Dostigao 550 km/h
19

Sebastián Álvarez oborio tri svjetska rekorda revolucionarnim letom u wingsuit odijelu

Piše: D. B.
Čileanski wingsuit pilot Sebastián Ardilla Álvarez redefinisao je ljudske letove tako što je oborio rekorde za brzinu, najveću udaljenost i dužinu leta u samo jednom skoku.

Álvarez je u Whitevilleu u Tennesseeju (SAD) postavio novu granicu u zračnim sportovima oborivši tri svjetska rekorda sa značajnom razlikom u svojoj misiji Red Bull Starman. Riječ je o padobranskom skoku u wingsuit odijelu, kojim je postavio nove standarde ljudskih letova.

Álvarez je iskočio iz aviona na visini od 41.470 stopa (12.640 metara), što je više od visine krstarenja većine komercijalnih aviona. On je iskoristio snagu mlazne struje te je napravio strateška prilagođavanja tijela kako bi održao kontrolu uz maksimiziranje brzine, distance i trajanja leta.

U zraku je Ardilla proveo 11 minuta i jednu sekundu nakon što je skočio iznad West Tennessee Skydiving centra u ranim satima 22. marta te je demonstrirao svoje majstorstvo u letu. Iskočio je iz aviona Piper Cheyenne 400LS, kojim je pilotirao Michael Mullins, na visini od 41.470 stopa (12.640 metara), a potom je ušao u mlaznu struju i dostigao nevjerovatnu maksimalnu brzinu od čak 550 km/h za samo 30 sekundi.

Njegova brzina je nadmašila i brzinu najbržeg bolida Formule 1, koja iznosi 372,5 km/h, a također je oborio prethodni rekord brzine wingsuit leta za gotovo 130 km/h. Ukupno, njegovo spuštanje je trajalo 11 minuta i 1 sekundu, a prešao je 53,45 kilometara, gotovo dvostruko više u odnosu na prethodni rekord za dužinu leta.

Michael Cooper, zvanični sudija Međunarodne zrakoplovne federacije, objasnio je zašto se ističe Álvarezovo postignuće.

"Ne radi se o malim, nego o značajnim promjenama tri rekorda. Uvijek je moguće napraviti optimizaciju za jedan rekord promjenom načina leta u wingsuit odijelu, bilo da je riječ o vremenu, udaljenosti i brzini, no oboriti sva tri rekorda u jednom letu, zaista je veliki izazov. Ako letite sporo, mnogo ćete lebdjeti i to će vam dati dosta vremena, ali će biti užasno za udaljenost i brzinu. Što se tiče brzine, najbolje je mnogo ponirati kako biste stvorili energiju, no to loše utječe na trajanje leta i udaljenost. Činjenica da su sva tri rekorda jednako impresivna znači da je Álvarez letio veoma 'čisto'. Bio je to vrlo efikasan i izbalansiran let", izjavio je Cooper.

Álvarezov uspješni pokušaj bio je kulminacija dvogodišnjeg planiranja i priprema. On je slijedio prilagođeni režim treninga kako bi poboljšao izdržljivost svog tijela u brzom letu, uključujući 11 sati provedenih u zračnom tunelu u Švedskoj te visoko tehnički trening kisika, kao i vježbe snage za ramena. Istovremeno se pridržavao strogih pravila ishrane kako bi bio mršaviji, a time i lakši u zraku.

Mlazne struje, uske zračne struje koje se brzo kreću kroz gornju atmosferu, bile su ključne za povećanje njegove brzine i "klizanja". Na tako ekstremnim visinama, uz brzinu vjetra blizu 200 km/h i njegovu temperaturu od minus 100 stepeni, Álvarezov let je bio istinski test fizičke i mentalne izdržljivosti. Tokom leta u kojem su svaki pokret i gram bitni, gdje je zrak razrijeđen zbog visine i sadrži samo šestinu kisika u odnosu na nivo mora, postoje dodatni izazovi za disanje i stabilnost.

Kako bi se suprotstavio ovim uslovima, Álvarez je nosio sistem za kisik tokom leta, kao i kacigu napravljenu po mjeri i dizajniranu tako da ga zaštiti od brutalnih vjetrova i niskih temperatura. Na ovaj način je osiguran stalan protok zraka za disanje. Bez ove zaštite, ventili za kisik bi se mogli zalediti, što bi moglo uzrokovati da Álvarez izgubi svijest za nekoliko sekundi i nekontrolisano padne. Također, on je nosio i slojeve s električnim grijanjem ispod svog wingsuit odijela kako bi se zaštitio od promrzlina.

Tehnološke inovacije su imale ključnu ulogu kada su Álvarez i njegov tim sarađivali s ekspertima iz industrije, kako bi usavršili njegovu opremu za obaranje više rekorda u jednom letu. Njegovo wingsuit odijelo je opremljeno prilagođenim aerodinamičnim produžecima vrhova krila, što je unaprijedilo njihove performanse, nešto slično kao u slučaju aviona. Crpeći inspiraciju iz avijacije, tim je dodao obloge oko Álvarezovih stopala kako bi se smanjio otpor zraka te omogućile veće brzine i veća udaljenost leta.

Iako je poboljšano wingsuit odijelo poboljšalo Álvarezove performanse, let je ipak zahtijevao ogromnu fizičku snagu i stručnu vještinu kako bi se održala kontrola.

"Sebastiánovo wingsuit odijelo je modificirano tako da mu se omogući korištenje njegove opreme te da se zadovolje posebni zahtjevi misije. Ovo nije odijelo u kojem je lako letjeti, zapravo je riječ o fizički i tehnički najzahtjevnijem wingsuit odijelu u našem asortimanu. Teško je postići povećanje performansi, ali postoji kompromis. Povećana površina i ekstenzije vrhova krila zahtijevaju mnogo fizičke snage i tehnike. Seba je dugo trenirao za ovo", rekao je Matt Gerdes iz kompanije Squirrel Wingsuits.

Álvarez je bivši pilot zračnih snaga s gotovo dvije decenije iskustva letenja u wingsuit odijelu. Njegova reputacija pionira u zračnim sportovima dodatno je zacementirana ovim najnovijim dostignućem. Njegovi prethodni podvizi, poput leta u vulkan Villarrica u Čileu iz 2021. godine, privukli su pažnju cijelog svijeta, a nedavno se uspješno spustio na val i surfao.

"Cilj ove misije je podizanje ljudskih letova na viši nivo, ne samo za mene, već i da pokažemo šta je sve moguće kada sanjate velike snove i potpuno se posvetite. Niko nikada nije pokušao oboriti sva tri rekorda u jednom skoku. Naravno, bilo je trenutaka sumnje, ali uz dobre pripreme, naporan trening i korištenje tehnologije, na kraju smo uspjeli. Ovo je bilo epsko putovanje, ono koje dokazuje da disciplina i upornost mogu nemoguće pretvoriti u stvarnost. Nadam se da će ovo inspirisati druge da jure svoje granice, jer granice postoje da bi se pomicale", zaključio je Álvarez.