Planski pristup
16

Kako aviokompanije biraju filmove za putnike

N.N.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Filmski sadržaj pomaže putnicima izboriti se s dosadom tokom dužeg putovanja. Pojedine posade tokom leta biraju zabavni sadržaj za putnike, ali postoje i one koje detaljno raspravljaju o filmovima koji će se naći na listi ponuđenih.

Singapore Airlines među zaposlenima ima 70 filmskih stručnjaka koji rade na različitim lokacijama širom svijeta. Potpredsjednik komisije za proizvodne inovacije Ng Yung Han kaže da se odbor za reviziju filmova sastaje jednom mjesečno u Singapuru. Inostrani članovi komisije svoja mišljenja šalju elektronskom poštom.

"Mišljenja i kritike članova komisije pomažu nam imati uvida u sve popularne filmske sadržaje širom svijeta. Mnogi filmovi izazivaju kontroverze u pojedinim zemljama. Članovi komisije pomažu nam donijeti najbolje odluke i svojim putnicima ponuditi aktualne i kvalitetne filmske naslove", navodi Han.

Popularnost, nagrade i usklađenost s kulturnim normama najvažniji su standardi prilikom selekcije filmskih ostvarenja. Iz Singapore Airlinesa kažu da najnoviji filmovi dolaze pred putnike najkasnije tri mjeseca od premijere.

Želje klijenata također su važan čimbenik prilikom odabira filmova. Kompanija se trudi obraditi povratne informacije koje se tiču zabavnog sadržaja. Zahtjevima putnika ne možemo udovoljiti odmah. Ako postoji dovoljan broj zahtjeva za emitiranje određenog ostvarenja, vjerovatno je da će putnik već na idućem letu moći uživati u traženom filmu.

Emirates je prva kompanija koja je postavila ekrane na sjedala aviona još 1992. godine. Za selekciju je zadužen relativno mali broj ljudi od osam članova. Njihov posao temelji se na gledanju i odabiru filmova i bilježenju komentara putnika.

Pojedine kompanije uređuju listu filmova ovisno o ruti na kojoj se avion kreće. Putnici Emiratesa u svakom trenutku na raspolaganju imaju bazu od 700 naslova, bez obzira na to gdje se avion trenutno nalazi i odakle dolaze putnici.

Simon Cuthbert je menadžer zadužen za zabavu u aviokompaniji Cathay Pacific. Kaže da uspješan odabir filmova počiva na ravnoteži između dva faktora - jezika i žanrova.

S obzirom na činjenicu da su među najpopularnijim naslovima filmovi koji dolaze iz holivudske, kineske, bolivudske i japanske produkcije, potreban je veoma raznovrstan izbor da bi svi putnici bili zadovoljni.

Komisija Cathay Pacifica odlučuje o filmovima u ljetnim mjesecima, kada se konzultira sa stručnjacima i kritičarima. Da bi saznali koliko je neki film popularan u lokalnoj zajednici, traže savjete od domaćih filmskih stručnjaka. Najmanje 20 osoba sudjeluje u selekciji filmova.

Cuthbert kaže da mjesečno kompanija kupuje između 70 i 200 filmskih ostvarenja, a pojedini žanrovi su popularniji od ostalih.

"Uvijek smo iznenađeni dojmom koji na putnike ostavljaju romantične komedije i komedije. Ljudi će se uvijek tokom leta pokušati zabaviti takvim sadržajima, jer uživaju u šalama i dobroj ljubavnoj priči", objašnjava Cuthbert za australski News.