Kad ne reći "oprosti"
8

U ovim situacijama ne trebate se izvinjavati i možete odreagirati na dosta drugih načina

DP
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Često govorimo "oprosti" i to nam prelazi u naviku čak i onda kada nikako ne bismo trebali to reći.

Samo razmislite o tome koliko ste puta iskoristili riječ "oprosti" tokom jednog dana, piše Bright Side. Koliko ste puta, zaista, imali razloga za to? Sociolozi kažu da je bespotrebno izvinjavanje postalo naš uobičajen način komunikacije, ali da to ubija naše samopouzdanje.

Kada kažete istinu

Apsolutno nema potrebe da se izvinjavate kada kažete istinu jer, kako psiholozi vjeruju, prednost toga da ste iskreni uvijek je dominantnija od toga da pokušavate da ne povrijediti nečije osjećaje. Uvijek pokušajte biti iskreni, a da ne počnete sa "žao mi je". Umjesto toga koristite izraze poput "ja mislim" ili "prema mom mišljenju". Ovo će vas učiniti osobom čiji će savjet uvijek imati vrijednost.

Kada ste previše emotivni

"Kada dopustite nekome da zna kako se osjećate, pomažete toj osobi da vas razumije", kaže Donna Flagg, autorica knjige o preživljavanju razgovora kojih se bojimo.

Dakle, zašto bismo se trebali izviniti ako vam ta osoba puno znači? Također bi vas trebali zanimati njeni osjećaji.

Što više, nije sramota ni biti preosjetljiv. Međutim, budite sigurni da ste izrazili osjećaje na adekvatnom mjestu, ne na poslovnom sastanku.

Kada izgledate drugačije

Imate pravo izgledati upravo onako kako vam je najugodnije i posljednja stvar koju trebate napraviti je da se izvinjavate zbog toga. To je savjet koji daju specijalisti. Osim ako prilika nije takva da zahtijeva određeno oblačenje, nema potrebe da se forsirate da izgledate onako kako drugi smatraju prikladnim. Uvijek budite svoji.

Kada želite biti sami

Kada netko želi biti sam, to nije uvijek znak da je ta osoba u lošem raspoloženju.

Zapravo, istraživači kažu da, kada provodite više vremena sami sa sobom, to dovodi do poboljšanja naše kreativnosti. Zato se nikada ne izvinjavajte zbog toga što ne sudjelujete u nekoj društvenoj aktivnosti, ma kakvi da su vaši razlozi za to, i samo slušajte vlastite potrebe i osjećaje.

Kada postavite pitanje

U mnogim situacijama nam nije ugodno da nešto pitamo jer se bojimo da ćemo izgledati blesavo u nečijim očima. Međutim, stručnjaci kažu da ovo nije ispravan stav koji treba da imate, ako zaista želite biti uspješni. Nemojte se izvinjavati jer nešto ne razumijete i da se bojite pitati za pomoć. Ako vas druga osoba osuđuje jer pitate, to govori o njegovim kompleksima, ne o vašim.

Ako ne odgovorite na nešto odmah

Uvijek će postojati ti određeni ljudi koji će smatrati da su njihove potrebe važnije od vaših. Ove osobe zahtijevaju odmah odgovor na svoje mailove, poruke itd. Oni neće čak ni pomisliti na to da ste možda zauzeti nekim drugim obavezama.

Ne upadajte u ovu zamku i nemojte da vam bude žao što se ne uklapate u nečiji vremenski okvir. Ako nije zaista hitno pitanje, samo im stavite do znanja da nećete zaboraviti na to, ali ćete odgovoriti kada budete mogli.

Kada se dogodi nešto što ne možete kontrolirati

Postoji dosta situacija koje se mogu oteti kontroli, čak iako smo sve isplanirali savršeno. Bilo da kasnite na sastanak zbog prometa, primanje pogrešnog računa ili tehnička greške koja vam je uništila prezentaciju – ove stvari se uvijek događaju i ne bi trebalo preuzeti odgovornost za sve na svijetu.

Umjesto toga, bolje je da se zahvalite osobi (ili ljudima), pokažete da vas je to pogodilo i pokušate pronaći rješenje kojim će svi biti zadovoljni.

Kada se drugi ljudi ponašaju nepristojno

Mnogima od nas su poznate one situacije kada nas je sramota zbog tuđeg ponašanja. Ovaj fenomen naziva se neugodna sramota i povezan je s vnivoom razinom empatije. Bez obzira na sve, ne morate preuzimati odgovornost za nešto za što niste krivi.