Povoljna klima idealna je za pripremu sportista, ali i za boravak djece i starijih osoba. Povoljna je i za liječenje bronhijalne astme i drugih alergijskih oboljenja, štitne žlijezde, bolesti srca i anemije.
Hotel Mona Zlatibor okružen je borovom šumom, smješten je u centru Zlatibora a enterijer hotela omogućava gostima da kroz spoj tradicionalnih i modernih elemenata, dočara planinski ugođaj tokom svih godišnjih doba.
Direktor kompanije MHM Ivan Vitorović kazao je bh. novinarima na Zlatiboru da, uz raznovrsne sadržaje i svjetski poznate brendove, menadžment hotela "Zlatibor MONA" naročito vodi računa o tome da gostima ponude domaću hranu, a time i pomažu razvoj lokalne zajednice.
Ističe da tako njeguju tzv. slow food koncept koji podrazumijeva pravljenje i serviranje tradicionalne hrane Zlatibora na jedinstven način, koristeći svježe i prirodne namirnice, koje proizvode lokalni proizvođači.
"Taj koncept potječe iz Italije i podrazumijeva njegovanje lokalnih dobavljača i specijaliteta. Trudimo se da budemo dio lokalne zajednice, da što više namirnica kupujemo od domaćih proizvođača i tako pomažemo razvoj domaće ekonomije. Naša misija je da pomognemo male dobavljače iz zapadne Srbije, a od tih namirnica gostima pravimo jela koja su već pomalo zaboravljena", priča on.
Vitorović kaže da u tom hotelu uglavnom rade mladi ljudi iz tog kraja, a o rezultatima njihovog rada govore popunjeni kapaciteti i zadovoljni gosti koji im se, kaže, vraćaju.
"Posebno smo ponosni što njegujemo duh lokalne tradicije", dodaje on.
Statistika pokazuje da Zlatibor kao planinski turistički centar i visinsko lječilište i jednu od najpopularnijih turističkih destinacija u Srbiji godišnje posjeti oko 250.000 gostiju uglavnom iz Srbije, Crne Gore i BiH, od čega većina boravi u hotelima.
Među znamenitostima toga kraja svakako je i jedna od najatraktivnijih turističko-muzejskih željeznica uskog kolosijeka u Evropi, a radi se o dijelu nekadašnje pruge koja je povezivala Beograd i Dubrovnik preko Sarajeva. "Ćiro" je prvi put zahuktao 1925. godine, a posljednju vožnju napravio je 1974. godine kad je pruga ukinuta.
Voz "Nostalgija" ponovo saobraća, kao turistička atrakcija. Prugom od Mokre Gore do Šargana lokomotiva se probija kroz stjenovite tjesnace i usjeke, trasom na kojoj pruga pravi neobičnu putanju u obliku broja osam. Zbog toga se i naziva "Šarganska osmica", a duga je 13,5 kilometara, prolazi kroz dvadesetak tunela i preko desetak mostova i vijadukta.