Spavaći vagoni su za prilagodbu u hostel dobili dodatnu opremu poput tuševa, tekuće vode, interneta, kupaonice, muškog i ženskog toaleta i slično.
Zvonko Momčilović autor je i vlasnik projekta Adriatic Train Hostels koji nudi hostele u prilagođenim spavaćim vagonima na željezničkim kolodvorima, na kolosijecima koji nisu u upotrebi.
Vagon-hostel parkiran pokraj pošte na Glavnom kolodvoru u Zagrebu zadovoljava sve minimalne tehničke uvjete za hostel. Riječ je o inovativnoj ideji Momčilovića, koji je odrastao uz željeznicu, a koju je prepoznalo hrvatsko Ministarstvo turizma od kojega je dobio poticaj te otvorio prvi ovakav zagrebački hostel početkom aprila ove godine.
Plan je postojećem vagonu u Zagrebu dodati još dva spavaća vagona, a po tri spavaća vagona Momčilović uskoro otvara na kolodvorima Split, Šibenik, Zadar, Rijeka i Pula.
Adaptirani su stari, korišteni vagoni namijenjeni za rezanje u staro željezo, no ova ideja udahnula im je novi život.
"Poanta projekta je oživljavanje željezničkih kolodvora novim sadržajima, i to kolodvora koji se nalaze na prometnim čvorovima“, kaže Momčilović.
Prednost njegovog hostela-vagona je u tome što se nalazi u samom centru grada, doslovno na tridesetak metara od mjesta na kojem se iskrcavaju putnici sa međunarodnih željezničkih linija, a kojima je pritom blizu javni prijevoz, autobusni kolodvor, taxi i centar grada sa turističkim znamenitostima.
Slični Train Hosteli postoje u svijetu, kaže Momčilović, ali su najčešće smješteni u nekoj hali, na zgradi, u šumi ili na industrijskom kolosijeku daleko od grada.
Vagon-hostel u Zagrebu je pilotski, probni projekt kako bi se upoznao način funkcioniranja takvog smještaja, a sada, u ovoj sezoni, slijede ubrzani koraci za popunjavanje spomenutih priobalnih destinacija.
Vagon u Zagrebu je tipični spavaći tzv. VL vagon koji je prometovao do prije 5-6 godina na relacijama Ljubljana – Skoplje – Sarajevo itd., kaže Momčilović, no vijek trajanja vagona je istekao.
Gostima je na raspolaganju deset kupea, od čega je jedan kupe za druženje i dnevni boravak, a ostali su sa jednim, dva ili tri ležaja. Svaka kabina ima grijanje na struju i umivaonik sa toplom i čistom, pitkom vodom.
"Ovo je idealno mjesto za prenoćiti putniku koji sutra nastavlja put ili želi ostati par dana u gradu. Hostel je ponajprije namijenjen mlađim putnicima, no mi smo tu imali i penzionere“, kaže Momčilović. I cijene smještaja su prihvatljive i kreću se od 12,5 do 35 eura u zavisnosti od kabine.