uključiti u planirane aktivnosti u cilju zajedničkog rada na razvoju održivog turizma u parku".

Nataša Crnković iz Centra za životnu sredinu predstavila je rezultate istraživanja živoga svijeta oko glacijalnih jezera u NP Sutjeska.

"S obzirom kako je živi svijet slabo istražen, u okviru projekta su rađena istraživanja koja je neophodno dijeliti sa turistima kako bi se upoznali sa prirodom parka te brinuli o njenom očuvanju i zaštiti", kazala je Crnković.